לכוון את הספה בפקודה: הסלון החכם של נטוצי

מותג רהיטי היוקרה האיטלקי מצליח למנף שיתופי פעולה עם מעצבי על בינלאומיים, אמנים ומובילי דעה. השנה יצא המותג בשיתוף פעולה עם LG והציג לראשונה סלון חכם שמופעל באמצעות הקול

פורסם בתאריך: 05/03/2019, גיליון 1960

נטוצי - מותג רהיטי הפרימיום - ממשיך ליישם אסטרטגיה של חדשנות מוצרית באמצעות שיתופי פעולה עם מעצבי על בינלאומיים ליצירת קולקציות אייקונית. במקביל, מאמץ המותג טכנולוגיות מעולמות הבית החכם, כאשר השנה יצא בשיתוף פעולה עם חברת LG הבינלאומית. בשנים האחרונות ביצע המותג מהפך תפיסתי. המותג, שזוהה עם עור איכותי בעיבוד מסורתי, החל לייצר רהיטים מבד, ולצד זיהוי המותג עם עור והתמחותו בעור, החל לשלב גם ספות מבד. כיום, מציע המותג מגוון רחב של מוצרים בחיפויי בד במרקמים שונים, לצד שימוש גובר והולך בחומרי גלם טבעיים כמענה למגמה העולמית של הכנסת הטבע לבית.

 

המותג, שהוקם בחבל פוליה שבאיטליה, מחזיק כיום בשמונה מפעלים וב-395 חנויות ברחבי העולם. נטוצי הוקם ב-1959 כבית מלאכה לייצור מערכות ישיבה בעבודת יד. ב-1972 הקים המייסד, פסקואלה נטוצי, את חברת נטוצי כפי שהיא מוכרת כיום כשב-1985 הפכה לחברה מסחרית בינלאומית.

 

ערכי המותג שמים דגש על חדשנות ונוחות, לצד איכות ואסתטיקה הנותנים מענה למגמות המשתנות של עולם העיצוב. טכניקות ייצור מתקדמות של רהיטי נטוצי מאפשרות ליהנות מפריטי ריהוט ייחודיים ובעלי עמידות גבוהה ונוחות מקסימלית ברמה ארגונומית גבוהה. נטוצי שמים דגש מיוחד על חומרי גלם איכותיים שנבחרים בקפדנות ומיוצרים בהתאם לתקנות איכות ושמירה על ערכי הקיימות והאקולוגיה. קולקציית המוצרים בנטוצי מבוססת על שילוב בין קדמה טכנולוגית להשראה עיצובית.

 

רשת נטוצי נמצאת בבעלות קבוצת קאופמן מ-2006. הקבוצה נחשבת למובילה בתחום הלייף סטייל והריהוט בישראל. בבעלותה מותגים בינלאומיים מובילים בתחום הריהוט, עולם השינה, עיצוב הבית ואיכות החיים - בהם ד"ר גב, קליה איטליה, איטלסופה והסטנס – מותג המיטות והמזרנים היוקרתי משבדיה.

 

הסביבה התחרותית

ענף הריהוט תחרותי מאוד ובו מגוון מוצרים ומותגים בדרגות תמחור שונות. נטוצי מבדלת את עצמה כמותג פרימיום איטלקי, ברמת איכות מהגבוהות בענף, ומובילה חדשנות מוצרית ונוחות מקסימלית. לנטוצי שישה סניפים בישראל. מתוך החלטה אסטרטגית, מוצרי נטוצי נמכרים בחנויות המותג בלבד ואינם זמינים בנקודות מכירה אחרות.

 

האתגר השיווקי

על רקע התפתחויות טכנולוגיות בעולמות הבית החכם, לצד מגמות משתנות בקטגוריית הריהוט בארץ ובעולם, המשיך מותג הפרימיום האיטלקי לקדם חדשנות מוצרית ועירנות למגמות ולצרכים המשתנים של לקוחותיו. כחלק מהמגמה הרווחת בעולם, מאמץ המותג חדשנות מוצרית כמו הכנסת טכנולוגיות מתקדמות ומערכות ישיבה מתכווננות חשמליות.

 


הפתרונות היצירתיים

מינוף שיתוף הפעולה עם מעצבי העל. השנה הצליח נטוצי למצב את עצמו בתחום החדשנות המוצרית באמצעות מינוף שיתופי פעולה עם מעצבי על בינלאומיים, אמנים ומובילי דעה. המעצב ההולנדי מרסל וונדרס הציג קולקציה בהשראת נופי חבל פוליה האיטלקי, שם צמח מותג נטוצי. וונדרס עיצב שתי מערכות ריהוט שמשלבות תרבות מקומית, עם חדשנות ונוחות, ערכי הליבה של נטוצי. הקולקציה הראשונה הציגה מערכת סלון בהשראת הנוף של דרום-מזרח איטליה, תוך שימוש בחומרי גלם טבעיים כמו עור, עץ, חבלים וצמר. בין הפריטים שעיצב הייתה ספת עור חומה, שולחן דמוי מריצה ושטיח בהשראת משטחי הדשא האופייניים לאזור. הקולקציה השנייה מתכתבת עם האוקיינוס האדריאטי ובה שולחן עץ המזכיר דק של אנייה וכורסה עם גב דמוי פנינה. גם פריטי העיצוב המשלימים של נטוצי זכו לעיבוד, עם פריטים כמו אגרטלים דמויי כדי מים עתיקים או הדומים בהשראת חביות יין. מעצב העל מריו בליני, שאחראי על מבני ציבור רבים באירופה בהם מרכז הסחר החדש של מילנו, הציג קולקציה חדשה של המותג. שולחן בעיצוב בליני משלב זכוכית עבה בקוטר שני מטרים עם רגליים מפותלות ומארג עלי כותרת עשויים עץ זית. בקולקציה זו הציג המעצב האיטלקי ספה חכמה שמשנה מנח בלחיצת כפתור.

