שופרסל הופכת עולמות: מרחיבה את המותג הפרטי ומשדרגת את האונליין

המותג שחוגג השנה את יום הולדתו ה-60 ממשיך לבלוט בשוק: עם מעל 270 סניפים ושטחי מסחר בהיקף של כ-500 אלף מ"ר, מותג פרטי שממשיך לצמוח ופעילות אונליין שהולכת ומתרחבת בכל חודש

פורסם בתאריך: 10/07/2018, גיליון 1929

תחת המיקוד האסטרטגי "הופכים עולמות בשבילך", שופרסל המשיכה השנה להרחיב את ההיצע והמגוון במותג הפרטי, לשפר את חוויית השירות ללקוח בכל הערוצים, להרחיב את פעילות הסחר שלה באונליין, ולחזק את מעמדה בעולמות הטריות והפארם.

 

בשנה הקרובה תחגוג רשת שופרסל 60 שנה להיווסדה. בשנת 1958 נפתח הסופרמרקט הראשון בישראל ברחוב בן יהודה בתל אביב, ואחריו נפתחו מעל 270 סניפים נוספים. עם שטחי מסחר בהיקף של כ-500 אלף מ"ר, מותג פרטי צומח ופעילות אונליין שהולכת ומתרחבת בכל חודש - שופרסל הפכה לרשת השיווק הגדולה בארץ, שמגלגלת מחזור שנתי של כ-12 מיליארד שקל בשנה, מעסיקה 13,500 עובדים ונמצאת בשליטת קבוצת IDB שבבעלות אדוארדו אלשטיין.

 

כדי לתת מענה מדויק ועדכני לצורכי לקוחותיה, שופרסל מפעילה מספר פורמטים קמעונאיים ותתי-רשתות: שופרסל דיל - רשת דיסקאונט הדוגלת במחירים זולים כל השנה, בשטח גדול ובמגוון רחב של מוצרים; שופרסל דיל אקסטרה כוללת סניפי ענק בהם נמכרים לצד מוצרי מזון גם כלי בית, פריטי אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועוד; שופרסל שלי - סניפים עירוניים ושכונתיים; שופרסל אקספרס - רשת חנויות נוחות עירוניות; יש חסד - רשת ייעודית למשפחות גדולות ולקהל הדתי; ואורגניק מרקט - רשת חנויות אורגניות.

 

בנוסף לסניפים הפיזיים, שופרסל מפעילה אתר קניות מקוון ואפליקציה לסמארטפון, בהם משתמשים מאות אלפי לקוחות מדי חודש. מועדון הלקוחות של הרשת מונה למעלה מ-1.8 מיליון חברים, מתוכם כחצי מיליון מחזיקים בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי של הרשת.

 


הסביבה התחרותית

שוק קמעונאיות המזון עבר טלטלה בעקבות פירוקה של רשת מגה בשנת 2016, ורכישתה מחדש על ידי המתחרים. שופרסל שמרה על עמדת הובלה, אולם השוק הפך למבוזר יותר וכולל כיום יותר רשתות קטנות ובינוניות. בנוסף התגברה התחרות בזירת הסחר המקוון ובתחום מוצרי הפארם.

 

האתגר השיווקי

כרשת השיווק הגדולה בישראל, שופרסל נדרשת לא רק לשמור על מעמדה המוביל, הן מול הלקוחות והן מול היצרנים והרשתות המתחרות, אלא גם לתת מענה לתנאים המשתנים בשוק ולטרנדים הצרכניים. לשם כך עליה לפעול לשדרוג מתמיד של חוויית הקנייה, הערך המוסף ומגוון המוצרים שמוצעים לצרכנים בסניפים ובערוצים הדיגיטליים.

 

במקביל, נדרשת הרשת להמשיך ולשפר את השירות, לדאוג להצעות ערך אטרקטיביות ללקוחות, ולהקפיד על איכות וטריות המוצרים שהיא מציעה ומספקת.

 

הפתרונות היצירתיים

בשנה האחרונה הטמיעה שופרסל את אסטרטגיית "הופכים עולמות בשבילך", שמשמשת כסמן ימני בכל פעילותיה בנקודות המגע שלה עם הלקוחות, ובכל הממשקים, הפיזיים בסניפים, באתר הסחר האינטרנטי ובערוצים הדיגיטליים. כך, למשל, דאגה שופרסל לייבא מגוון גבינות מיוחדות לחג השבועות, ולהציע בסניפיה סלמון טרי מיובא כמו גם בשר אנגוס איכותי מארגנטינה.

 

כמו כן, שופרסל העמיקה ושידרגה את פעילותה בכל הקשור לחוויית השירות, המותג הפרטי, טריות המוצרים, כניסה לתחומים חדשים והקמת מרכז לוגיסטי מתקדם, שתומך בכל אלה.

 

מהפכת הטריות. במהלך 2017 יישמה שופרסל מהלכים רבים על מנת לחזק את מיצובה בעולמות המוצרים הטריים. קמפיין טלוויזיה מושקע הציג את החקלאים שמאחורי התוצרת החקלאית הטרייה המגיעה מדי יום לסניפי הרשת, תוך התחייבות "להפוך עולמות" גם בכל הקשור לטריות. על מנת לתמוך בהבטחה ללקוח, הקימה שופרסל מרכז לוגיסטי חדש (מרלו"ג) בשוהם, במטרה לייעל את שרשרת האספקה ולקצר את זמן הגעת המוצרים אל המדף ומשם ללקוחות.

 

המרלו"ג מתמחה בסחורה טרייה, מצוננת וקפואה, והוא בין המתקדמים בתחומו באירופה ובמזרח התיכון. הסחורה מטופלת בו משלב הליקוט ועד משאית ההפצה כמעט ללא מגע יד אדם.

 


מהפכת השירות. חוויית הלקוח היא שיקול מרכזי בבחירת המותג. לכן הקדישה הרשת משאבים בשיפור השירות הפנים-ארגוני, השירות המוצע ללקוחות בסניפים וכן בחוויית המשתמש באפליקציה ובאתר החברה. באמצעות מערכות CRM ו-IT מתקדמות, שופרסל משפרת את חווית הלקוח, ומבצעת אופטימיזציה של הצעות המכר לחברי מועדון הלקוחות. בדיגיטל הורחב קטלוג המוצרים - ממערכות ישיבה ואביזרי כושר ועד גופי תאורה. המהלך לווה על ידי קמפיין "מאבטיח עד מדיח", שתיקשר מול הלקוחות את אפשרויות הרכישה באתר שופרסל.

 

בהיבט הפנים-ארגוני, שופרסל מיישמת מהלך לשינוי תפישתי בקרב עובדי המטה, אנשי התפעול, מנהלי סניפים ועובדים בכל הרמות. הרעיון הוא לייצר שיח בתוך הארגון ולשפר את השירות בין אגפי החברה לסניפים, מתוך מחויבות משותפת ללקוח הסופי.

 

התרחבות לעולמות הפארם. כחלק מערכי הרשת לספק את כל צרכי לקוחותיה במקום אחד, הרחיבה שופרסל את פעילותיה בתחום הפארם תחת הסלוגן "כל הטיפוח במקום אחד, משתלם יותר", תוך שהיא מציעה מגוון רחב ומחירים משתלמים בהשוואה לרשתות הפארם.

 

ההתבססות בעולמות הפארם מאפשרת לצרכני שופרסל להגדיל את סלי הקנייה שלהם ולרכוש מוצרי פארם, ביחד עם מוצרי מכולת, בקנייה השבועית בסניף הפיזי או אונליין.

 

בנוסף, השנה אושר המיזוג בין שופרסל לרשת ניו פארם - מהלך שיגביר את התחרות בענף. המיזוג יאפשר לשופרסל להרחיב משמעותית את פעילותה, לבסס את מעמדה בתחום הפארם ולהציע לצרכן מחירים תחרותיים.

 

המותג הפרטי. המותג הפרטי מהווה חוד חנית אסטרטגי המאפשר לשופרסל להציע ללקוחותיה הצעות ערך אטרקטיביות וייחודיות. גם השנה, שופרסל המשיכה להרחיב את המגוון תחת המותג הפרטי, במטרה לספק ללקוחות מוצרים איכותיים במחירים משתלמים. גם כאן, כחלק מהמחויבות "להפוך עולמות בשבילך", השיקה הרשת מוצרים נוספים תחת המותג הפרטי, כמו גם קטגוריות חדשות לגמרי, כדוגמת ארוחות מבושלות ומצוננות, גבינות מיוחדות ופסטות טריות.

 

בעולמות הטיפוח השיקה הרשת את סדרת שופרסל CARE - כל מה שצריך בארון האמבטיה, מפלסטרים ומוצרי חבישה ועד מדחום ובדיקות עצמיות. בנוסף, המשיכה שופרסל לייצר פתרונות למשפחות הצעירות והרחיבה את עולם שופרסל BABY גם למוצרי טיפוח לתינוק, דייסות ואביזרים.

 

תזונה ואורח חיים בריא. לאור ההצלחה והפופולריות של מתחמי green בסניפי הרשת, המשיכה שופרסל לפתוח מתחמים נוספים המציעים ללקוחות חנות בריאות וטבע קרוב לבית. הרשת ממשיכה לפתח גם את המותג שופרסל green, תחתיו משווקים מוצרים אורגניים, מוצרים ללא תוספת סוכר, מוצרים ללא לקטוז וללא גלוטן, וכך לתת מענה רחב לאוכלוסיות בעלות תפריטי תזונה מגוונים.

 

שופרסל 360. שופרסל ממשיכה בשיח עם לקוחותיה באמצעות מערך נרחב של ערוצים, בלוגים, פעילות ברשתות החברתיות, אירועים ללקוחות ותוכן ייעודי. הרשת מפעילה שני אתרי תוכן - "פודלישס" המציע למעלה מ-260 מתכונים, ו"הרשימות של אמא", בלוג רשימות, מתכונים וטיפים קולינריים.

 

דברים שלא ידעת על שופרסל

  • בשנה הקרובה תחגוג שופרסל 60 שנות פעילות.
  • השם שופרסל מבוסס על צמד המילים "שופרא" (שמשמעו בארמית איכותי, מובחר) והמילה "סל".
  • בכ-125 סניפי שופרסל מוצבות כיום קופות בשירות עצמי, בדומה לרשתות המובילות בעולם.
  • המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל בשוהם הוא המתקדם ביותר בישראל ומתנהל כמעט ללא מגע יד אדם.
  • אתר שופרסל מאפשר לרכוש כל מה שצריך לבית מאבטיח ועד מדיח.

 

אבני דרך בחיי שופרסל

1958 - הסניף הראשון של שופרסל נפתח ברחוב בן יהודה בתל אביב.

1980 - מניותיה של שופרסל נסחרות לראשונה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

1982 - הרשת הייתה הראשונה בישראל להכניס לסניפיה קופות ממוחשבות.

2005 - שופרסל מיישמת תוכנית אסטרטגית לכינוס מותגים תחת מותג התאגיד שופרסל.

2013 - מושקים אתר שופרסל Online ואפליקציית קניות בסמארטפון.

2015 - שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי, ומבדלת את עצמה באמצעות טריות, איכות ושירות.

2016 - שופרסל מרחיבה את פעילות שופרסל Online ומתחילה למכור מוצרים גדולים לבית.

2017 - השקת מרכז לוגיסטי חדש בשוהם והמשך הרחבת המותג הפרטי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות