מחקר: צוות הטרוגני יוביל אתכם להצלחה עסקית

מחקר משולב מגלה קשר הדוק בין גיוון צוות המוכרים לבין הצלחת החנות המעסיקה אותם - בזכות הפתרונות היצירתיים שיוכלו להציע

פורסם בתאריך: 27/12/2016, גיליון 1854

בחירה בצוות עובדים הטרוגני מובילה להגדלת המכירות - כך עולה ממחקר משותף של מספר אוניברסיטאות בארצות הברית, אשר כלל נתונים שנאספו ב-220 סניפי רשתות שיווק.

צוות עובדים. גיוון מגדיל מכירות
צוות עובדים. גיוון מגדיל מכירות
עורכי המחקר בחנו שתי תאוריות ניהוליות. האחת היא ההערכה שלקוחות ירכשו יותר אם ירגישו שעובדי החנות דומים להם, והשנייה - ההערכה שצוות מגוון של עובדים יכול לספק פתרונות רחבים ומגוונים יותר לבעיות בחנות.
מהמחקר עלה קשר ישיר בין גיוון צוות העובדים בחנות לבין הצלחתה במכירות - גם אם מדובר בחנות אשר ממוקמת בקרבת אוכלוסייה הומוגנית.
"גם בשכונות בהן יש רוב מובהק של שחורים או לבנים, חנויות שהציגו גיוון בצוות המוכרים רשמו תוצאות טובות יותר במכירות", אמר דוקטור פאטריק מק'קאי, אחד ממחברי המחקר. לדבריו, גיוון בצוות המוכרים מאפשר לקבל גם מגוון של רעיונות ופתרונות יצירתיים - מה שבסופו של דבר מביא להגדלת המכירות.
"בחנויות בהן הצוות הומוגני יותר נרשמות תוצאות טובות פחות", הוסיף הפרופסור לניהול אורנלדו ריצ'רד מאונברסיטת טקסס, אחד ממחברי המחקר. "אנשי הצוות בחנויות הומוגניות לא מגלים יצירתיות בפתרון בעיות, משום שהם לא מזהים את הצרכים של האוכלוסיות השונות", אמר ריצ'רד.
"כיום קיימת נגישות גבוהה יותר לכוח אדם מגוון, אבל סביר להניח כי מנהלי החנות ימשיכו לשכור עובדים בעלי רקע דומה", אמר ריצ'רד והוסיף כי על מנת לשפר את התוצאות העסקיות - הגישה הזו חייבת להשתנות.

כתבות נוספות