 

פריטים רבים בקולקציות של נטוצי, בהם אלו שהפכו אייקונים במהלך השנים, הם פרי שיתוף פעולה של המותג עם מעצבי המוצר המובילים בעולם, בהם Studio Memo, Bernhardt & Vella, Jamie Duri, ואחרים, שמהווים חיזוק נוסף לפיתוח קולקציות המותג. נטוצי מקיים גם שיתופי פעולה עם אדריכלים ומעצבים המסייעים לחבר בין עולמות העיצוב לטכנולוגיה המתקדמת של בתים חכמים. גם השנה המשיכה נטוצי לפנות לקהלים של אדריכלים ומעצבי פנים והפיכתם לשגרירי המותג בקרב קהלי היעד המחפשים עיצוב עדכני ויוקרתי.

 

שיתוף פעולה עם חברת LG. לאור התמורות הטכנולוגיות בעולמות הסלון והבית החכם, הציגו השנה נטוצי שיתוף פעולה ראשון עם חברת האלקטרוניקה הבינלאומית LG. בתערוכת העיצוב Salone del Mobile במילנו, הוצג לראשונה סלון חכם בעיצוב נטוצי, שמופעל באמצעות פקודות קוליות. המערכת משלבת ריהוט מודולרי מתכוונן, שליטה בטמפרטורת החדר, בחירת המוזיקה באמצעות המערכת ואף מטהר אוויר אוטומטי. נטוצי מרחיבה את פעילותה בטכנולוגיית הסלון החכם כדי להנגיש לקהל את ערכי הליבה שלה - חדשנות ונוחות.

 

הרמוניה מבית נטוצי. אנשי המותג זיהו כי רכישת ריהוט מרכזי לבית אינה אירוע יומיומי, וכי קהל לקוחותיהם מחפשים גיוון עיצובי באמצעות פריטים משלימים, שמסייעים לרענן את עיצוב הבית. שינוי המגמה הוביל לעיצוב קולקציות של מגוון פריטים משלימים, כמו גופי תאורה ויצירות אמנות המעניקים לקהל הלקוחות חוויה מלאה ליצירת מראה הרמוני ועדכני.

 

שדרוג עולמות התוכן. המותג ממשיך להרחיב את פעילות התוכן בעולמות הטלוויזיה, הדיגיטל ובפרינט. הבלוג של נטוצי מעדכן את קוראיו במגמות, טרנדים וחידושים בעולם העיצוב הבינלאומי. המותג ממשיך גם לקדם כתבות ומאמרים בנושא עיצוב הבית במגזינים מודפסים ובאתרים מובילים. הפעילות בסושיאל מאופיינת בשיתופי פעולה עם מעצבים בינלאומיים ובראשם בליני ומרסל וונדרס, שמסייעים למנף את התפיסה העיצובית של נטוצי ולתקשר אותה לקהל הלקוחות.

 

עיצובי הטקסטיל של נטוצי. גם השנה ממשיך המותג לקדם את השימוש במגוון חומרי חיפוי בתחום הריהוט. לצד מסורת ארוכת שנים של ריהוט עור איכותי, עימו מזוהה המותג, מפתח לצד זה המותג ריהוט בד. הבדים של נטוצי מבטאים את איכות מותג הפרימיום, ומשלבים חומרי גלם טבעיים, מרקם רך לישיבה ועמידים לאורך זמן.

 

דברים שלא ידעת על נטוצי

  • למרות שביסס את מעמדו בתחום רהיטי העור, כיום מוכר נטוצי יותר מ-50% מוצרים בחיפוי טקסטיל.
  • בכל יום נמכרים בעולם 12 אלף פריטים של החברה בלמעלה מ-120 מדינות.
  • החברה מגדלת, מעבדת ומייצרת 85 אחוז מחומרי הגלם המשמשים אותה.
  • מפעלי נטוצי הם מהמתקדמים בעולם טכנולוגית, אך עדיין שמים דגש על עבודת יד.
  • מלבד ריהוט, נטוצי מציעים מגוון מוצרי עיצוב משלימים, בהם גופי תאורה ואף סכו"ם מעוצב.

 

אבני דרך בחייו של נטוצי

1972 - פסקואלה נטוצי מקים את החברה.

שנות ה-80 - "דמוקרטיה של העור" - נטוצי הופכת חברה בינלאומית ומנגישה את ספות העור לקהל הרחב.

שנות ה-90 - נטוצי מיישמת את קונספט "TOTAL LIVING" - מעבר לקולקציה הכוללת פריטים משלימים.

2000 - נטוצי מתחילה לשתף פעולה עם מעצבים בינלאומיים.

2006 - חברת קאופמן משיקה את נטוצי בישראל.

2010 - שיתוף פעולה ראשון עם מעצב העל קארים רשיד, המלווה בקולקציה משותפת על מעצבת העל פאולה נבונה.

2013 - RE-VIVe - כורסת ה-Performance Recliner הראשונה בעולם במגוון עיצובים, פיתוח שנעשה בשיתוף פעולה בין מעצבי נטוצי ל-FORMWAY ניו זילנד.

2014 - שילוב מעצבים בינלאומיים כחלק ממרכז המעצבים של החברה.

2017 - בישראל - קמפיין "אנשי העור ואנשי הבד", והשקת קולקציית מיטות רחבה.

2018 - נטוצי מעמיק את פעילותו עם מעצבי על בינלאומיים, יוצא בשיתוף פעולה ראשון עם חברת LG ומכניס מערכות ישיבה מתכווננות חשמליות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות