וולמארט: העובדים מוסרים משלוחים בדרך הביתה

ענקית הקמעונות השיקה תכנית אשר אמורה לספק הכנסה צדדית לעובדים ולהוזיל את עלויות התפעול

פורסם בתאריך: 13/06/2017, גיליון 1875

ענקית הקמעונאות וולמארט מצאה דרך יצירתית להילחם בעלויות ההפצה הגבוהות של פעילותה ברשת: מעתה יוכלו עובדי החברה לחלק משלוחים בדרכם הביתה, עבור תשלום נוסף.

העובדים של וולמארט. הנכס הגדול שלה
העובדים של וולמארט. הנכס הגדול שלה
המהלך החדש, אשר נמצא בשלבי פיילוט, עושה שימוש בנכס הגדול ביותר של הרשת - יותר ממיליון עובדים הפזורים ב-4,700 הסניפים של החברה.
במסגרת הפיילוט, שהחל לפני כחודש בשני סניפים של הרשת, יכולים עובדים המעוניינים בהכנסה נוספת להירשם לתכנית, במסגרתה ישמשו כשליחים לחבילות שהוזמנו ברשת. מערכת ההפצה פועלת באמצעות אפליקציה, והעובדים רשאים למסור עד 10 חבילות בכל נסיעה. דובר החברה מסר כי התכנית מתבצעת על בסיס התנדבותי בלבד, אך סירב למסור פרטים לגבי גובה התשלום שיקבלו העובדים.
העובדים שיבצעו את המשלוחים ילבשו את מדי העבודה שלהם גם בזמן המשלוח, ובהגיעם ליעד הם ידפקו על דלת הכניסה וימסרו את החבילה. במקרה והלקוח לא נמצא בביתו, ישאירו העובדים את החבילה על מפתן הדלת, ויצלמו את החבילה כדי להוכיח את ביצוע השליחות.
"יש בכך היגיון רב", כתב מארק לור, מנהל פעילות המסחר המקוון של וולמארט בבלוג החברה. לדבריו, "כבר כיום מפעילה החברה משאיות שלוקחות הזמנות ממרכזי ההפצה לחנויות, במטרה שייאספו על ידי הלקוחות. כעת ניתן יהיה לספק את המשלוחים הללו עד לבית הלקוח".
פעילות המסחר המקוון של וולמארט נמצאת בצמיחה מהירה. ברבעון האחרון רשמה הרשת צמיחה של 63% במכירות, כאשר יותר ממחצית מהן נבעו מצמיחה אורגנית באתר Walmart.com - והחלק הנותר נבע מרכישת האתר Jet.com.
הסיבות המרכזיות לצמיחה המהירה היו הורדת מחירי תכנית המשלוחים המהירים, והטלת הנחות משמעותיות על המוצרים. וכך, למרות הצמיחה המהירה, אחוזי הרווח התפעולי של החברה נמצאים דווקא בירידה.

כתבות נוספות