שיווק מבוסס AI: האתגר הוא ההטמעה בארגון

למרות מה שנהוג לחשוב, דווקא הפיתוח הטכנולוגי הוא החלק הפשוט. העבודה מול הגורמים השונים בארגון היא המסובכת יותר

פורסם בתאריך: 11/06/2019, גיליון 1972

פיתוח אלגוריתם של בינה מלאכותית ולמידת מכונה הוא דווקא החלק הפשוט בהטמעת הטכנולוגיה בארגונים גדולים. מה שמאתגר בתהליך הוא לימוד האנשים והמחלקות השונות בארגון איך להוציא מהטכנולוגיה את המירב ולעשות בה שימוש נכון. כך עלה בפאנל של אנשי מערכות מידע שנערך לאחרונה בכינוס 2019 Retail Innovation Conference.

 

"המנהלים נוטים לחשוב ש-99% מהזמן מושקע בפיתוח האלגוריתם, אבל למעשה זה החלק הקטן ביותר", אמר דאג ג'נינגס, סגן נשיא לניתוח נתונים בקמעונאית ה"עשה זאת בעצמך" Lowe'sג'יסון סטיוט, מנהל אנליטיקה ב-BBQ Guys הוסיף לדבריו של ג'נינגס ואמר, כי "אנשים בתוך הארגון צריכים ללמוד איך הפתרון הטכנולוגי הזה משפיע על העבודה שלהם ועד כמה משמעותי השינוי. אנחנו, כאנשי מערכות מידע, חייבים ליצור מפת דרכים שתראה לאן אנחנו רוצים ללכת".

 

שיווק מבוסס AI. האתגר הם העובדים
שיווק מבוסס AI. האתגר הם העובדים

מהפאנל עלה, כי אחד המרכיבים המרכזיים הוא בניית לוח מחוונים שיאפשר לכלל השותפים בארגון לקבל תובנות ממקום אחד מרוכז, במטרה להבין את הפופולריות של מוצר מסוים מעבר לכמות המכירות שלו. לדברי ג'נינגס, כלי למידת המכונה שנבנה ב-Lowe's איפשר לקמעונאית לנתח בצורה מדויקת מכירות ולהבין בדיוק מה הצרכנים מחפשים בכל קטגוריה.

 

ב-Lowe's הקימו צוות מיוחד של "מתרגמי אנליטיקה", במטרה לקשר בין מדעני הדאטה לשאר האנשים במחלקות השיווק שאמורים לעשות שימוש בנתונים. זאת, במטרה ששני הצדדים יבינו את הנתונים וכיצד ניתן לעשות בהם שימוש.

 

ב-BBQ Guys מוציאים כל יום בבוקר מודל מבוסס נתונים, המאפשר לכל השותפים בארגון להבין את הנתונים ללא הצורך בידיעת שפה טכנית מסובכת. הקמעונאית מעודדת את העובדים לשאול שאלות בכל זמן נתון, במטרה לטייב את התהליכים ולשפר את הנתונים.

 

כתבות נוספות