פחות קריאייטיב יותר פרסום: הקיצוץ המפתיע של ענקית המזון

קראפט היינץ מקצצת משמעותית את עלויות הקריאייטיב שלה, ומגדילה ב-30% את ההוצאה על מדיה


פורסם בתאריך: 25/02/2020, גיליון 2001

 

יצרנית המזון קראפט היינץ תקצץ השנה בכ-50% את ההתקשרויות שלה עם סוכנויות קריאיטיב. מהצד השני, החברה תגדיל משמעותית את ההוצאות שלה על מדיה. זאת, במטרה להילחם בירידה במכירות של מותגי החברה.

 

"לדעת שאתה בבעיה זה הצעד הראשון", אמר מיגל פטריסיו, מנכ"ל החברה שהובא לתאגיד על מנת לנסות ולשפר את המכירות המידרדרות של מוצרי החברה. התאגיד סובל מירידה מתמשכת במכירות זה הרבעון הרביעי ברציפות. מהחברה נמסר כי בחודש מאי היא תציג את תוכנית ההתאוששות שלה. תוכנית שתוכננה במקור להיות מוצגת כבר בחודש מרץ.

 

היינץ. מתמקדים ברווחיות
היינץ. מתמקדים ברווחיות

אף על פי שפרסום תוכנית ההתאוששות של תאגיד המזון נדחה, מצגת שנערכה לאחרונה על ידי המנכ"ל חושפת פרטים על המהלכים המתוכננים. כך למשל, עלה כי החברה, שמעסיקה כיום 36 סוכנויות קריאייטיב שונות, תרד ל-19 סוכנויות במהלך השנה. מהצד השני, החברה דיווחה כי היא תגדיל את ההשקעה שלה במדיה בצורה משמעותית, במיוחד על מנת לתמוך במותגים רווחיים.

 

בשיחה שנערכה עם משקיעים אמר המנכ"ל הנכנס של התאגיד כי הוא יפחית משמעותית את מספר הפרויקטים העוסקים בחדשנות, במטרה להתמקד רק באלו שהם רווחיים יותר.

 

מכירות הרבעון האחרון של תאגיד המזון הבינלאומי בארצות הברית נפלו ב-2.7% והגיעו ל-4.7 מיליארד דולר. החברה גם דיווחה על עלייה בעלויות חומרי הגלם של מוצריה, מה שהביא לירידה נוספת ברווחיות.

כתבות נוספות