איכותיים יותר, מבוקשים יותר: המותגים הפרטיים בעלייה

מחקרים מראים כי בחמש השנים הבאות ירשמו המותגים הפרטיים של רשתות השיווק צמיחה מהירה יותר מזו שנרשמה בחמש השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899

כולם מדברים על ההשפעה הגדולה של בני דור המילניום על הסביבה הקמעונאית. במקביל, כולם מדברים על ההשפעה הגדולה של בני דור הבייבי בומרס על המסחר בארצות המפותחות. אבל, אחת הקבוצות שזוכות לתשומת לב קטנה יותר הם בני דור ה-X (ילידי 1964-1989), שהיו הנפגעים המרכזיים מהמיתון הגלובלי של סוף העשור הקודם ורבים מהם העבירו את עשר השנים האחרונות בניסיון להתאזן כלכלית. כתוצאה מכך, בני דור ה-X הם צרכנים נבונים ומושכלים יותר, המהווים הזדמנות גדולה עבור הקמעונאים בכלל ועבור המותגים הפרטיים שלהם בפרט.

 

בכינוס של איגוד יצרני המותגים הפרטיים שנערך לאחרונה בארצות הברית, נידונו מספר הזדמנויות אותן יכולים הקמעונאים לאמץ על מנת להגדיל את הנתח של המותג הפרטי שלהם מסך המכירות. מנתונים של חברת המחקר נילסן עולה, כי אחד מחמישה מוצרים שנמכר כיום ברשתות השיווק בארצות הברית הוא של מותג פרטי. מחקר נוסף של Kantar Retail מראה כי בחמש השנים הבאות יגדלו מכירות המותגים הפרטיים של רשתות השיווק בקצב גדול יותר מהמכירות בחמש השנים האחרונות.


מותגים פרטיים. ההזדמנות בגדולה של רשתות השיווק
מותגים פרטיים. ההזדמנות בגדולה של רשתות השיווק


הסיבה לגידול במותגים הפרטיים אינה נעוצה רק בשינויים הדמוגרפיים ובכסף הפנוי של הצרכנים, אלא גם בעובדה שהמותגים הפרטיים מציגים כיום מוצרים איכותיים יותר, וכי המשווקים משקיעים בהם יותר ברמה השיווקית. גם התפיסה של הצרכנים עוברת תהליך של שינוי, והמותגים הפרטיים נתפסים כיום אצל חלק גדול מהצרכנים כמי שאינם נופלים באיכות מהמותגים הגדולים.

 

אז מה צריכים הקמעונאים לעשות על מנת להגדיל את הנתח של מכירות המותג הפרטי? יועץ הקמעונאות ג'ים וינסר, שדיבר בכינוס, מאמין כי אם הקמעונאים לא יתמכו במותגים הפרטיים שיווקית הם לא ירשמו צמיחה אמיתית.

 

מפרטים שנמסרו בכנס עולה, כי בשנה שעברה נמכרו מוצרי המותגים הפרטיים בארה"ב בכ-150 מיליארד דולר, ואלו היוו חיסכון של 30 מיליארד דולר לצרכנים שבחרו לקנות מהמותגים הפרטיים של הקמעונאים.

כתבות נוספות