פי 3 יותר מהיר: היתרון של HOT על המתחרות

HOT השיקה מהלך התחדשות ומיתוג מחדש. לצד היותה בית ליצירה הישראלית, ממשיכה HOT לשפר את הצעת התוכן באמצעות שיתופי פעולה עם NETFLIX ו-HBO והעלאת עשרות ערוצים חדשים

פורסם בתאריך: 07/05/2019, גיליון 1967

קבוצת התקשורת הישראלית HOT מספקת שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפונים בכבלים. החברה אוחדה בשנת 2003 משלוש חברות טלוויזיה בכבלים: תבל דיגיטל, ערוצי זהב ומת"ב, שהיו הראשונות להיכנס בשנת 1991 לשוק הטלוויזיה בכבלים בישראל.

 

במהלך השנים הרחיבה קבוצת HOT את תחומי פעילותה: ב-2005 השיקה את שירותי הטלפון הקווי ואת שירות ה-VOD. ב-2010 השיקה את שירות ה-ISP תחת ספקית האינטרנט .HOTnet, ב-2012 הושקו שירותי הסלולר תחת חברת HOT mobile וב-2014 נכנסה לתחום השיחות הבינלאומיות.

 

בתחילת 2017 הייתה לחברת הטלוויזיה הראשונה בישראל שהשיקה פלטפורמת צפייה דיגיטלית NEXT TV, ובהמשך השנה הרחיבה את שירותי NEXT TV לשירות +NEXT (מבוססי ממיר), המשווקים באתר וכוללים עשרות ערוצים לינאריים וספריית VOD גדולה ומגוונת.

 

בשנת 2009 איש העסקים הצרפתי-יהודי פטריק דרהי החל לרכוש אחוזים בקבוצה באמצעות חברת התקשורת הבינלאומית שבבעלותו Altice. כיום מחזיקה החברה בבעלות מלאה בקבוצת HOT כקבוצת התקשורת הצומחת ביותר בעולם. בשנים האחרונות ביצעה HOT שינויים אסטרטגיים מקיפים, הן במהלכים לשיפור השירות והן הרחבת שירותי התוכן והטכנולוגיה ליצירת מסע לקוח שלם.

 

תהליך מיתוג מחדש

השנה יצאה קבוצת HOT במיתוג חדש בהשראת השפה המותגית של חברת האם הבינלאומית שלה - Altice. במסגרת המהלך, הטמיעה הקבוצה שפה מיתוגית אחידה לכל החברות בבעלותה ליצירת מסר אחיד. מהלך המיתוג המחודש של HOT כלל גם את החלפת ממשק המשתמש בממירים מתקדמים ושינוי מקיף של הנראות במסכים, לצד החלפת הלוגו הוותיק של HOT.

 

הנראות החדשה של מותג HOT משקפת את עיקרון התנועה, ומתקשרת ערכי ליבה של חדשנות והתאמה לצרכים המגוונים והמשתנים של הלקוחות. כלל ערוצי החברה התחדשו תחת הלוגו החדש תוך איפיון ייחודי שהוענק לכל אחד מהם. גם מותגי הבת של החברה, HOT MOBILE ,HOT עסקים ו-HOT NET, קיבלו מיתוג עדכני בהתאם לערכי השפה החדשה.

 

לרגל המהלך, הרחיבה הוט עוד יותר את הצעת התוכן שלה באמצעות חבירה לענקית התוכן NETFLIX בכל הממירים המתקדמים של החברה. כמו כן, HOT השיקה מחדש את חבילת ערוצי הסרטים, הכוללת מגוון רחב של סרטים חדשים באפיקים 15-19 והרחיבה גם את שירותי ה-VOD של HOT. לרגל המיתוג, הושקו גם הטבות מיוחדות ומתנות ללקוחות.



שדרוג עולמות התוכן של HOT

בית ליצירה הישראלית. לאורך השנים HOT מיצבה את מעמדה כבית ליצירה הישראלית, בין השאר באמצעות השקעה של למעלה מ-150 מיליון שקל בהפקות מקור בשנה האחרונה והשקעה כוללת של מעל שני מיליארד שקל בעשור האחרון, המספקים תעסוקה לתעשייה המפרנסת אלפי יוצרים ועובדים מקומיים. HOT עומדת מאחורי סדרות מובילות בשיעורי הצפייה דוגמת "שבאבניקים", "מטומטמת", "פול מון", "ג'ודה", "שלטון הצללים" ו"אוטונומיות", זאת לצד פעילותה במגוון הפקות מקור לילדים ולנוער. סדרות המקור ממשיכות להציג נתוני רייטינג גבוהים: "שבאבניקים" זכתה ב-2017 בנתוני הרייטינג הגבוהים ביותר ליצירה המקומית וזכתה בארבעה מפרסי האקדמיה לטלוויזיה. HOT השתמשה בדמויות מתוך סדרות המקור שלה לפרסום המותג, כאשר במהלך השנים הפכו הפרסומות של HOT בכיכובם של "אבי הטחול", "אלגריה זגורי" ו"זינה המאמנת" לתופעת קאלט אהודה ומשעשעת, שהובילה לזכירות גבוהה בקרב הלקוחות. השימוש השיווקי בהפקות המקור סייע לחזק את הקשר האסוציאטיבי בין HOT לבין עולם התוכן של יצירה ישראלית.

 

מיצובה של החברה כ"בית ליצירה הישראלית", סייע לחברה לבדל את עצמה ממתחריה. מנתוני HOT עולה, כי בחמש השנים האחרונות חלה עלייה של כ 40% בהזמנת תכני הפקות מקור ב-VOD. גם כיום ממשיכה HOT להוות פלטפורמה עשירה ביותר בתוכן מקורי בשוק הטלוויזיה בישראל.

 

הרחבת הצעת התוכן. HOT חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם ערוצי התוכן הבינלאומיים המובילים HBO ו-NETFLIX, ועל ידי כך הצליחה למנף את מגוון התכנים. כמו כן, ממשיכה HOT להרחיב את עולמות התוכן שהיא מציעה ללקוחותיה, כאשר רק השנה עלו לאוויר 17 ערוצים חדשים.

 

חדשנות מוצרית

חוגגים שנה ל-NEXT TV. פלטפורמת הצפייה הדיגיטלית NEXT TV, חוגגת שנת השקה מוצלחת. הפלטפורמה מאפשרת צפייה בכל הפקות המקור של החברה ותוכניות מחו"ל בסלולרי, בטאבלט ובמחשב הנייד.

 

השקת ממיר 4KHOT שיפרה את ההיצע הטכנולוגי שלה עם ממיר 4K, המאפשר צפייה בתכנים ברזולוציה גבוהה במיוחד. הממיר, הכולל גם נתב, מספק את כל שירותי התקשורת הקווית והאלחוטית בבית, מאפשר צפייה בשידורים ובתכני VOD באיכות 4K ותומך גם במהירויות גלישה גבוהות של עד 200Mb.

 

 

"מונדיאל או מונדיליי". בכדי להדגיש את העובדה ש-HOT מספקת את רשת הכבלים המפותחת בישראל, עם מהירות של עד 200Mb, יצאו בקיץ האחרון עם קמפיין "מונדיאל או מונדיליי", שהדגיש את יתרונה של HOT על פני מתחרותיה בזמן משדרי המונדיאל. HOT העבירה את השידורים בזמן אמת וללא עיכוב, וכך אפשרה לצופים ליהנות מהגול המיוחל בדיוק ברגע שהתרחש.

 

שיפור חוויית הלקוח

בעקבות מהלכי שיפור השירות שביצעה החברה בשנים האחרונות, HOT מציגה השנה שיפור דרמטי בשיעורי נטישת לקוחות. זאת לצד עלייה משמעותית בהצטרפות לקוחות חדשים ל-HOTplay, העומדת על כ-100 אלף לקוחות. HOT ממשיכה להגדיל את מהירות הגלישה לטובת לקוחותיה ובפברואר 2018 השיקה את EXTRANET - אינטרנט מהיר בפריסה ארצית במהירות של עד 200 מגה (גבוה פי שלושה ממהירות הגלישה הממוצעת בישראל, העומדת על 67 מגה בלבד). מהלך ההשקה גובה גם בקמפיין ATL נרחב ותוקשר בטלוויזיה, בדיגיטל וברדיו.

 

דברים שלא ידעת על HOT

  • הנהלת HOT מורכבת רובה מנשים - המהוות כ-63% מההנהלה הבכירה של החברה.
  • שירות ה-VOD של החברה הוא הראשון בישראל ומהגדולים מסוגו בעולם. בכל שנייה מבוצעות במסגרת השירות מעל ל-10 הזמנות תוכן בממוצע.
  • HOT מספקת ללקוחותיה את רשת הכבלים המפותחת בישראל, עם מהירות של עד 200Mb לכל בית.
  • בשנה האחרונה השקיעה HOT מעל 150 מיליון שקל ביצירה ישראלית.
  • סדרות המקור של HOT ממשיכות לקצור הצלחה בקרב הצופים והמבקרים, ובשנת 2018 גרפו 38 פרסים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.
  • HOT mobile היא חברת המובייל הצומחת ביותר מאז שנת 2013, עם יותר 1.5 מיליון לקוחות.

 

אבני דרך בחייו של HOT

2003 - השקת מותג HOT בעקבות מיזוגן של שלוש חברות הכבלים: תבל דיגיטל, ערוצי זהב ומת"ב.

2005 - השקת שירות ה-VOD והטלפון הקווי של החברה.

2009 - איש העסקים הצרפתי-יהודי פטריק דרהי רוכש חלק מהבעלות על החברה.

2010 - השקת שירותי האינטרנט של חברת הבת HOTnet.

2012 - השקת שירותי הסלולר של חברת הבת HOT mobile.

2014 - השקת שירות השיחות הבינלאומיות תחת המותג HOT 017 והשקת הטלוויזיה האינטרנטית.

2017 - החברה משלימה שינוי אסטרטגי בתחומי השירות, התוכן והטכנולוגיה, מחוללת שינוי תדמיתי ורושמת שיפור בתוצאותיה העסקיות.

2018 - HOT יוצאת במהלך התחדשות ומיתוג מחדש.

 

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות