הצרכנים בחרו: הוכרזו הזוכים בפרסי החדשנות של מוצר השנה 2018

הצרכנים בישראל בחרו ובאירוע השנתי של מוצר השנה הוכרזו התוצאות: מיהם המוצרים והשירותים החדשניים ביותר לשנת 2018 ומי החברה שזכתה בלא פחות מ-11 מוצרים וקיבלה את אות "החברה החדשנית של השנה"?

פורסם בתאריך: 20/03/2018, גיליון מיוחד

ביום ראשון האחרון התקיים בתל אביב אירוע זוכי מוצר השנה. באירוע הוכרזו מוצרי השנה בישראל לשנת 2018 - המוצרים והשירותים הזוכים בפרסי החדשנות לשנה זו, כפי שנבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר הצרכנים המקיף מסוגו בישראל שערך מכון המחקר קנטאר מדיה (עם יותר מ-2,000 צרכנים משתתפים) במתכונת בחירה זהה למתכונת הנערכת בכל העולם. באירוע השתתפו מאות מבכירי הקמעונאות והשיווק בארץ.

 

לרשימת המוצרים הזוכים - לחצו על התחומים השונים: חשמל וגאדג'טים, מזון ומשקאות, ביוטי וטיפוח אישי, מוצרים לבית, שירותים ופיננסים, בריאות ותינוקות.

 

לאחר ההכרזה על הזוכים, הוענק בטקס גם פרס החברה החדשנית - החברה שזכתה במספר פרסי מוצר השנה הגבוה ביותר השנה – איציק אברכהן מנכ"ל חברת שופרסל קיבל את האות מידי פרופ' יעקב הורניק העומד בראש צוות המומחים של מוצר השנה, לאחר הקרנת ברכה מצולמת של שר הכלכלה אלי כהן. הורניק ציין כי חברת שופרסל שברה השנה את השיא הישראלי של מוצרים זוכים – 11 מוצרים חדשים שונים שיצאו בשנה זו תחת המותג הפרטי של חברת שופרסל נבחרו על ידי הקהל בישראל כמוצרי השנה, ביניהם אורז באריזת זיפר לסגירה חוזרת, בשר טרי בוואקום, לקטי ירקות טריים להקפצה ולבישול, מזון מוכן בסדרת 'המטבח הישראלי' ושירות "סרוק וקנה" בסניפים.  


איציק אברכהן, מנכ``ל שופרסל, מקבל את אות החברה החדשנית 2018 מידי אתי עמיעד מנכ``לית מוצר השנה
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מקבל את אות החברה החדשנית 2018 מידי אתי עמיעד מנכ"לית מוצר השנה

פרסי מוצר השנה מוענקים ב-36 מדינות ברחבי העולם ומוענקים גם בישראל כבר 13 שנה. "פרסי מוצר השנה – בחירת הצרכנים - מהווים בשנים האחרונות את הפרס היוקרתי והנחשב ביותר בעולם בתחום החדשנות של מוצרים ושירותים בייחוד משום שמי שבוחר את הזוכים הם הצרכנים", אומרת אתי עמיעד מנכ"ל פרסי מוצר השנה בישראל. 


לדבריה, "שלושת הפרמטרים לפיהם מוכתר מוצר השנה בקטגוריה הם חדשנות (25%), אטרקטיביות (25%) ושביעות רצון משימוש בפועל (50%). אחת התופעות הבולטות השנה היא כמות הפיתוחים המקומיים: בתחומי המזון, הטיפוח והשירותים – שהם תוצרת ישראל "כחול-לבן", מה שמעיד על כך שישראל היא "מעצמת חדשנות" שמושקות בה חדשנויות רבות, שרלוונטיות לקהל הצרכנים המקומי. 




עוד מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו לפרסי מוצר השנה ניתן לזהות מספר מגמות מעניינות הקשורות בחדשנות: נמשכת המגמה בה הוגשו וזכו יותר מוצרי מזון עם חדשנות מעולמות הבריאות: מוצרים ללא לקטוז או גלוטן,  מוצרים טריים וכמובן מוצרים מופחתי שומן, נתרן וסוכר ומועשרים בסיבים תזונתיים – כולם נותנים מענה לצרכנים המעוניינים באורח חיים בריא יותר. 


אחד התחומים הצומחים ביותר מבין מקבלי פרסי החדשנות השנה הוא תחום הבריאות והתינוקות שניתן למצוא בו חדשנויות החל מחיתולים וג'ל לטיפול בצלקות, דרך כוסות שתייה ועגלות לתינוקות, וכלה במוצרי טיפוח לילדים. השנה, נכנסו גם מוצרים מתחום האופנה הנשית לרשימת הזוכים: מחטבים, בגדי ספורט, בגדי ים וחזיות הנקה – שכל אחד הפגין חדשנות בתחומו. עוד אנו רואים המשך גידול משמעותי בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים: שירותי תקשורת כדוגמת bcyber או הטלוויזיה הרב ערוצית של פרטנר, שירותים בתחום התיירות (אתר smartair), שירותי ביטוח חדשניים (אפליקציית הלקוחות של מגדל), שירותי בריאות (כדוגמת שרות רופא עור אונליין של כללית) ועוד  – דבר המעיד על חדשנות ויצירתיות שמפגינות נותנות השירותים בישראל".

כתבות נוספות