חוויה דיגיטלית-אנושית: השנה של לאומי קארד

לאחר שמיצבה את עצמה בתחומי ההטבות והפינוקים, השיקה השנה חברת לאומי קארד אסטרטגיה שנועדה להפוך את המותג למוביל בניהול כסף ובחוויית תשלומים בדיגיטל

פורסם בתאריך: 07/11/2017, גיליון 1895

בתחילת שנת 2000 הוקמה חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, אשר הפכה עד מהרה למותג על בישראל, המחזיק בכ-2.5 מיליון כרטיסי אשראי פעילים ומספק שירותי סליקה ליותר מ-40 אלף בתי עסק. כיום החברה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים, הכוללים בין היתר הנפקת כרטיסי אשראי, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום גמישות.

 

במהלך השנים האחרונות התמקדה החברה בזירת ההטבות ומיצבה עצמה סביב אסטרטגיית ההטבות והפינוקים. באמצעות עבודה ממוקדת ועקבית, אשר כללה שפה תקשורתית אהודה וסלוגן - “לפנק-לפנק-לפנק“ שהפך למטבע לשון שגור בישראל, הצליחה לאומי קארד להפוך מהמותג הצעיר ביותר בקטגוריה למותג מוביל תפיסתית ובעל אג'נדה ברורה.

 

הסביבה התחרותית

סביבת התחרות בשוק כרטיסי האשראי מעולם לא הייתה מאתגרת ומורכבת יותר. שינויים מבניים שינו מן היסוד את דינמיקת השוק - החל מרגולציה דוגמת ועדת שטרום, חוק נאווי ועוד, וכלה בהתפתחותן של טכנולוגיות תשלום דיגיטליות המזמנות כל העת מתחרים חדשים, הן מהעולם הפיננסי והן מחוצה לו.

 

חדשנות טכנולוגית בעולם הפיננסים הפכה לאחת הזירות החמות של השנים האחרונות, במסגרתה מגוון חברות טכנולוגיה ממשיכות לחדור לעולם התשלומים ולערער אותו מן היסוד. כך לדוגמא, חברות ענק נכנסות לזירה עם מיזמים שאפתניים, כמו גם שחקניות וסטרטאפים מקומיים המייצרים חלופות לחברות האשראי ומבקשים להוות אלטרנטיבה חדשה להן. חברות אלו, הפועלות בישראל בשנים האחרונות, מחייבות את חברות כרטיסי האשראי לחשוב על פתרונות יצירתיים.



האתגר השיווקי

בעקבות ההתפתחויות בשוק התאימה לאומי קארד את הצעות הערך הקיימות שלה לזירה העכשווית, תוך שימור ומינוף עוצמות המותג שבנתה עד היום.

 

בלאומי קארד זיהו את החדשנות והפיתוחים בעולם התשלומים כהזדמנות המרכזית לצמיחה, אשר תאפשר למותג לבדל עצמו מול המתחרים במהלך השנים הקרובות. כחברה חדשנית הפועלת לייצר ערך ללקוח בכל נקודות המגע, סימנה לאומי קארד את החדשנות בעולם התשלומים כמנוע צמיחה באמצעותו תוכל להרחיב את פעילותה העסקית, לצמוח אל מול הסביבה התחרותית המתפתחת ולהעניק לצרכן חדשנות אמיתית בעלת ערך. כל אלה, יבססו את מעמדה כמותג המוביל את עולם ניהול הכסף והתשלומים בעידן הדיגיטלי של המחר.

 

הפתרונות היצירתיים

בכדי להמשיך את מיצובה כמובילה בזירת האשראי, היה ברור ללאומי קארד כי חדשנות היא שם המשחק - ונדרש מהלך ארוך טווח שיבטא את הרחבת האסטרטגיה מזירת ההטבות והפינוקים לעולם רחב יותר. לשם כך, תחת אסטרטגיה תקשורתית חדשה הממוקדת בחדשנות בתשלומים, השיקה החברה מגוון מוצרים חדשניים בעלי ערך ממשי לצרכן הישראלי, ביניהם:

 

תשלומים דיגיטליים בתחבורה הציבורית - במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים שעורכת החברה, השיקה השנה לאומי קארד שירות חדש המאפשר הטענה של כרטיס ה-"רב קו" בדרך נוחה ופשוטה דרך הסמארטפון, ובכך עזרה לחסוך לצרכן הישראלי את כאב הראש הכרוך בעיכוב אצל הנהג או בעמדות הטעינה. באמצעות השירות החדש, ביקשה החברה לשנות את הרגליו המסורתיים של הצרכן - לשלם במזומן בתחבורה הציבורית.

