דיסקונט: הבנק הדיגיטלי שמבין את הלקוח

דיסקונט שואף להוביל את חוויית השירות האישי והאנושי תוך יצירת פתרונות קלים וחדשניים. עם אלה נמנים מיזמים מתקדמים בפינטק, הרחבת השירותים הדיגיטליים ופיתוח שירותים ומוצרים לקידום אוכלוסיות


פורסם בתאריך: 19/11/2019, גיליון 1992

בהתאמה לחזון הבנק ולתוכנית האסטרטגית הרב-שנתית, מיקד הבנק את פעילותו בשנת 2018 סביב יעד מוביל - הובלה בשביעות רצון לקוחות הבנק, באמצעות בנקאות מותאמת מקצועית והוגנת.

 

במסגרת זו ובהתאמה לעולם המשתנה, הבנק פועל ליצירת מודלים בנקאיים חדשניים, שיעניקו ללקוחות שירות מתקדם ומותאם לצרכיהם. בשנים האחרונות, הבנק שותף ומקדם מספר מיזמים חדשניים בתחום הפינטק והחדשנות, כגון:

 

PayBox

אפליקציית תשלומים המאפשרת להעביר כסף בקלות. ניתן גם להעביר כסף בהעברה ישירה לאיש קשר, או לחלופין לשלוח בקשת תשלום ולאסוף כסף באופן קבוצתי.

 

במהלך 2018 הבנק המשיך בהרחבת פעילות התשלומים תחת המותג Paybox באמצעות האפליקציה והאתר, לכלל לקוחות הבנקים. כך, למשל, משתמשי Paybox יוכלו להטעין כרטיס רב קו לתחבורה ציבורית.

 

יישום עסקי-טכנולוגי ראשון במערכת הבנקאית בישראל המיישם תפיסת בנקאות פתוחה, לממשק עם צדדי ג', המיושם באמצעות פלטפורמת API (Application Programming Interface), מהמתקדמות בעולם, המאפשרות חיבור מאובטח על בסיס תקן עולמי.

 

יישום זה מאפשר ללקוחות הבנק העסקיים לבצע חיבור מאובטח של חשבונם העסקי עם מערכת הנהלת החשבונות של iCount וליהנות מכלים מתקדמים לניהול העסק.

 


דידי - נציגה דיגיטלית באפליקציה

דידי מהווה פריצת דרך ומובילות במערכת הבנקאית בישראל בתחום הבוטים. הנציגה הדיגיטלית דידי, מציעה דרך חדשנית וייחודית לפעילות בנקאית דיגיטלית ובכך משנה את הדרך שבה לקוחות פועלים באפליקציה. השיחה עם דידי מתקיימת בשפה חופשית, ומבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת, המאפשרת פענוח טקסט שמקליד הלקוח וניהול שיחה על ידי רובוט חכם ולומד.

 

השירות ייחודי וראשוני במערכת הבנקאות בישראל, ובמהלך 2018 נוספו לדידי עוד סוגים של תובנות, המסייעות בהתנהלות פיננסית חכמה.

 

ערוצים ישירים

הבנק פועל באופן מתמיד כדי להעניק ללקוחות חוויה מתקדמת בערוצים הישירים. ב-2018 פותחו והועמדו לשימוש הלקוחות שירותים ומוצרים נוספים, באתר עסקים פלוס ובאתר ללקוחות פרטיים, באפליקציה ללקוחות פרטיים, בעולם שוק ההון ובתחומי הקשר של הלקוח עם הבנקאי והכל תוך דגש על חווית הלקוח ועל הפונקציונאליות. כל אלו פועלים לצד תפיסת השירות "מתאימים לך יותר", המבוססת על המרכיבים הבאים: מיקוד בלקוח. התמחות לפי סגמנטים - התאמת שירותים ומוצרים על פי מאפייניו וצרכיו הייחודיים של כל סגמנט.

 

One Stop Shop: שירות כולל ללקוח בנקודת שירות אחת.

 

רב ערוציות: ביצוע פעילות בנקאית בכל מקום, בכל זמן, בכל ערוץ ובהתאמה אישית.

 

בנקאות מומחים: מתן שירותים מקצועיים מגוונים, בתחום האשראי וההשקעות, תוך התאמת המוצר לצורכי הלקוח.

 

יוזמה שירותית: חיזוי צורכי הלקוח והתאמת מוצרים ושירותים.

 

שירותים ומוצרים לקידום אוכלוסיות

לצד השירותים הפיננסיים המגוונים שהבנק מעמיד לכל סוגי הלקוחות, הבנק מפתח שירותים ייחודיים לאוכלוסיות ספציפיות, כדוגמת עסקים קטנים, אוכלוסיות מיעוטים, סטודנטים וכדומה.

 

דיסקונט הבנק למשפחה. דיסקונט הינו הבנק הראשון בישראל המשווק תוכנית בלעדית, המקנה הטבות ייחודיות ללקוחות שהם בני משפחה - "תוכנית משפחה". הרעיון הוא לקשר לקוחות בעלי חשבונות שונים, שקיים ביניהם קשר משפחתי, ל"תוכנית משפחה" במערכות הבנק ובכך לתת לתא המשפחתי כוח פיננסי. התוכנית מאפשרת ליהנות מכוחה של המשפחה ומעניקה לבני המשפחה הטבות שלהן ערך כספי, בהתאם להטבות שאליהן בחרו להצטרף.

 

קידום עסקים קטנים וזעירים. במסגרת התוכנית האסטרטגית, מוגדר מגזר העסקים הקטנים והזעירים כאחד המגזרים שבהם תתמקד הקבוצה, כמנוע צמיחה מרכזי. בפעילות ב-2018 ניתן דגש על אוטומטיזציה של תהליכי האשראי במגזר עסקים קטנים. בנוסף, נמשך המיקוד במגזר תוך דגש על הגדלת פעילות עם לקוחות קיימים, גיוס לקוחות עסקיים חדשים וביסוס הצמיחה על ידי שכלול מודלים לדירוג לקוחות עסקיים ככלי תומך במתן אשראי.

 

השירותים הניתנים ללקוחות אלה כוללים:

  • שירות לעסקים קטנים ובינוניים הניתן בהלימה להיקפי פעילות הלקוחות ולמאפייניהם.
  • כרטיס אשראי עסקי - כרטיס האשראי "מפתח עסקי" מעניק לבעלי העסקים שירות ייחודי המקנה הנחות בבתי עסק שהינם ספקים.
  • חבילות SMS לעסקים - חבילה המאפשרת הרחבה של שירותי העו"ש.
  • אתר ואפליקציה "עסקים +" – אפליקציה ואתר ייעודי ללקוחות עסקיים, המציגים מידע מקיף ומאפשרים ביצוע פעולות באופן עצמאי.

 

שירות לפרילנסרים. בנק דיסקונט השיק ב-2017 שירות חדש לפרילנסרים, הכולל תוכנית הטבות מותאמת אישית ושירותים דיגיטליים חדשניים. בישראל פועלים כ-300 אלף פרילנסרים, המהווים כ-7.6% מכלל כוח עבודה במשק. הרעיון מאחורי התוכנית שמציע הבנק לפרילנסרים מספק מענה לצורך המרכזי של הקבוצה - חוסר ודאות כלכלית ולקושי הנובע משיטת התשלום "שוטף פלוס".

 

כדי להתמודד עם האתגרים הללו, גובשה חבילת תנאים ייחודית לפרילנסרים, ובה פתרונות ומסלולים המותאמים לצרכים, כמו הלוואת גישור "שוטף פלוס עלינו". בנוסף מציע הבנק מסגרת אשראי בגובה של עד פי שניים מהמשכורת הממוצעת שנרשמה בחצי השנה הקודמת, חסכון לפנסיה, סיוע בשיווק ובניית תוכנית עסקית, והטבות נוספות כמו הלוואת התארגנות לעסק, פטורים מעמלות שונות ועוד.

 

מתאימים יותר למתחתנים. לזוגות המתחתנים נתפרה חבילת הטבות, הכוללת מוצרים מותאמים לתקופת החתונה ולאחריה, דוגמת הלוואת גישור לכיסוי הוצאות האירוע, תשלומים, תכנון חסכונות לעתיד, ייעוץ משכנתא, בניית התיק הפנסיוני וגם 500 ₪ מתנה באמצעות אפליקציית PayBox.

 

דיסקונט למען הקהילה

הבנק רואה באחריות החברתית ערך מוביל, וזאת מתוך תפיסה ניהולית לפיה פעילות למען הקהילה מהווה חלק אינטגרלי ממחויבות עסקית, חברתית ותרבותית.

 

הבנק ממקד משאבים אנושיים וכספיים בפעילות לילדים ונוער במצבי סיכון, ובעיקר בתחומי החינוך וההשכלה, בגישה שתחומים אלו הם המנוע להצלחה אישית וחברתית של אוכלוסיות היעד האמורות, ובדגש על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

 

הבנק פועל ליצירת בולטות חברתית, מעודד את עובדיו להתנדבות בקהילה ושואף להעמקת הקשר עם הקהילה בפרויקטים שונים ומגוונים.

 

"הזנק דיסקונט" הינו פרויקט הדגל, שבמסגרתו חבר הבנק לעמותת "הזנק לעתיד" במטרה לסייע ולקדם בני נוער מהפריפריה להשלים לימודיהם עם תעודת בגרות מלאה.

 

בנוסף, הבנק פועל רבות בפרויקטים שונים בתחום התרבות והאמנות ובמתן חסויות ותרומות.

 

*אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

דברים שלא ידעת על דיסקונט

  • דיסקונט זכה בפרס של המגזין היוקרתי Global Finance Magazine כבנק הטוב ביותר ב-4 קטגוריות: הבנק הדיגיטלי הכי טוב בישראל לקמעונאות, הכי טוב לעסקים, הכי טוב ב-cash management והכי חדשן.
  • דיסקונט זכה במקום הראשון בקטגוריית "חוויית הלקוח" בתחרות הבריטית היוקרתית Financial Innovation Awards 2018 שהתקיימה בדצמבר 2018.
  • דיסקונט זכה במקום הראשון בתחרות החדשנות היוקרתית EMEA Gartner Eye on Innovation על מערך השירות שבאפליקציית דיסקונט.
  • דידי, הנציגה הדיגיטלית של דיסקונט, ענתה השנה על יותר ממיליון שאלות.
  • האפליקציה של דיסקונט דורגה במקום הראשון בסקר שביעות רצון מאיכות השירות של הבנקים שערך בנק ישראל.
  • בסקר מרקטסט, שנערך באוקטובר 2018, נמצא ששביעות הרצון של לקוחות דיסקונט היא הגבוהה ביותר בענף במרבית הפרמטרים שנבדקו.
  • דיסקונט זכה, זו השנה ה-13 ברציפות, בדירוג "מעלה" 2019 לאחריות חברתית בעסקים בקטגוריית פלטינה פלוס. בין הנושאים שנבחנו בדירוג: גיוון והכלה; אתיקה ארגונית; עובדים; אחריות ברכש; תרומה לקהילה; התנדבות עובדים; איכות סביבה, שקיפות ועוד.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות