מארקס אנד ספנסר רוצה להיפטר מכל שקיות הניילון

רשת השיווק הבריטית רוצה להעלים לחלוטין את שקיות הפלסטיק ומלמדת את הצרכנים איך לבזבז פחות מזון

פורסם בתאריך: 30/01/2019, גיליון 1955

רשת השיווק הבריטית מארקס אנד ספנסר בודקת מכירת פירות וירקות ללא הצורך בשקיות או אריזות מבוססות פלסטיק. נכון לעכשיו, הפיילוט נערך בחנות אחת בדרום מערב לונדון. את השקיות יחליפו סלים העשויים מנייר מתכלה. כחלק מהפיילוט הרשת גם הסירה את תאריך התפוגה שעל הפירות והירקות. בנוסף לשקיות המתכלות, מוכרנים מיוחדים מטעם הרשת ידריכו את הקונים כיצד ניתן לשמור על הפירות והירקות למשך זמן ארוך יותר ואיך ניתן להפחית את בזבוז המזונות הנרכשים במשק הבית.

 

הרשת גם עורכת פיילוטים בקטגוריות אחרות, במטרה להיפטר מכמה שיותר אריזות פלסטיק ולעבור לאריזות נייר מתכלות. זאת, בעקבות ה"תרומה" העצומה של רשתות המזון לזיהום הסביבה.


מארקס אנד ספנסר. קמעונאות נטולת פלסטיק
מארקס אנד ספנסר. קמעונאות נטולת פלסטיק

"אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו רוצים לקחת חלק בהפחתת השימוש בפלסטיק, וכקמעונאי המחויבות שלנו היא להפוך לנקיים מבזבוז וזיהום עד שנת 2025", אמר לואיס ניקולס, האחראי על נושא קיימות המזון ברשת השיווק. לדבריו, זאת הסיבה שהרשת פועלת להפחתחת שקיות הפלסטיק מבלי לפגוע באיכות המזון. גם רשת מזון בריטית נוספת, מוריסון, הודיעה בקיץ שעבר שהיא נוטשת את שקיות הפלסטיק לטובת שקיות מנייר.

 

ג'ימס מורי, עורך כתב העת בנושא הקיימות, BusinessGreen, אמר כי לאריזות הפלסטיק בקטגוריות הפירות והירקות יש השפעה אדירה על אורך חיי המדף של המוצרים ועל בזבוז המזון. כתוצאה מכך, נוצר נזק אדיר לאיכות הסביבה. לכן, אמר מורי, מציאת חלופה לאריזות הפלסטיק בקטגוריה היא בעלת משמעות עצומה.


כתבות נוספות