טויוטה מציגה את רכב המשלוחים האולטימטיבי

הרכב-החדש, שצפוי לעלות לכביש כבר בשנת 2020, עשוי לשנות לחלוטין את הדרך בה חיים בני האדם באזורים העירוניים

פורסם בתאריך: 06/02/2018, גיליון 1908

ביריד מוצרי האלקטרוניקה הגדול (CES) שנערך בתחילת חודש ינואר בעיר לאס וגאס, הציגה יצרנית הרכבים טויוטה את ה-e-Palett – קונספט לרכב חשמלי המיועד לביצוע משלוחים בצורה האולטימטיבית. במסיבת העיתונאים שערכה החברה בתערוכה הוצג קונספט חדשני לרכבים אוטונומיים, המשמשים למשלוחי חבילות, נסיעות משותפות ומסחר אלקטרוני בדרכים.

 

"הקונספט משקף את החזון של טויוטה - ניידות-כשירות (MaaS)", נאמר בהודעת החברה. לדברי טויוטה מדובר בדור הבא של הרכבים האוטונומיים והחשמליים שיאפשר מגוון רחב של שימושים שונים.


 

החזון של טויוטה הוא ליצר את הרכב החדש במגוון גדלים, החל מרכבי הובלות בגודל של אוטובוס קטן או משאית, שישמשו להובלת סחורות בכמויות גדולות ולהסעת נוסעים, ועד לדגם הקטן של הרכב שיאפשר משלוחים עד לבתי הצרכנים, כמו גם חלוקה של משלוחים ומזון לצרכנים שנמצאים בדרכים.

 

על מנת לפתח את הרכב האולטימטיבי חברה טויוטה למספר חברות, ובהן אמזון, ענקית ההסעות הסינית Didi, רשת פיצה האט ואובר. החברות ישתפו פעולה עם היצרנית במהלך הפיתוח, והרכבים החדשים צפויים לעלות לכבישים תוך כשלוש שנים.


הקונספט של טויוטה. משנה את הסביבה האורבנית לחלוטין
הקונספט של טויוטה. משנה את הסביבה האורבנית לחלוטין

בכתבה ששודרה על הנושא בערוץ הטלוויזיה הכלכלי בלומברג נאמר, כי גם יצרניות רכבים אחרות עובדות על פיתוח רכבי משלוחים, אך טויוטה מציגה קונספט שלם יותר ורכבים רב-שימושיים.

כתבות נוספות