Groo זה גרופון: צרכנות נבונה ולא מתפשרת

אחרי שמונה שנים בהן מחזיקה גרופון בכ-80% מנתח השוק, החברה מתקדמת השנה לשלב הבא שמתחיל בריברנדינג במסגרתו שמה של החברה קוצר ל-GROO

פורסם בתאריך: 30/04/2019, גיליון 1966

Groupon ישראל החלה לפעול ב-2010, עם הקמתו של סטארט-אפ מקומי בשם גרופר, שהיה האתר הישראלי הראשון בתחום הרכישות הקבוצתיות. בינואר 2011 נקנה האתר על ידי חברת Groupon העולמית, הפעילה כיום בעשרות מדינות ומעסיקה כ-10,000 עובדים ברחבי העולם.

 

בתחילת דרכה התמקדה Groupon ישראל בפורמט ה-Daily Deal, במסגרתו הציעה מדי יום ללקוחות עסקה אחת בתחום הפנאי בהנחה משמעותית. במהלך השנים התפתחה החברה לתחומים נוספים, וכיום היא מציעה מדי יום עשרות עסקאות במגוון רחב של עולמות תוכן - חבילות נופש בארץ ובחו"ל, כרטיסים להופעות, ריהוט, ביגוד, אלקטרוניקה, כושר, מסעדות, ספא ועוד.

 

ב-2017 נרכש גרעין השליטה בחברה על ידי ההנהלה וקרן Sky, תוך המשך השותפות עם Groupon העולמית כבעלת מניות. שנת 2018 אופיינה בתהליך מקיף של מיתוג מחדש, עם קיצור שם החברה ל- GROO ומיצובה כחברת data וטכנולוגיה המעניקה שירותי שיווק דיגיטלי אפקטיבי לבתי עסק מצד אחד, ומחירים אטרקטיביים לצרכנים מצד שני.

 

הסביבה התחרותית

שוק ההטבות והקופונים בישראל כולל מספר שחקנים מרכזיים, שמרביתם מציעים מגוון רחב של הטבות וקופונים בעולמות תוכן שונים. על פי נתוני מכון פאנלס, Groupon מחזיקה בכ-80% מנתח השוק. בנוסף, מנתוני פאנלס עולה כי כ-69% מהישראלים רוכשים מדי פעם קופונים באינטרנט, ו-14% רוכשים קופונים באופן קבוע.

 

האתגר השיווקי

שוק ההטבות והקופונים עבר שינויים מהותיים בשנים האחרונות. שינויים אלו משפיעים גם על התנהגות הצרכנים. השירות עבר מהפך - מטרנד אטרקטיבי שהוביל לרכישות אימפולסיביות, שחלקן אף לא מומשו, לשירות בו נעזרים כיום יותר ויותר צרכנים לתכנון הבילויים העתידיים שלהם, ולטובת רכישת מוצרים ושירותים להם הם זקוקים. האתגר השיווקי עמו מתמודדת GROO (גרופון) הוא חשיפת מגוון הפעילויות המוצעות לצרכנים באמצעות מיצוב בילויים וחופשות כחוויה שבשגרה והנעת צרכנים לרכישה.

 


הפתרונות היצירתיים

כשנה לאחר רכישת השליטה בגרופון ישראל על ידי קרן סקיי, השיקה החברה מיתוג חדש. המהלך כלל את קיצור שם החברה ל-GROO ולווה בקמפיין שיווקי מקיף. תהליך המיתוג מחדש הוא שלב נוסף במהלך האסטרטגי הכולל שהחל לפני כשנה, במסגרתו "גרופון ישראל" רכשה מ-Groupon העולמית את השליטה בחברה.

 

מיתוג מחדש. במהלך השנים יצאה GROO מעולם המכירות הקבוצתיות ומיתגה את עצמה כחברת data וטכנולוגיה. כיום פועלת GROO במגוון קטגוריות כמו תיירות, חופשות בוטיק בארץ ובחו"ל, ריהוט, מוצרי חשמל, מסעדות שף ועוד. כתוצאה משינויי ליבה אלו החליטה GROO לצאת במהלך מיתוג מחודש, שכלל גם את קיצור שם החברה מגרופון ל-GROO. שינוי השם הוא מהלך מפתיע עבור חברה המוכרת בשמה ליותר מ-93% ממשתמשי הרשת. למרות זאת, גרופון בחרה במהלך על מנת לבדל את עצמם ממתחריהם ולמנף את קידומה של החברה. המהלך לווה בקמפיין רחב בהובלתו של הפרזנטור אביעד קיסוס וכלל פרסום ברדיו, שילוט חוצות וקמפיין וידאו בדיגיטל. הבחירה בקיסוס כפרזנטור התבססה על הערכים שהוא מייצג שבבסיסם צרכנות נבונה שאינה מוכנה להתפשר על סטנדרטים. ערכים שמשתלבים עם ערכי החברה המציעה ערך צרכני איכותי ומשמעותי.

