פייסבוק תפעיל את הקול בפרסומות הווידאו במובייל באופן אוטומטי

לאחר ששכנעה מפרסמים ליצור פרסומות וידאו ללא סאונד, חזרה הרשת החברתית להפעיל סאונד בחלק מקטעי הווידאו שבפיד של הגולשים

פורסם בתאריך: 01/08/2017, גיליון 1882

הרשת החברתית פייסבוק החלה לאחרונה להפעיל את הסאונד בפרסומי הווידאו שבאפלקציית המובייל שלה באופן אוטומטי. השינוי נפוץ בהדרגה בכל העולם, ולמשתמשים תישמר האפשרות לבטל את השינוי בהגדרות האפליקציה.

צ'רלי צ'פלין. עובד אבל פחות
צ'רלי צ'פלין. עובד אבל פחות
בדיון שהתקיים בנושא באתר המדיה החברתית רדיט כתב אחד הגולשים, "אני בטוח שבעתיד האפשרות להשתקת הסאונד האוטומטי תורד".
לפני מספר שבועות השיקה פייסבוק פרסומות בתוכנת המסנג'ר שלה. הכנסת הפרסומות למסנג'ר החלה לאחר שהרשת החברתית הגיעה למיצוי מלא של שטחי הפרסום בפיד של הגולשים, והחלה לחפש אחר שטחי פרסום חדשים. 
לדברי אלק מקייר, סמנכ"ל התפעול בסוכנות המדיה החברתית McBeard, שיטות המחקר של פייסבוק מאפשרות לה לבדוק את תגובת המשתמשים מראש, לפני השקה לכלל המשתמשים.
וידאו אוטומטי הפך לנפוץ בכלל האתרים וגופי התוכן ברשת מאז השקתו הראשונה על ידי פייסבוק לפני כארבע שנים. אולם לטענת הקבוצה הצרכנית Coalition For Better Ads, המשתמשים מקבלים אמנם את שיטת הפרסום הזו, אך לא מחבבים אותה במיוחד. בקבוצה טוענים כי וידאו שמתנגן באופן מיידי עם סאונד הוא אחד מהפורמטים הפרסומיים הכי שנואים על הצרכנים.
"חוויית הפרסום הזו משבשת במיוחד משום שהיא תופסת את הצרכנים לא מוכנים, במיוחד אם הם צורכים את התוכן במכשיר המובייל. כתוצאה מכך, במרבית הפעמים התגובה היא סגירה מיידית של העמוד בו נמצא הגולש", נכתב בדו"ח שפרסמה הקבוצה.
אז מדוע מאמצת פייסבוק בכל זאת את הפורמט? לטענת ג'סטין מרשל, סגן הנשיא למדיות חדשות בסוכנות Possible, הסיבה היא שאפליקציית סנאפצ'ט, היריבה המרה של פייסבוק, עשתה זאת קודם. לטענת סנאפצ'ט, 70% מהפרסומות בפלטפורמה שלה משודרות עם סאונד שמופעל באופן אוטומטי.

כתבות נוספות