מהפכת האופנה המהירה מתרחבת - ומאיימת גם על מותגי האיפור והקוסמטיקה הוותיקים

בני דור ה-Z מחויבים לתדמית ברשתות החברתיות ורוכשים יותר מוצרי קוסמטיקה - אך מצפים לשלם עליהם פחות

פורסם בתאריך: 03/01/2017, גיליון 1855

מהפכת האופנה המהירה, הכוללת רשתות כגון זארה, מנגו ואחרות, שינתה לחלוטין את ציפיות הצרכנים מרשתות ההלבשה - החל בדרך בה הם מתלבשים ועד המחיר שהם מוכנים לשלם עבור מוצרי אופנה. כעת, לטענת מומחים בשוק, המגמה הזו מגיעה גם לקטגוריית הטיפוח האישי ומוצרי הקוסמטיקה.

NYX. יעשה לתחום הטיפוח את מה שזארה עשתה לתחום האופנה?
NYX. יעשה לתחום הטיפוח את מה שזארה עשתה לתחום האופנה?
בראיון שערכה לאחרונה אמרה מרון מולן, מייסדת ומנהלת המחקר בחברת L2, כי בתחום הקוסמטיקה והטיפוח ניתן לראות ניצנים המעידים על טרנד של "טיפוח מהיר", והצביעה על מותגים כגון NYX ו- e.l.f.שכבר קוראים תיגר על המותגים הגדולים בתחום. לדבריה, מדובר במותגים קטנים אשר הצליחו למצב את עצמם במהירות כמתחרים ראויים בתחום - בזכות אסטרטגיית שיווק ייחודית ממנה יש למותגים הגדולים הרבה מה ללמוד.
באופן כללי רושם תחום הטיפוח בשנים האחרונות צמיחה מהירה, עם דגש על מוצרי טיפוח במחירים נוחים. מדו"ח שפורסם לאחרונה עולה כי בני דור ה-Z נוטים להיות מוטרדים יותר מהמראה האישי שלהם לעומת בני הדורות הקודמים, וכי הרשתות החברתיות ואופנת הסלפי גורמים לבני הדורות הצעירים לרכוש יותר מוצרי קוסמטיקה וטיפוח.
עבור רשתות הכלבו הגדולות בארצות הברית מהווה בשנים האחרונות תחום הטיפוח מנוע צמיחה משמעותי. בעוד שחלק גדול מהרשתות רושמות ירידה במכירות במרבית המחלקות המסורתיות, בתחום הטיפוח הן רושמות דווקא עלייה גדולה במכירות.

כתבות נוספות