 

לאומי קארד הבינה כי שינוי שכזה מחייב מתן כלים וטכנולוגיה המייצרת לצרכן ערך חווייתי וממשי. המהלך המאתגר נערך בשיתוף שחקנים מרכזיים בעולם התחבורה הציבורית.

 


שירות Pay-Back - במסגרת חיפושיה אחר דרכים להוזלת עלויות הקנייה ברשת עבור הצרכן הישראלי, השיקה לאומי קארד שירות חינמי בשם Pay-Back.

 

ההזדמנות ללאומי קארד כחברת תשלומים ברורה - שיעור הקונים באינטרנט בישראל רק ממשיך לצמוח בכל שנה, עם היקף פעילות של מעל 10 מיליארד שקל בשנה.

 

לאומי קארד לקחה על עצמה לתת מענה לצרכן הישראלי, בעזרת החזר של עד 10% מרכישות מקוונות בעשרות אתרים מובילים בארץ ובחו"ל. בכך, החברה איפשרה לצרכנים המבצעים קניות מקוונות להוזיל משמעותית את סל הקניות. בין האתרים שכבר שותפים בתכנית ניתן למצוא את מרבית האתרים הפופולריים בקרב הצרכנים הישראלים, וביניהם אתרי המסחר AliExpress, Asos, Booking.com ועוד.

 

תשלום סלולרי ב-TAP - לאומי קארד לקחה השנה את שירות התשלומים במובייל צעד נוסף קדימה, והעניקה לצרכן הישראלי חוויית תשלום ייחודית באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וידידותית. הטכנולוגיה מאפשרת לצרכנים להפוך את מכשירי הסמארטפון שלהם לארנק - במלוא מובן המילה. המהלך כלל השקת אפליקציה לתשלום סלולרי ב-TAP, המאפשרת למחזיקי הכרטיס לשלם באלפי בתי עסק בישראל באמצעות הצמדת הטלפון הנייד למסוף מיוחד הממוקם ליד הקופה. על מנת לאפשר את התשלומים הוטמעה הפלטפורמה באלפי עסקים, ובכל חודש מתווספים לשירות מעל לאלף מסופים חדשים במגוון נרחב של בתי עסק מובילים בכל המדינה.

 

בעתיד מתכננת החברה לפנק את לקוחותיה עם עוד ועוד שירותי ערך מוסף חדשניים, שיעזרו למחזיקי הכרטיס לבצע תשלומים בגמישות ובקלות.

 


דברים שלא ידעת על לאומי קארד

  • “לפנק-לפנק-לפנק“ של לאומי קארד הפך למטבע לשון שגור.
  • ללאומי קארד מעל לשני מיליון לקוחות.
  • לאומי קארד מנפיקה כרטיסי אשראי של שני מותגים בינלאומיים: ויזה ומאסטרקארד, מעניקה עולם פתרונות אשראי לעסקים, וסולקת את מותגי ויזה, מאסטרקארד וישראכרט - וגם את
  • Union Pay הסיני, בבלעדיות בארץ.
  • לעמוד הפייסבוק של לאומי קארד יש כ-220 אלף חברים.

 

אבני דרך בחייו של לאומי קארד

2000 - לאומי קארד הוקמה.

2005 - קרן מור ויובל סגל הופכים להיות הפרזנטורים של המותג.

2008 - לאומי קארד משיקה את אסטרטגיית ה“פינוקים“.

2012 - לאומי קארד מחליפה את שיטת הנקודות בתכנית הנאמנות של הטבות 1+1.

2013 - לאומי קארד משיקה את הארנק הדיגיטלי.

2015 - השקת שירות ההטבות הפרסונלי My Moments.

2016 - השקת שירותי תשלום חדשניים: תשלום בנייד בתחבורה הציבורית, Pay- Back - החזר כספי על קניות באינטרנט ותשלום ב-Tap עם הסמארטפון.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות