66% מהצרכנים חוששים מטכנולוגיית הבינה המלאכותית שאוספת עליהם מידע
פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899
78% מהצרכנים מתעניינים בשימוש בבינה מלאכותית לצורכי הקניות שלהם, אבל 66% מהצרכנים גם חוששים מההתפתחות הטכנולוגית הזו. כך עולה מסקר חדש שפרסמה סוכנות השיווק הבינלאומית The Integer Group השייכת לענקית הפרסום Omnicom Group.
אחת
הסיבות המרכזיות לחשש של הצרכנים מפני הטכנולוגיות החדשות היא, כצפוי, נושא איבוד
הפרטיות. כאשר הם נשאלו מה הן שלוש הסיבות המרכזיות לחשש שלהם מפני הבינה
המלאכותית, 71% מהצרכנים הצביעו על החשש לבטיחות פרטיהם האישיים.
52%
מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מוכנים לשתף את מערכות הבינה המלאכותית של
המשווקים בקניות העבר שלהם; 25% אמרו כי הם מוכנים לשתף את מערכות הבינה המלאכותית
בפעילות שלהם ברשתות החברתיות, ואחוז דומה אמר כי הוא מוכן לשתף את המערכות במידע
אישי נוסף, כמו למשל רמת הכנסה, גיל וגודל משק הבית.
מחברי הדוח כתבו כי מתוצאות הסקר ניתן להבין שמרבית הצרכנים אינם פתוחים לשיתוף המידע האישי שלהם, עובדה המעידה כי חלקם הגדול אינו מבין שמערכות הבינה המלאכותית נדרשות לדאטה הזו על מנת להיות מדויקות יותר עבור הצרכנים.
מהדוח עלה עוד, כי מרבית הצרכנים מבולבלים לגבי משמעות המילה "בינה מלאכותית". כך למשל, חלק גדול של הצרכנים אינם מבינים כי מערכות המלצות, מנועי חיפוש ומערכות פרסום מקוון הם מבוססי בינה מלאכותית. אבל, למרות החשש הזה, מרבית הצרכנים פתוחים למשל לרעיון שגוגל אוספת עליהם מידע בזמן שהם מבצעים חיפוש.
מעבר לנושא אבטחת המידע, נראה כי חלק גדול של הצרכנים חושב שמערכות הבינה המלאכותית הקיימות היום פשוט אינן מתוחכמות מספיק. כך למשל, נמצא כי צרכנים שמחזיקים בביתם מכשירי עוזר אישי כגון Alexa או Siri, משתמשים בהם לרוב לביצוע משימות פשוטות כמו ניגון מוזיקה או מענה על שאלות הקשורות לבישול. כאשר מדובר במשימות מתוחכמות יותר כגון הזמנת ארוחה או בגדים, מרבית הצרכנים חושבים כי הטכנולוגיה עדיין אינה בשלה והשימוש בה מתסכל למדי.
לסיכום, מחברי הדוח טוענים, כי קיימת הזדמנות גדולה בהטמעת הבינה המלאכותית בתחום הקניות היומיומיות לצורכי הבית.