בריטניה תאסור על פרסומות המשלבות סטריאוטיפים מגדריים

הרגולטור הבריטי לפרסום: "החוק החדש יאפשר לשפר את המצב החברתי ולחזק את השוויון בין המגדרים"

פורסם בתאריך: 01/08/2017, גיליון 1882


הרגולטור הבריטי לפרסומות (ASA) הקשיח את הרגולציה על פרסומות בעלות גוון מגדרי, בטענה שהן מזיקות לחברה. במסגרת החוקים החדשים לא ניתן יהיה לשדר פרסומות טלוויזיה בהן נראית אישה כשהיא מבצעת עבודות ניקיון בבית, בעוד הגבר מבצע במקביל משימות פשוטות.
עד לאחרונה אסר החוק הבריטי על פרסומות סקסיסטיות, כמו למשל זו של חברת האופנה אמריקן אפרל שהציגה נערות צעירות באופי מיני, או פרסומות המקדשות את אידיאל הרזון הנשי.
הרגולטור הבריטי מנסה למנוע גם את הפקתן של פרסומות סקסיסטיות, כמו למשל זו של המותג Protein World תחת הכותרת "גוף מוכן לחוף". הפרסומת למשקה המזרז ירידה במשקל עלתה בקיץ שעבר בבריטניה, והביאה 60 אלף בריטים לחתום על עצומה שהוגשה לרשות וקראה להורדתה.
גיא פארקר, מנכ"ל ה-ASA, אמר כי בעוד שהפרסומות הן רק גורם אחד מני רבים לאפליה המגדרית, החוק החדש "יאפשר לשפר את המצב ולחזק את השיוויון בין המגדרים לטובת החברה".
ג'ולייט היגרס, מנכ"לית סוכנות הפרסום הבריטית Beattie McGuinness Bungay, הודיעה כי היא תומכת בחוק החדש. לדבריה, המודעות לנושא חשובה ועל סוכנויות הפרסום להתחשב בה.
חוקים דומים קיימים כבר במדינות נוספות, בהן נורווגיה, ספרד, פינלנד, גרמניה, איטליה, דרום אפריקה, קנדה וצרפת. יוזמה בינלאומית נוספת הושקה באומות המאוחדות, הקוראת למלחמה בסטראוטיפים המיגדריים בפרסום. ליוזמה שותפות החברות יוניליוור, פרוקטר אנד גמבל, דיאג'ו, גוגל ופייסבוק.

כתבות נוספות