האם בעתיד יהיה עולם האופנה נטול מגדר?

בני דור המילניום ודור ה-Z גדלו בעולם פתוח וחופשי יותר, מה שמאפשר למשווקי וקמעונאי האופנה להציע קולקציות המתאימות לנשים וגברים כאחד

פורסם בתאריך: 29/08/2017, גיליון 1886

בשנים האחרונות יותר ויותר מותגי אופנה משיקים קולקציות יוניסקס הכוללות פרטים המתאימים לנשים וגברים כאחד. רשת הקמעונאות טארגט השיקה לאחרונה מותג אופנה חוצה מגדרים לילדים, ורשת האופנה H&M השיקה קו מוצרי ג'ינס חוצה מגדרים. גם רשת האופנה זארה הציגה קולקציה נטולת מגדר משל עצמה.

קולקציית היוניסקס של טארגט. עולם נטול מגדרים
קולקציית היוניסקס של טארגט. עולם נטול מגדרים
לפיכך, חוקרי עולם השיווק החלו לתהות אם עולם האופנה יהפוך בעתיד לנטול מגדרים. "בעוד שאני לא מאמינה שעולם האופנה יהיה נטול מגדר לחלוטין, ניתן לראות מגמה במסגרתה בני שני המינים מרגישים נוח יותר לקנות פריטי אופנה שיועדו מלכתחילה לבני המין השני",  אמרה נטלי פראוט, מנהלת בכירה בחברת המידע Phenomenon בראיון למגזין Retail TouchPoints. לדבריה, תמיד יהיו צרכנים שייצמדו להתניה המגדרית, אבל יותר ויותר צרכנים מוכנים לחצות את הקווים.
פראוט הוסיפה כי בני דור המילניום ובני דור ה-Z גדלו להאמין שהם יכולים להיות כל דבר ולעשות כל דבר, ולכן הם מרגישים נוח יותר לחצות את מחסום המגדר בתחום האופנה.
פראוט ציינה כי עבור המשווקים והקמעונאים מדובר במגמה חיובית, משום שהם יוכלו להציע 100% מהמוצרים שלהם ל-100% מהלקוחות. פראוט הביא לדוגמה את מכשיר האייפון, שמעוצב באופן זהה לשני המינים, אך דגם הזהב שלו, שלכאורה פנה לקהל הנשי, זכה גם להצלחה גדולה בקרב הגברים.

כתבות נוספות