אלטמן מספקת אורח חיים בריא לכולם

השנה התמקדה החברה בשיווק מוצרים לקהלי יעד חדשים והשיקה את MGC - תוסף כורכום לספורטאים, את התוסף הפרוביוטי פרוביוטיק Shape שמסייע לצמצום היקפים ואת קולגן Boost

פורסם בתאריך: 16/04/2019, גיליון 1965

אלטמן היא חברת תוספי התזונה מהמובילות והגדולות בשוק, שנמצאת בבעלות קבוצת "מעברות". אלטמן נוצרה ממיזוגן של שתי חברות, "טעם טבע" שנוסדה ב-1969 והייתה מחלוצות שוק תוספי התזונה והמזון האורגני וחברת "אלטמן" שהתמחתה ברוקחות טבעית ויצרה ושיווקה תוספי תזונה.

 

ב-2005 רכשה קבוצת מעברות את שתי החברות שפעלו תחת שם המותג "אלטמן טעם טבע" וב-2015 לאחר תהליך אסטרטגי שכלל כינוס מותגים, מיצוב מחודד ותקשורת שיווקית חדשה קוצר שם החברה ל"אלטמן".

 

כיום, מציעה אלטמן קשת רחבה של מוצרים ובכלל זה ויטמינים, מינרלים, פרוביוטיקה, צמחי מרפא, פורמולת ייחודיות, קוסמטיקה טיפולית ומוצרים נוספים המשווקים בבתי מרקחת, רשתות הפארם, קופות החולים, בתי טבע, רשתות השיווק ובאתרי אונליין.

 

לאורך כל השנים מתמחה אלטמן בפיתוח ומחקר של עולם התוספים, תוך הבנה מעמיקה של צורכי הצרכן הישראלי מצד אחד וקדמת המחקר והאיכות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בקרה ובטחון מהצד השני.

 

לאלטמן פורטפוליו מוצרים רחב שנועד לספק לגוף את כל מה שהוא צריך, הן במצבים ספציפיים לאורך מעגל החיים כמו היריון, גיל המעבר ומצבים של חוסר תזונתי והן בשגרת טיפוח ובריאות הגוף כחלק מאורח חיים בריא.

 

באלטמן מאמינים כי מערכת יחסים בריאה בין אדם לגופו כוללת לקיחת אחריות של הפרט על התזונה ועל הפעילות הגופנית הנדרשת לשמירה על הגוף. לפיכך, ייסדה אלטמן מספר כלים ושיטות, שמסייעים לצרכן להבין ולהכיר את הפתרונות המגוונים הקיימים. אחד מהם הוא מוקד שירות לקוחות מקצועי, לפנייה וייעוץ בכל נושא בתחום. בנוסף, ייסדה אלטמן מכון מחקר וחדשנות, שמסייע במימון מחקרים רפואיים ובאיתור תמיכה ומימון של חברות סטראט-אפ בתחום הבריאות.

 


הסביבה התחרותית

שוק תוספי התזונה הוא מהתחומים המתפתחים ביותר בארץ. התחום מגלגל כ-1 מיליארד שקל מדי שנה וממשיך לצמוח. תחת הקטגוריה "תוספי תזונה" קיים מגוון רחב מאוד של מוצרים - החל מויטמינים ומינרלים, דרך פורמולות צמחי מרפא ופרוביוטיקה, ועד לתכשירים לתקופת ההיריון, קוסמטיקה טיפולית ומוצרים בתחום האסתטיקה. הקטגוריה רלוונטית למגוון רחב של קהלי מטרה, עם צרכים משתנים על פי גיל, מין ומצב רפואי. לצד אלטמן, פועלים בשוק שחקנים רבים, ישראליים ובינלאומיים, מותגים פרטיים של קופות החולים או של רשתות הפארם ואף מותגים סגמנטליים מתמחים. חלק מהשחקנים פועלים גם בערוצי מכירה שונים, דוגמת בתי מרקחת פרטיים, רשתות פארמה, קופות חולים ופלטפורמות E-commerce.

 

האתגר השיווקי

אלטמן פועלת בסביבה תחרותית מורכבת, בה היא נדרשת לבדל את עצמה ממתחרותיה ולתת מענה למגמה המתפתחת של מודעות הצרכנים לבריאותם ולמציאת פתרונות ארוכי טווח לשיפור אורח החיים.

 

הפתרונות היצירתיים

בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסה הצרכנית של מושגי הבריאות. אם בעבר אדם בריא נתפס ככזה שאינו סובל ממחלה כלשהי, כיום בריאות מסמלת עבור רבים אורח חיים אנרגטי ומלא חיות, החותר לשיפור מתמיד של איכות החיים. עובדה זו, לצד עלייה בתוחלת החיים, הובילו לשינוי בהרגלי הצרכנים ולמגמה הדוגלת במניעת הבעיה בניגוד לטיפול סימפטומטי.

