YouTube מתחילה למכור פרסומות בשירות הטלוויזיה בתשלום שלה
פורסם בתאריך: 15/05/2018, גיליון 1921
YouTube השיקה בחודש אפריל 2017 שירות מינויים בתשלום לערוצי טלוויזיה בשידור חי תחת השם YouTube TV, ועכשיו היא מתחילה להציע למפרסמים פרסומות שישולבו בערוצים המוצעים במסגרת השירות. זאת, במטרה לנגוס בחלק משמעותי יותר מעוגת הפרסום הכללית ומתקציבי הפרסום המופנים לטלוויזיה. בדיוק כמו ערוצי הטלוויזיה המסורתיים, יוטיוב משלבת שתי דקות של פרסומות בכל שעת שידור בערוצים שהיא מציעה.
עד עכשיו, מרבית המכירות של שטחי הפרסום התבצעו
על ידי הערוצים שמשדרים בפלטפורמה של יוטיוב. אבל עכשיו, מציעה החברה למפרסמים את
הפרסומות בערוצים החיים כחלק מחבילה פרסומית רחבה יותר של החברה-האם שלה, גוגל,
תחת השם Google Preferred.
המשווקים לא יוכלו לרכוש ישירות דקות פרסום בערוצים החיים, ואלו ישולבו כחלק מחבילות פרסום גדולות יותר המוצעות על ידי גוגל, שתשלב אותן בהתאם לדמוגרפיה אליה מכוונים המותגים. במהלך השנים האחרונות השקיעה יוטיוב את מרבית מאמצי השיווק שלה בחדירה למכשירי המובייל של הצרכנים, והשנה היא העבירה את המיקוד למסכי הטלוויזיה בבתי הצרכנים. מנתונים של חברת המחקר Ipsos עולה, כי כשבעה מכל 10 צרכנים בארצות הברית כבר צופים ביוטיוב על מסך הטלוויזיה הביתי.
"ההצעה הפרסומית החדשה נועדה לתת מענה לשינויים בהרגלי הצריכה להם אנו עדים בשנים האחרונות", אמרה דבי ויינסטין, מנהלת הפתרונות הגלובליים ביוטיוב."אנחנו רואים יותר אנשים שרואים יוטיוב על המסך הביתי שלהם, ויותר אנשים שרואים ערוצים חיים במכשירי המובייל", הוסיפה ויינסטין. נכון להיום, יש ליוטיוב כ-300 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה בתשלום שהיא מציעה.