קופצת מדרגה: ישראכרט מסתערת על המפה המקוונת

כחלק מהמאמצים לדאוג ל-3 מיליון הלקוחות הפרטיים, כמו גם ל-100 אלף בתי עסק, קבוצת ישראכרט החליטה לייצר פתרונות חדשניים ונגישים שיסייעו להתמודד עם דרישות השוק המשתנות

פורסם בתאריך: 06/03/2018, גיליון 1912

קבוצת ישראכרט השקיעה השנה בפיתוח המסחר המקוון. היא יזמה שיתופי פעולה עם אתרי המכר הגדולים בעולם לתועלת הלקוחות שלה, ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח הזדמנויות עסקיות מקוונות לטובת העסקים המקומיים.

 

ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל, הוקמה בשנת 1975 כמיזם קטן הפועל בסניף הבנק שברחוב בן יהודה בתל אביב. בראשית דרכו הועסקו כ-20 עובדים בלבד. כיום מועסקים בקבוצה כ-1,200 עובדים.

 

 הקבוצה שמה לה למטרה לספק לכלל לקוחותיה שירותים ומוצרים איכותיים ומתקדמים, ולייצר עבורם פתרונות חדשניים ונגישים שיסייעו להם להתמודד עם דרישות השוק המשתנות. קבוצת ישראכרט משרתת כשלושה מיליון לקוחות פרטיים וכ-100 אלף בתי עסק.

 

הסביבה התחרותית

כחלק ממגמה כלל עולמית, גם בישראל הולך וצובר תאוצה השימוש במסחר האלקטרוני. במהלך השנים 2013-2016 הוכפל היקף המסחר בישראל והגיע ל-7.2 מיליארד שקל, וניכר כי זו רק ההתחלה. התופעה מהווה הזדמנות עבור בעלי עסקים - בעיקר עסקים קטנים ובינוניים - אשר מתאפשרת הגדלה משמעותית של קהל הלקוחות באמצעות גישור על מרחקים גיאוגרפיים, ולבצע שיווק דיגיטלי יעיל וממוקד.

 

למרות הזינוק בהיקף הרכישות, הוא לא בא לידי ביטוי בנתוני הסחר של בתי העסק המקומיים. בישראל מהווה המסחר האלקטרוני רק 6% מהיקף המסחר הכללי במשק, משום שעיקר הרכישות המקוונות על ידי ישראלים מבוצעות באתרים של מותגים בינלאומיים. ולכן, ישראכרט משקיעה משאבים רבים בפיתוח מגוון רחב של מוצרים ושיתופי פעולה דיגיטליים במטרה לסייע לצרכנים ולעסקים למקסם את יתרונותיו של המסחר האלקטרוני. היא מפתחת מגוון אפיקים חדשניים המאפשרים להם לקבל שירות מקצועי, מהיר ונוח, בכל מקום וזמן המתאימים להם.

 

האתגר השיווקי

לאחר שביססה את מעמדה בעולם המסחר האלקטרוני בשנים 2015-2016, זיהתה קבוצת ישראכרט את קפיצת המדרגה הנדרשת ב-2017 במתן הצעת ערך מקיפה לצרכנים ולבתי עסק מקומיים. הלקוחות מחפשים הנחות ומבצעים אטרקטיביים ייחודיים במותגים ישראלים ובינלאומיים, ומעוניינים בכלים ופלטפורמות לחוויית הקנייה המתאימה ביותר עבורם. בתי העסק מצדם, שואפים ליהנות גם הם מטרנד המסחר המקוון בעולם, על מנת להיחשף ללקוחות ולשווקים חדשים ולהגדיל את פוטנציאל ההכנסות.

 

ישראכרט החליטה להיענות לאתגר ולפתח פתרונות ממוקדים לשני קהלי היעד השונים. לשם כך, בשנה החולפת המשיכה ישראכרט לפתח הצעות ערך ייחודיות עבור הצרכנים הישראלים, באמצעות הטבות ייחודיות במגוון מותגים ישראלים ובינלאומיים.

 


פעילויות למען הלקוחות הפרטיים

המשך שיתוף הפעולה עם אתר הקניות הסיני AliExpress. יותר מחצי מיליון ישראלים קונים ב-AliExpress מדי שנה, ובכל שבע שניות מתבצעת קנייה באתר על ידי לקוח ישראכרט. על כן, המשיכה הקבוצה גם השנה במתן הטבה בלעדית ללקוחותיה במסגרתה ניתנת הנחה של חמישה דולר בכל רכישה בסכום העולה על 15 דולר באתר הקניות. בהמשך השנה תשיק הקבוצה כרטיס אשראי בשיתוף AliExpress, שיקנה ללקוחות הטבות בלעדיות למימוש באתר.

 

הנחות באתר האופנה ASOS. ישראכרט חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אתר האופנה הבריטי ASOS, הזוכה לפופולריות גבוהה בקרב ישראלים. במסגרת שיתוף הפעולה נהנים משתמשי ישראכרט מהנחה של 25% על קניותיהם - ההנחה הגדולה ביותר לה זכו ישראלים באתר האופנה.

 

Israstore. פלטפורמת קניות ייחודית המסייעת לבעלי עסקים ישראליים להגדיל את מכירותיהם בחנויות אונליין, פיתוח ייחודי הפועל באמצעות אלגוריתם מתוחכם ומעניק הטבות עמוקות ומשתלמות עבור הלקוחות באירועי קניות יזומים במשך השנה. הוא מאפשר לבעלי עסקים כחול-לבן להעניק הטבות ייחודיות ללקוחות ישראכרט בהתאם לקטגוריה שנקבעה מראש. במהלך השנה החולפת היו שני אירועים במסגרת הפלטפורמה המדוברת.

 

בלו פריידיי. אירוע קניות אינטרנטי חדש לעסקים ישראלים הנערך במקביל לימי הקניות הגדולים בעולם - Black Friday ו-Cyber Monday. במסגרת האירוע מוצעים מבצעים והנחות בחנויות ישראליות ברשת לאורך סוף השבוע, כשלקוחות קבוצת ישראכרט נהנו ממבצעים ייחודיים על מוצרים נבחרים.

 

חגיגת תיירות. עשרות הטבות שניתנו על ידי אתרי התיירות המובילים בישראל. בחודש מרס נהנו הלקוחות שהקדימו להזמין את חופשת הקיץ ממחירים ייחודיים ואטרקטיביים על חופשות בארץ ובחו"ל. בנוסף מציע האתר מוצרים נלווים לנסיעות, בהם ביגוד, מזוודות וביטוח.

 

 פעילויות לתועלת הלקוחות העסקיים

החנות האינטרנטית שלי. בשנה החולפת הצטרפו עוד ועוד עסקים לעולם המסחר האלקטרוני באמצעות המיזם של קבוצת ישראכרט, במסגרתו יכול כל בעל עסק להקים את אתר הסחר שלו בקלות. השירות כולל הקמה, עיצוב, שילוח, תפעול שוטף, שיווק וחיבור לאמצעי תשלום.

 

שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם Alibaba. במסגרת הסכם שנחתם בין קבוצת ישראכרט וענקית הקמעונאות הסינית יוכלו בתי עסק ישראליים למכור את מוצריהם באתר המסחר Tmall.com, המיועד לשוק הסיני המקומי.

 

מדובר באחד מאתרי הקמעונאות הגדולים ביותר בסין, עם למעלה מ-400 מיליון משתמשים פעילים. כמו כן, ישראכרט נמצאת לקראת הטמעת ארנק התשלומים הפופולרי בסין, Alipay, בבתי עסק בעלי מסחר אלקטרוני הסולקים איתה. ההשקה צפויה בעתיד הקרוב באתרי המסחר המקוונים של רשת סופר-פארם ורשת המלונות פתאל.

 

דברים שלא ידעת על קבוצת ישראכרט

  • החברה החלה את דרכה בסניף ברחוב בן יהודה בתל אביב.
  • בתחילת הדרך עבדו בחברה כ-20 איש.
  • הסלוגן הראשון של החברה היה "אשראי וטוב לי".
  • החברה הראשונה שהעסיקה עובדות מהמגזר החרדי במוקדי השירות ויש לה בית כנסת בבניין.
  • ניתן לבצע את מבחני הקליטה לחברה בשפות רבות, למשל רוסית, ערבית, אנגלית וספרדית.
  • 70% מהעובדים בחברה הינן נשים; 54% נשים מקרב חברות ההנהלה.


אבני דרך בחיי ישראכרט

1975 - בנק הפועלים מקים את ישראכרט.

2001 - קבוצת ישראכרט מרחיבה פעילות ומתחילה להנפיק גם כרטיסי Visa.

2009 - לראשונה בישראל ישראכרט מציגה הלוואות ללא צורך בכרטיס אשראי.

2012 - ישראכרט משיקה את תוכנית המסלולים ומבצעת מיתוג מחדש.

2013 - יובל סמו נבחר לפרזנטור.

2014 - ישראכרט חודרת לתחומי האירועים, חניונים ומוצרי יד שנייה.

2015 - ישראכרט משיקה מגוון פעילויות לביסוס מעמדה בתחום הסחר המקוון.

2016 - ישראכרט משיקה שיתופי פעולה בלעדיים עם אתרי קניות בינלאומיים פופולריים.

2017 - ישראכרט פותחת את השוק הסיני לישראלים במסגרת שיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות הסינית Alibaba.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות