הזדמנות מצוינת: כך תבנו מיקרו-קהילות סביב המותג שלכם

הצרכנים בעולם של היום מחוברים ומבודדים יותר מתמיד, וזו הזדמנות של ממש למשווקים

פורסם בתאריך: 18/09/2019, גיליון 1986

הרשת החברתית פייסבוק השיקה השנה סדרת פרסומות טלוויזיה לקידום פורמט הקבוצות (Groups) שלה. ההצלחה הגדולה של הקבוצות של פייסבוק מראה כי למרות העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, הצרכנים עדיין מחפשים לבלות זמן איכות עם אנשים אחרים.

 

הסלוגן שמלווה את הפרסומות: ""Let’s find more that brings us together (בואו נמצא עוד דברים שמחברים בינינו), מתאר בדיוק את מה שהחברה שלנו צריכה היום יותר מתמיד.

 

צפו בפרסומת של פייסבוק:


באופן אירוני, דווקא ההתמכרות למסכים בעידן הדיגיטלי היא אחת הסיבות ליצירת הריחוק בין אנשים. מחקרים מראים כי אנשים המבלים זמן מול אתרי המדיה החברתית נמצאים בסבירות גבוהה של פי שניים למצוא את עצמם בבידוד חברתי. כתוצאה מהבידוד החברתי, נוצר אצל הצרכנים צורך לאינטראקציה טובה יותר עם אחרים. אז איך יכולים המותגים לתת מענה לצורך האנושי הזה?

 

מיקרו-קהילות הן המפתח למותגים שרוצים לתקשר עם קהל הלקוחות הנאמן ביותר שלהם. כעת, המותגים יוצאים גם אל מחוץ למסך על מנת לפתח את אותן קהילות גם בחיים האמיתיים.

 

דוגמה טובה לקהילה מסוג זה ניתן למצוא באירועי ה-Flugtag של מותג משקאות האנרגיה רד בול. מאז השקתו ב-1991, ערך המותג יותר מ-160 אירועים כאלו מסביב לעולם, במסגרתם קבוצות של משתתפים נדרשות לבנות כלי טייס משעשעים, שמאוחר יותר יתרסקו לתוך נהר. לא רק שהמותג מקדם את עצמו, הוא גם שם במרכז הפעילות הקהילתית את הסלוגן שלו, "רד בול נותן לך כנפיים".

 

על מנת לבנות קהילות אותנטיות צריכים המשווקים לדבוק בשלושה עקרונות.

 

היטמעו בצורה אורגנית ואל תפריעו

הצרכנים אינם מכבדים מותגים ש"מזריקים" את עצמם לאירועים "מגניבים" מבלי שהם מספקים ערך אמיתי למשתתפים. כך למשל, כאשר רשת השידור HBO השתתפה בשנה שעברה באירוע הפופולרי ComplexCon, המחבר בין מותגים למובילי דעה בתחומי אמנות שונים, היא הקימה מספרה אמיתית לבאי האירוע, ששיקפה את המספרה בתוכנית של הרשת ""The Shop. באמצעות תספורות חינם וצחצוח נעלים, המותג נטמע באופן אינטגרלי בפסטיבל תוך כדי שהוא מקדם במקביל את תרבות בגדי הרחוב.


המספרה של HBO. להשתלב בקהילה בטבעיות
המספרה של HBO. להשתלב בקהילה בטבעיות

עזרו לחברי הקהילה להגשים את הפנטזיות שלהם

נסו להבין טוב יותר מה הקהל שלכם רוצה, והגישו לו את זה על מגש של כסף. כך למשל, גיימרים רבים שואפים "להיכנס" למשחק החביב עליהם. בשנה שעברה, חברת Epic Games, בנתה באירוע Electronic Entertainment Expo גרסה אמיתית של המשחק "פורטנייט". זיכרו, הקהל שלכם צריך להתחבר דרך המותג, ולא אליו.

 

תנו לגיבורים מקומיים להוביל

על מנת להיטמע בצורה אורגנית בקהילות, על המותגים ליצור קשר עם צרכנים שכבר מובילים את הקהילה באופן טבעי, ואז להעביר אליהם את המושכות. חברי קהילה ידועים ומוערכים יכולים לעזור לשנות את תפיסת הקהל של המותג שלכם. זאת, בתנאי שאתם לא מבקשים מהם למכור.

 

בעולם הדיגיטלי של היום, הצרכנים מחוברים ומבודדים יותר מתמיד. לפיכך, למותגים יש הרבה מה להרוויח מקשרים בין אנשים דומים. לא רק שהם יכולים לבנות קהילות המבוססות על אינטרסים משותפים תוך עידוד הקשרים האמיתיים שהחברה זקוקה לה, אלא הם גם יכולים להרוויח בסיס מעריצים נאמן.

 

כתבות נוספות