 

כחלק משינוי המגמה העולמי, בחרה אלטמן להציג ראייה הוליסטית המנגישה מגוון פתרונות רחב. החברה מלווה את לקוחותיה בשלבים השונים של חייהם ומסייעת להם לקיים אורח חיים בריא כדבר שבשגרה – מהילדות ועד החיים הבוגרים.

 

כחלק מהפעילות המתמשכת של אלטמן למיצובה כחברה המעניקה את מירב הפתרונות ללקוחותיה, הושקו בשנה האחרונה שלושה תכשירים לקהלי יעד צעירים, המתאפיינים בכך שאינם מציעים רק פתרון לבעיה, אלא מהווים חלק בלתי נפרד מחוויית אורח החיים הבריא.

 

MGC – כורכום לספורטאים. כורכומין, הרכיב הפעיל בפקעת הכורכום, הוא אחד מתוספי התזונה הצמחיים הנחקרים בעולם. יתרונותיו כנוגד דלקת עוצמתי, נוגד חמצון ואנטי-סרטני הפכו אותו לתוסף התזונה הפופולרי של העשור. שילובו עם אפלפין - מיצוי פטנטי של שרף צמח הבוסוויליה הופך אותו ליעיל במיוחד לטיפול ולהקלה בפציעות על רקע פעילות גופנית. התכשיר נותן מענה למגמה הגוברת של ישראלים העוסקים בספורט, שלעיתים גם סובלים מפציעות על רקע זה. השקת MGC משלבת את יתרונות צמח הכורכום עם אפלפין לשיכוך ומניעת כאבים.

 


פרוביוטיק Shape - פרוביוטיקה המסייעת בתהליכי בקרת השומן. בשנים האחרונות מתרחב המחקר המדעי בתחום הפרוביוטיקה והמיקרוביום. מחקרים חדשים מראים כי המיקרוביום משפיע לא רק על מצבנו הגופני, אלא אף על מצב הרוח. בתחילת 2018 יצאה חברת אלטמן במהלך תקשורתי מקיף, במטרה להעלות את המודעות לתחום ולהדגיש את חשיבות שמירת מאזן החיידקים. הפעימה הראשונה שעלתה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות החברתיות לצד פעילות בנקודות המכירה, עסקה בהשקת המוצר פרוביוטיק Shape, תכשיר פרוביוטי המסייע לתחושת שובע וצמצום היקפים. הפעימה השנייה כללה פריסה בטלוויזיה ובדיגיטל ושילבה כתבות הנוגעות לתחום. פרוביוטיק-shape מיוצר בטכנולוגיה פטנטית בשם Bio protector להגנה על החיידקים הפרוביוטיים, ומיוצר עם הזן הרשום B-420™, המשתתף בתהליכי בקרת השומן בגוף.

 

קולגן Boost - תחום הנוטריקוסמטיקה - תוספי תזונה המסייעים לשיפור מראה העור - מתפתח במהירות ומעניק ערך מוסף לענף האנטי-אייג'ינג. אחד החומרים הנחקרים בשנים אחרונות הוא חלבון הקולגן, חלבון מבני המקנה לעור גמישות, יציבות ולחות. עם הגיל מואט קצב ייצור הקולגן, אך המחקר המודרני מוכיח כי נטילת תוסף קולגן מסייעת לחדש את אבני הבניין של הגוף. על מנת לענות על המגמה העולמית, השיקו אלטמן את קולגן Boost, תוסף פטנטי המשלב את יתרונות חלבון הקולגן עם ויטמין C, המסייע להעצמת פעילות הקולגן בגוף. קולגן Boost נבחן קלינית ונמצא כמשפר את מראה העור.

 

דברים שלא ידעת על אלטמן

  • אלטמן סימנה את עשרות מוצריה הטבעונים בתו הטבעוני של Vegan Friendly.
  • בינואר 2018 קיימה אלטמן לראשונה את אלטמתון – האקתון שמטרתו מציאת פתרונות חדשניים להתאמת צריכה אישית וייעודית של תוספי תזונה.
  • לאחרונה הורחב סל המוצרים עם תו תקן ללא גלוטן.

 

אבני דרך בחייו של אלטמן

שנות ה-50 - בית מרקחת אלטמן נפתח בתל אביב.

1969 - חנות "טעם טבע" נפתחת אף היא בתל אביב.

2005 - שתי החברות נרכשות ע"י מעברות ומתמזגות ל"אטלמן טעם טבע".

2015 - המותגים עוברים מיצוב מחודש ומכונסים תחת השם אלטמן, עם שפה תקשורתית אחידה ופורטפוליו מוצרי מעודכן.

2018 - אלטמן ממשיכה לייצר פתרונות לקיום אורח חיים בריא ומשיקה שלושה מוצרים לקהל הצעיר.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות