"הטלוויזיה המסורתית תמות בקרוב"

גורו הטכנולוגיה והשיווק שלי פאלמר אומר כי הפרסום בטלוויזיה מספק למפרסמים דאטה ברמה נחותה לעומת זו של ערוצי הדיגיטל - ולכן המודל צפוי למות כבר בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 3/5/2017, גיליון 1869

ארבע ענקיות המדיה הגדולות (גוגל, פייסבוק, אמזון ונטפליקס) נוגסות חלקים הולכים וגדלים מעוגת הפרסום הכללית - ובפרט, בחלקה של הטלוויזיה המסחרית בה. לטענת גורו הטכנולוגיה שלי פאלמר, מדובר בטרנד המסמן את מותו של מודל הפרסום המצליח ביותר בעשרות השנים האחרונות - זה של הטלוויזיה המסחרית.

רשתות הטלוויזיה המסחריות. מודל שייעלם בקרוב?
רשתות הטלוויזיה המסחריות. מודל שייעלם בקרוב?
על פי מודל הפרסום הקיים, שואפים ערוצי הטלוויזיה לקבץ קהל יעד מסוים באמצעות תוכן מוכוון, ולמכור את זמן הצפייה שלו למפרסמים במחיר הגבוה ביותר. ככל שהמיקוד מדויק יותר - המחיר גבוה יותר; וככל שקבוצת הצופים גדולה יותר, כך גדל גם המחיר.
אולם הנתונים שמספקים ערוצי הטלוויזיה מוגבלים - ומדובר למעשה במודל אשר מעולם לא סיפק את הפתרון הטוב ביותר עבור המפרסמים. בפועל, המודל הקיים מספק מידע דמוגרפי כללי ביותר, המתבטא בשיטה מיושנת של נקודות רייטינג ואשר מאלץ את המפרסמים לקבל החלטות עסקיות אשר מבוססות במידה רבה על הערכות. 
לדברי פאלמר, ניתן לנתח את קהל היעד על פי ארבע קטגוריות - תשומת לב, צריכה, תשוקה וכוונה. בעוד שהטלוויזיה מנסה לשייך לצופים תכונות מסוימות, חברות הדיגיטל יכולות להפיק מהנתונים שלהן מידע מדויק בהרבה, אשר יאפשר למפרסמים לקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר. למשל, פייסבוק מזהה את התוכן אשר מושך את תשומת הלב של הצרכנים; אמזון יודעת מה הצרכנים מעדיפים לקנות, ונטפליקס מכירה את דפוסי תשומת הלב של הצרכנים.
לטענת פאלמר, הכל למעשה הוא עניין של תזמון. זמן הצפייה בערוצים במסחריים נמצא בירידה, כמו גם זמן הצפייה בערוצי הכבלים. לכן, השאלה היא מתי יתרחש המהפך - ולא האם הוא יתרחש.
לסיכום כותב פאלמר, כי עבור המשווקים מדובר בשינוי חיובי, שיאפשר להם לקבל מחברות המדיה החדשות דאטה טובה יותר וליצור בעזרתה מכירות יעילות יותר.

כתבות נוספות