האם מותגים צריכים לתקשר את תרומתם לקהילה?

המילניאלס חלוקים בדעתם לעומת דור הבייבי בומרס שהם הרבה יותר סקפטיים לגבי אמינות הפעילות החברתית של המותגים


פורסם בתאריך: 11/02/2020, גיליון 2000

41% מבני דור המילניום חושבים שמותגים צריכים לתקשר את הפעולות החברתיות והסביבתיות שלהם שאינן קשורות ישירות לשורה התחתונה. זאת, לעומת 39% מבני הדור הזה שחושבים שפעילויות מסוג זה צריכות להיעשות בסתר ולא להיות מתוקשרות על ידי המותגים. כך עולה מדוח חדש של חברת Morning Consult.

 

מהדוח עלה, כי החלוקה בקרב בני דור ה-Z היא זהה. אך ככל שהצרכנים מבוגרים יותר הם גם ציניים יותר: 46% מבני דור הבייבי בומרס ו-42% מבני דור ה-X מאמינים שהמותגים "מנסים יותר מדי" לתקשר את הפעילויות החברתיות שלהם. לעומת זאת, 35% מדור הבייבי בומרס ו-33% מבני דור ה-X רואים בעין יפה מותגים שמתקשרים את הפעילות החברתית או הסביבתית שלהם לקהל הרחב.


דור המילניום. מאמינים באחריות של המותגים
דור המילניום. מאמינים באחריות של המותגים

בעבר, חלק גדול יותר מדור הבייבי בומרס ודור ה-X טענו שהחברות משתמשות שלא לצורך בתקשור הפעילות החברתית/סביבתית שלהן (שנועדה לטענתם לצורך התקשורת ולא למען המטרות שלשמן היא נוצרה).

 

בכל הקשור למעורבות פוליטית, התוצאות שונות. 53% מהנסקרים אמרו כי לדעתם החברות צריכות "להתעסק בעניינים שלהן". זאת, לעומת רק 26% המאמינים כי החברות צריכות להשתמש בכוחן שלהן על מנת להשפיע על מהלכים פוליטיים.

 

בקרב בני דור ה-Z, 38% מאמינים כי חברות צריכות להמנע מ"כניסה לפוליטיקה". זאת, לעומת 46% בקרב המילניאלס ו-51% בקרב דור הבייבי בומרס.

 

ממצאי הדוח הזה מגיעים במקביל לממצאים של דוח אחר המראים כי הצרכנים כיום נוטים לקשר את הרכישות שלהם לאחריות החברתית של המותגים. מהדוח השנתי של חברת Edelman עלה, כי 64% מהצרכנים טוענים כי הם מונעים מאמונה בדרך של המותג בעת רכישת מוצרים או שירותים. יתרה מכך, 10% מהמילניאלס מוכנים לשלם 10% יותר על מותגים המגלים אחריות חברתית. כך עולה מדוח של חברת Roth Capital Partners.

כתבות נוספות