 

פתרונות שיווק דיגיטליים. במסגרת השינויים שנערכו בחברה, GROO פועלת לחידוד החשיבות והערך של פלטפורמה דיגיטלית עבור העסקים אותם היא משרתת. החברה מעניקה לבתי העסק אמצעי גישה ישירים ללקוחות קצה. מערך ההפצה והשיווק של GROO מסייע לבתי העסק להגיע ללקוחות חדשים באמצעות הצעות ערך אטרקטיביות. בנוסף, האפליקציה החדשה של GROO אחראית כיום על כ-60% מהיקף מכירות החברה, ונחשבת לפלטפורמה דיגיטלית איכותית ורבת ערך - עם למעלה ממיליון הורדות.

 

השקת GROO פרימיום. השנה השיקה החברה פלטפורמה נוספת עבור בתי עסק הממותגים בקטגוריית הפרימיום. מסעדות שף או מלונות בוטיק יכולים ליהנות מהפלטפורמה של GROO, המציעה עסקאות אטרקטיביות במיוחד ומעודדת לקוחות חוזרים. אם בעבר קופון למסעדה היה מציע הנחה משמעותית, היום הגישה שמה דגש על חוויית לקוח ייחודית. GROO מציעה לכל בית עסק חבילה מותאמת אישית, על פי צרכיו. מסעדות שרוצות לקדם מודעות לבית העסק - יזכו בחבילת מדיה, ואילו מסעדות המעוניינות לקדם מודעות לליין פעילות חדש, דוגמת תפריט טבעוני, יוכלו ליהנות מעסקת חדשנות.

 

 GROO Discovery. מעסיקה צוות של טרנדולוגים המאתרים עבור לקוחותיה שירותים, בילויים שונים לשעות הפנאי ומוצרים חדשניים בארץ ובעולם. כך, הרחיבה החברה את מגוון שיתופי הפעולה שלה וכעת מציעה הנחות אטרקטיביות במסעדות, בילויים משפחתיים, הצעות להתנסויות בענפי ספורט פופולאריים כמו גלישת סאפ וספינינג במים, הצעות בתחום הטיפוח האישי כמו ניקוי רעלים הידרותרפי, מוצרים וגאדג'טים חדשניים ויעדי תיירות חדשים. לאחרונה ניתן למצוא באתר GROO גם הנחה לאתרי קניות בינלאומיים מובילים המציעים משלוחים לישראל ובהם NIKE ,iHerb ועוד.

 

פנייה ממוקדת ללקוחות. על אף הצורך הברור ביצירת טראפיק משמעותי לאתר ולאפליקציה (המגיע לכ-7 מיליון ביקורים בחודשי הקיץ), מתנהלת GROO כמועדון לקוחות. החברה מכירה את הצרכים של לקוחותיה, לומדת את העדפותיהם ומנהלת איתם מערכת יחסים מתמשכת על ידי תחזוק מאות קטגוריות המתעדכנות באופן תדיר.

 

במסגרת זו מפלחת החברה ללקוחותיה הצעות מותאמות אישית. כמו כן, האפליקציה החכמה של GROO מאפשרת זיהוי מצב גלישה ופניות הלקוח. המערכת מסוגלת לזהות האם הלקוח נמצא בזמן פניות גבוה, או שנכנס לרגע לסמארטפון באמצע יום עבודה. היצירתיות בזיהוי הזדמנויות מאפשרת ל-GROO להתאים את שעות החשיפה להצעות השונות בהתאם ללקוח פרטני, ולייצר עבורו חשיפה להצעות אטרקטיביות בשעות שבהן הוא פנוי יותר לרכוש אותן.

 

דברים שלא ידעת על Groupon (כיום GROO)

  • עד היום נמכרו דרך Groupon (כיום GROO) כ-14 מיליון שוברים.
  • 53% מהקונים באתר הן נשים.
  • כ-3 מיליון ארוחות נמכרו לאורך השנים באמצעות הקופונים וההטבות של החברה.
  • 1,160,000 ציפורניים נמשחו בלק באמצעות שירותי Groupon (כיום GROO).
  • כרבע מיליון איש נסעו לחו"ל עם Groupon.
  • עד היום פרסמו ב-Groupon (כיום GROO) כ-14 אלף בתי עסק.
  • על פי נתוני מכון פאנלס, Groupon (כיום: GROO) מחזיקה בכ-80% מנתח השוק בקטגוריית הקופונים.

 

אבני דרך בחייו של Groupon (כיום GROO)

2011 - Groupon ישראל הוקמה בעקבות רכישת סטארט-אפ מקומי בשם גרופר.

2012 - החברה משיקה את תחומי המוצרים והתיירות.

2014 - החברה חוגגת מיליון הורדות לאפליקציה.

2015 - Groupon ישראל הופכת למטה הנהלה של אזור המדינות הצומחות ב-EMEA.

2016 - החברה מציינת את רכישת השובר העשרה מיליון בישראל.

2017 - גרעין השליטה בחברה נרכש על ידי ההנהלה וקרן Sky, תוך המשך השותפות עם Groupon העולמית.

2018 - גרופון ישראל מייצרת מהלך כולל של מיתוג מחדש, הכולל את קיצור שמה ל-GROO.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.
כתבות נוספות