המשביר לצרכן נותנת הרבה יותר למשפחה

רשת המשביר לצרכן מיישמת מהפכה ארגונית, הרחבת מלאי המוצרים ומציעה לצרכנים מותגים בינלאומיים במחירים נוחים. בשנה הקרובה המשביר לצרכן צפויה לחגוג את חגיגות ה-70 בקמפיינים פרסומיים ופעילויות בנקודת המכירה

פורסם בתאריך: 30/01/2018, גיליון 1907

המשביר לצרכן המשיכה השנה במיצוב הרשת כמותג שמספק לצרכן מגוון עצום של מותגים מובילים במחירים אטרקטיביים, בין היתר, באמצעות מועדון club365 שמונה כבר למעלה מ-700 אלף חברים. במקביל, נערך המותג לחגיגות יום הולדתו ה-70 שיצויין בקמפיינים שיווקיים מיוחדים ובפעילות ברשת.

 

חנות הכלבו הראשונה של המשביר לצרכן נפתחה בירושלים בחודש ספטמבר 1947, כמה חודשים לפני קום המדינה. החנות הוקמה על ידי ההסתדרות כזרוע קמעונאית-ציונית למכירה ישירה לצרכנים בפורמט של חנויות כלבו מודרניות ונוחות שהציעו מבחר פריטים מסוגים שונים.

 

חנויות הרשת הציעו מוצרים מקטגוריות רבות, וסיפקו לצרכן הישראלי את היכולת לקנות מגוון מוצרים במקום אחד, במקום לשוטט בין חנויות שונות במיקומים שונים. בעידן טרום הקניונים בישראל, זכה הקונספט של המשביר להצלחה גדולה.

 

בתחילת שנות ה-2000, עם התחזקותה של תרבות הקניונים בישראל, החלה להירשם הידרדרות בתוצאות הכספיות של הרשת ובסופו של דבר היא נכנסה להליכי פירוק. לאחר תהליך ממושך, נמכרה המשביר לצרכן לקבוצת שביט.



המשביר החדש לצרכן

המהלך של בעלי הקבוצה רמי שביט להבראת החברה נולד, לדבריו, כ"טרגדיה שהפכה לאסטרטגיה". ספקי הרשת, שחוו מחיקת חובות עתק בזמן הבעלים הקודמים, סרבו לספק סחורה לרשת החדשה. במטרה למלא את מדפי הרשת בסחורה, הציעה המשביר לצרכן לספקים למכור את מוצריהם בשיטת הקונסיגנציה, לפיה המוצר נשאר בבעלות הספק עד למכירתו הסופית ללקוח. שיטה זו התבררה כהצלחה, שבסופו של דבר גם תרמה להבראת הרשת.

 

בשנים האחרונות מיישמת המשביר לצרכן מהפכה ארגונית גדולה, הכוללת את הרחבת המלאי באמצעות שיווק אלפי מותגים בינלאומיים בקטגוריות שונות. הרשת משקיעה משאבים רבים בייבוא מקביל של מותגים, כך שכיום היא יכולה להציע לצרכן הישראלי מגוון גדול של מותגים מובילים במחירים נוחים במיוחד, ולהכניס למעגל הקונים של אותם מותגים גם צרכנים שנמנעו מרכישתם בגלל מחירם הגבוה.

 

המשביר לצרכן מחזיקה במספר גדול של מחלקות במגוון תחומים בהם קוסמטיקה, הלבשה תחתונה, אופנת גברים, נשים וילדים, הנעלה, אביזרי אופנה, תכשיטים, כלי בית, טקסטיל לבית, חשמל וספורט.

 

היתרון התחרותי המרכזי של המשביר לצרכן טמון ביכולתה להציע מגוון רב של מוצרים לכל המשפחה, כמעט בכל תחום ותחת קורת גג אחת, על בסיס פריסת סניפים במיקומים מובילים (Prime Locations) בכל הארץ.

 

כך למשל, מחלקת ההלבשה התחתונה של המשביר לצרכן משווקת את המותגים טריומף, דלתא, בוניטה דה מאס ואחרים; מחלקת הגברים כוללת את המותגים נאוטיקה, פולו רלף לורן, טומי הילפיגר, לאקוסט, ליוויס ולי קופר; מחלקת הקוסמטיקה והבישום כוללת את המותגים ג'באנשי, שיסיידו, גרלן, לה פררי, אסתי לאודר ועוד; מחלקת הנשים כוללת את המותגים הבינילאומיים פרומוד, פונט רומא ואחרים, ומחלקת הילדים כוללת את המותגים המובילים החדשים OKAIDI ו-OVS.

 

כיום, 70 שנה לאחר הקמתה, המשביר לצרכן היא רשת הכלבו הגדולה בישראל, המונה 37 סניפים, ובהם חנות הדגל בכיכר ציון בירושלים.

 

מועדון הלקוחות club365

בליבת העסקים של המשביר לצרכן ניצב מועדון הלקוחות club365, שהוקם בשנת 2005. הוא מונה כיום כ-700 אלף בתי אב ונחשב מבין מועדוני הלקוחות הגדולים והמובילים בישראל.

 

התפתחות המותג

המשביר לצרכן פעלה בעשור האחרון למיצוב הרשת כמותג שמספק לצרכן הישראלי מגוון עצום של מותגים מובילים במחירים אטרקטיביים. כך למשל, במטרה לייצר הצעת ערך מותגית שתהיה רלוונטית למגוון רחב של קהלים, בחרה רשת המשביר לצרכן למצב את עצמה ב-2010 תחת הסלוגן: "לתת יותר למשפחה".

 

מיצוב זה נשען על שני עוגנים עיקריים: Value for Money וערך המשפחתיות. הרעיון המרכזי שעמד מאחורי המהלך בא לידי ביטוי במסר לפיו הרשת מאפשרת לתת למשפחה יותר - גם מבחינת מגוון המוצרים שהיא מציעה וגם מבחינת המחיר האטרקטיבי, שמאפשר לה לקנות יותר מוצרים תמורת פחות כסף.

 

המשפחה שנבחרה בזמנו להוביל את המהלך הייתה "משפחת איצקוביץ'", שכיכבה בסדרה הטלוויזיה הקומית המצליחה "רמזור". העובדה כי אב המשפחה, איצקו, הוא טיפוס "חסכן" במיוחד, סייעה למשביר לצרכן לשלב את דמותו בסרטונים בהם מועבר המסר, כי הצעת הערך של הרשת משתלמת ביותר.

 

בשנת 2012 הוחלט במשביר לצרכן כי המשפט “לתת יותר“ יהפוך לחלק בלתי נפרד מהלוגו של הרשת ויתווסף כסגיר קבוע בקמפיינים של החברה. במטרה להעצים את הקונספט “לתת יותר“, הרחיבה הרשת את מגוון המותגים והוסיפה לתקשורת של המותג את המסר “כל המותגים המובילים במקום אחד".

 

על מנת להעביר את המסר המעודכן לצרכן הישראלי, בחרו במשביר לצרכן לתפקיד הפרזנטורית את הקומיקאית עדי אשכנזי, לאחר שמחקרים הראו כי בכוחה להעביר את מסרי המותג בדרך הומוריסטית וקלילה. הקמפיינים בכיכובה של אשכנזי התבססו על הצגת סיטואציות יומיומיות, שצרכנים יכולים להזדהות איתן, והציגו בכל פעם מחלקה אחרת או פעילות קידום מכירות ספציפית.

 

בשנת 2015, במטרה להבליט את מגוון המותגים ואת הצעות הערך של הרשת, נעזרה המשביר לצרכן בפרזנטורים מיכל אנסקי ורון שחר. אנסקי, גסטרונומית ושופטת בתוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף", נתפשה בעיני הצרכנים כמומחית בתחום הבישול אך גם כמובילת דעה בתחום האופנה ("פאשניסטה"); שחר, שחקן ומנחה טלוויזיה ("המירוץ למיליון"), נבחר כדי להשלים את אנסקי ולתת מענה גם לתחום האופנה הגברית.

 

בשנת 2016, גייסה הרשת את השחקנית איילת זורר, על מנת לתקשר את המסר "המותגים - חו"ל, המחיר - משביר!", שנתנה מענה לטרנד הצרכני של רצון להתחדש במותגים בינלאומיים, אך במחירים נוחים. כמו כן, לאורך השנים ייצגו את המשביר פרזנטוריות נוספות מהשורה הראשונה בהן סנדי בר, מורן אטיאס, שירלי בוגנים ועוד.

 

במהלך שנת 2018, יעמדו חגיגות יום ההולדת ה-70 של המשביר לצרכן במרכז הפעילות השיווקית והתקשורתית של הרשת, ובמהלך השנה ינוהלו קמפיינים וייערכו פעילויות בנקודת המכירה, ברוח יום ההולדת העגול.

 

דברים שלא ידעת על המשביר לצרכן

  • ברל כצנלסון היה זה שהגה את השם “המשביר“, שנלקח מפסוק בספר בראשית, פרק מ“ב: “המשביר לכל עם הארץ“.
  • שתי החנויות הראשונות של המשביר לצרכן שימשו במקור כחנויות נעליים.
  • לוגו המועדון הוא בצבעי כחול לבן כדי להדגיש את המקומיות והישראליות של בית הכלבו.
  • רמי שביט, מבעלי המשביר לצרכן, החל את הקריירה שלו כאיש מכירות של דלתות פלדה.
  • בסניפי המשביר לצרכן ברחבי הארץ מבקרים מדי חודש כ-2.5 מיליון צרכנים.
  • בכל שנה מפיקה המשביר לצרכן לא פחות מ-60 תשדירי פרסומת.

 

אבני דרך בחיי המשביר לצרכן

1947 - הסניף הראשון של המשביר לצרכן נפתח בירושלים.

2003 - קבוצת רמי שביט רוכשת את הרשת.

2010 - המשביר לצרכן משיקה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: “לתת יותר“.

2011 - השקת סניף הדגל בכיכר ציון בירושלים.

2016 - השקת אסטרטגיית המותגים של הרשת והשקת מותג פרטי בתחום כלי המטבח.

2018 - המשביר לצרכן תחגוג יום הולדת 70 בסדרה של פעילויות תקשורתיות ושיווקיות; כניסת מותגים בינלאומיים בבלעדיות במשביר INTERSPORT, GEOX, PROMOD, OKAIDI, OVS.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות