סנסודיין: מוביל שוק למען שיפור איכות חיים

המותג המוביל בקטגוריית השיניים הרגישות בישראל, ממשיך בהשקעה הגדולה בפיתוח מוצרים חדשים ומספק פתרונות ייעודיים עבור האנשים הרבים שסובלים מהבעיה. כך כובשים שוק

פורסם בתאריך: 29/05/2018, גיליון 1923

סנסודיין הינו המותג המוביל את קטגוריית משחות השיניים לשיניים רגישות בישראל (על פי סטורנקסט יוני 2017). המותג משקיע בפיתוח מוצרים חדשים ומתקדמים, ובהגברת המודעות לרגישות בשיניים הפוגעת באורח החיים של צרכנים רבים.

 

המותג האמריקני סנסודיין הושק ב-1961 על ידי חברת התרופות Block Drug, אשר הציעה לראשונה משחת שיניים עבור אלה הסובלים משיניים רגישות. עם השנים פותחו מוצרים רבים נוספים שעונים לבעיית הרגישות בשיניים, כמו גם לצרכים הבסיסיים של הלקוח - ניקיון, רעננות, הלבנה ועוד.

 

בתחילת שנות ה-80 המותג עשה עלייה לישראל, ופעילותו התרכזה בעבודת הסברה ממוקדת אל מול קהל רופאי השיניים. כיום הוא בעל נתח שוק של מעל ל-70%. סקר גיאוקרטוגרפיה, ינואר 2017, קובע כי זהו המותג המומלץ ביותר לשיניים רגישות על ידי רופאי השיניים בישראל.

 

המותג כולל מגוון מוצרים, בהם משחות שיניים מסוגים שונים, מברשות שיניים ומי פה. בנוסף, מכיל המותג קו מוצרים הנקרא פרונמל המיועד להגנה על השיניים מפני השפעות של שחיקה חומצית. בשנת 2001 המותג נרכש על ידי GSK, אחת מחברות התרופות המובילות בעולם.   

 


הסביבה התחרותית

קטגוריית היגיינת הפה מכילה סוגי מוצרים רבים, בהם משחות שיניים, מברשות שיניים, מי פה, חוטים דנטליים ועוד. בין מוצרי היגיינת הפה ישנם מוצרים רלוונטיים יותר לבריאות הפה שמספקים פיתרון ספציפי, כמו מוצרים לשיניים רגישות או מוצרים לבעיות חניכיים.

 

האתגרים השיווקיים

למעלה משליש מהאוכלוסייה בעולם סובלת משיניים רגישות. מדובר בכאב חד וקצר הפוגע באורח החיים של הסובלים ממנו, ומתבטא לא פעם בהימנעות מצריכת מזונות קרים או חמים. צרכנים רבים לא יודעים לאבחן את עצמם כסובלים מרגישות בשיניים. צרכנים אחרים שמודעים לכך שיש להם רגישות בשיניים, לא מודעים לכך שישנו פתרון שיוכל לעזור להם ולשפר את אורח חייהם. לפיכך, האתגר העיקרי העומד בפני סנסודיין הוא לגרום לצרכן לזהות את הרגישות, ולהניע אותו לפעול למען הקלת הכאב - ובכך לשפר איכות החיים שלו.

 

הפתרונות היצירתיים

במרכז פעילותו של המותג עומדת השקעה הגדולה בפיתוח מוצרים חדשים על מנת לספק פתרונות ייעודיים ומתקדמים לצרכים אותם אנשים הסובלים מרגישות בשיניים. במהלך השנים השיקה החברה מוצרים שנועדו לספק הקלה מיידית למטופלים המחפשים הקלה מהירה, לצד מוצרים שנועדו לשיקום והגנה, עם מגוון תועלות נוספות כמו הלבנה, רענון הפה ועוד.

 

אחד המוצרים המתקדמים תחת המותג סנסודיין הינו סנסודיין שיקום והגנה - משחת שיניים המקלה ומגנה יומיומית על שיניים רגישות. היא מכילה נוסחה ייחודית (נובמין) שיעילותה הוכחה מחקרית כמסייעת בשיקום אזורים פגיעים בשן באמצעות אבני היסוד הטבעיות של השן.

 

בשנת 2004 החל המותג בפעילות פרסומית בישראל, בדגש על קמפיינים טלוויזיוניים בפורמט טסטמוניאל (עדויות) ובהשתתפותם של אנשי מקצוע. פורמט זה זכה בפרסים שיווקיים רבים בעולם על יעילותו, והחברה ממשיכה לעשות שימוש בפורמט גם כיום.

 

כמוביל שוק, סנסודיין לקח על עצמו את האחריות על חינוך הצרכנים הישראלים לנושא רגישות השיניים, ומתן פתרונות מגוונים לבעיה זו. על מנת לתקשר את הבעיה ולהעלות את המודעות אליה. המותג עושה שימוש במגוון כלים שיווקיים - בהם פרסומות טלוויזיה המציגות איש מקצוע המסביר את הבעיה, איך לזהות אותה ואת העובדה שיש לה פיתרון.

 

כמו כן, ישנו פרסום הסברתי בנקודות המכירה השונות. כך, למשל, בבתי המרקחת ניתן למצוא פוסטרים המציגים את מגוון הטריגרים העיקרים לשיניים רגישות, כמו קפה חם או מים קרים. הסלוגן המלווה את השלט הוא "הקלה ברגישות יכולה להתחיל היום".

 

במהלך השנים רשם סנסודיין הצלחה באתגר הגברת המודעות לבעיה. תת-הקטגוריה של משחות השיניים לשיניים רגישות היא הצומחת ביותר בקטגוריה הכללית של היגיינת הפה. עם זאת, דרכו של המותג עדיין ארוכה. נכון להיום, שוק משחות שיניים רגישות הינו רק 13% מסך מכירות משחות השיניים, בעוד שלמעשה כשליש מהאוכלוסייה סובלת משיניים רגישות.

 

דברים שלא ידעת על סנסודיין

  • סנסודיין הוא המותג המומלץ ביותר על ידי רופאי השיניים בישראל לשיניים רגישות.
  • היקף המכירות של המותג בעולם עולה על מיליארד ליש"ט.
  • כשליש מאוכלוסיית העולם סובלת משיניים רגישות, אולם רק כשליש מהסובלים מחפש פתרון לבעיה.
  • מדי יום נמכרות כמעט שתי מיליון אריזות של סנסודיין ברחבי העולם.
  • המותג נמצא במגמת צמיחה שנתית דו-ספרתית מזה כעשור.
  • המותג סנסודיין נמכר במעל ל-130 מדינות.
  • סנסודיין הינו המותג המוביל בישראל בקטגוריית משחות השיניים לשיניים רגישות, ומהווה מעל ל-70% מהמכירות בקטגוריה.

 

אבני דרך בחיי סנסודיין

1961 - המותג משיק את המוצר הראשון שלו בארה"ב, סנסודיין אוריגינל. הייתה זו משחת השיניים הראשונה בעולם המיועדת לשיניים רגישות.

שנות ה-80 - השקת המותג בישראל וריכוז הפעילות בעבודה מול רופאי השיניים.

2001 - חברת התרופות GSK רוכשת את המותג.

2004 - לראשונה בעולם, סנסודיין משיקה קמפיין טסטמוניאל (עדויות) טלוויזיוני.

2006 - הפצת המותג בישראל עוברת לחברת גורי. מוצרי סנסודיין מתחילים להימכר גם ברשתות המזון, לצד רשתות הפארם ובתי המרקחת.

2008 - המותג משיק פעילות פרסומית בטלוויזיה הישראלית.

2009 - GSK רוכשת את טכנולוגיית הנובמין, נוסחה ייחודית המסייעת בשיקום אזורים פגיעים בשן, ומשיקה בעולם את משחת השיניים סנסודיין שיקום והגנה.

2016 - סנסודיין הופכת למוצר הראשון של GSK ששווי המכירות העולמי שלו עולה על מיליארד ליש"ט.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות