ההונאות רודפות את המפרסמים גם בשיווק מבוסס משפיענים

מדד חדש מגלה כי חלק לא מבוטל של החשיפות בקמפיינים מבוססי משפיענים מזויפות ומגיעות מרובוטים ולא מאנשים

פורסם בתאריך: 15/05/2018, גיליון 1921

פרוקטר אנד גמבל, המשווקת הגדולה בעולם, נלחמת זה מספר שנים בהונאות הפרסום המקוון, וכתוצאה מכך מעבירה תקציבים לפרסום מבוסס משפיענים. אך דוח חדש שפורסם לאחרונה מגלה כי שני מותגים של פרוקטר הם בין עשרת המותגים המובילים בשימוש במשפיענים עם עוקבים מזויפים.

 

הנתונים, שסופקו על ידי חברת Points North Group, מראים כי המותגים פמפרס ו-Olay דורגו במקומות ה-4 וה-10, בהתאמה, במדד המותגים להם יש את הכמות הגדולה ביותר של עוקבים מזויפים. מהמדד עולה עוד, כי 32% מהעוקבים לכאורה, של פמפרס ברשתות החברתיות הם מזויפים, ו-18% מהעוקבים של המותג Olay גם הם מזויפים. בראש המדד נמצאת רשת המלונות ריץ קרלטון, עם 78% עוקבים מזויפים אחרי המשפיענים המשולמים של הרשת.

 

פמפרס. כמה בדיוק שווה חשיפה?
פמפרס. כמה בדיוק שווה חשיפה?

דוברת מטעם פרוקטר אנד גמבל אמרה כי מדובר בתופעה רחבה, והחברה משקיעה מאמצים גדולים להילחם בה בדרכים שונות. בפועל, השיווק מבוסס המשפיענים נתקל בבעיית מדידה הדומה לזו הקיימת בשיווק הפרוגרמטי, כאשר המדידה בודקת למעשה את כמות העוקבים של המשפיענים איתם עובד המותג, וממנה נגזרת כמות החשיפות להם זוכים הקמפיינים. זאת, מבלי לדעת כמה עוקבים של אותם משפיענים הם אמיתיים, וכמה צרכנים אמיתיים באמת נחשפו לקמפיין.

 

השירות שמציעה Points North Group למותגים כולל את היכולת לעקוב אחר הקמפיינים מבוססי המשפיענים, ולהציג להם את המספר האמיתי של הצרכנים שנחשפו אליהם. החברה, שהוקמה על ידי בכירים לשעבר בתחום המחקר, מתארת את עצמה כנילסן של שיווק המשפיענים.

 

הדוח של החברה, שפורסם לראשונה בחודש שעבר, כלל את החברות שמשקיעות את הסכומים הגדולים ביותר בשיווק מבוסס משפיענים, כמו גם את אלו ש"זוכות" לאחוזי ההונאה הגדולים ביותר. מייסדי החברה מביאים לדוגמה מותג קוסמטיקה מוביל, שבזבז 600 אלף דולר מתוך תקציב של שני מיליון דולר על "חשיפות" לעוקבים מזויפים. מהנתונים של Points North Group עולה, כי חשיפה ממוצעת של קמפיין לצרכן בתעשיית השיווק מבוסס המשפיענים עולה בממוצע 0.3 סנט.

 

כתבות נוספות