מייצרים עבור המזמינים: כשעולם האופנה חושב על איכות הסביבה

תחום האופנה ידוע בהשפעתו השלילית האדירה על הסביבה. כעת, סטארט אפים חדשים רוצים לשנות את המציאות

פורסם בתאריך: 23/01/2018, גיליון 1906

השמירה על איכות הסביבה ונושא הקיימות חשובים לחלק לא מבוטל של הצרכנים בארצות המפותחות. אך דווקא תעשיית האופנה ידועה בהשפעה הרעה שלה על איכות הסביבה, בגלל שרשרת האספקה שלה. בדיון שנערך בכינוס השנתי של התאחדות הקמעונאים של ארצות הברית שנערך לאחרונה, הציגו שלוש חברות הזנק את החזון שלהן לגבי שילוב אופנה עם מחויבות לשמירה על איכות הסביבה.

 

בן ג'ונס, מייסד חברת ההזנק Unmade, אמר כי 10% ממוצרי האופנה שמיוצרים מדי שנה מוצאים עצמם מושלכים לפח מבלי שנמכרו. הטכנולוגיה שפיתחה החברה שלו מאפשרת לצרכנים לבחור לעצמם מוצרים בהתאמה אישית, לבצע הזמנה מיידית, ולקבל תוך זמן קצר מוצר שהוכן במיוחד עבורם. החברה טוענת כי המהירות ועלויות הייצור שלה זהות לאלו של ייצור המוני. "אנחנו באים מתעשיות אחרות בהן יש שדרת ייצור והפצה גמישה, והתפלאנו לראות שבעולם האופנה זה לא קיים", אמר ג'ונס.

 

Unmade. קודם מזמינים ורק אז מייצרים
Unmade. קודם מזמינים ורק אז מייצרים

חברת ההזנק House of Fluff מציעה מגוון של אביזרי אופנה המיוצרים כולם מפלסטיק ממוחזר. קי סאנטר, מנכ"לית החברה, אמרה כי החברה שומרת על אתיקות של מסחר הוגן וכי כל הפריטים שלה מיוצרים בארצות הברית. לאחרונה הקים המותג חנות פופ-אפ שמכרה רק פריטי אופנה העשויים מחומרים ממוחזרים.

 

חברת הביוטק/אופנה Modern Meadow השיקה לאחרונה קן מוצרים המבוסס על חומר דמוי עור שפותח במשך מספר רב של שנים. החומר החדש, שפותח במעבדה, דומה לעור אמיתי בצורה מדויקת כמעט.

 

כתבות נוספות