דו"ח: כשהתוצאות מאכזבות - סמנכ"לי השיווק ראשונים לעזוב

על פי הסקר, שנערך בקרב מאות מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים, הסיבות העיקריות לפיטורים הן חוסר תיאום ציפיות ומטרות מעורפלות

פורסם בתאריך: 06/12/2016, גיליון 1851

חברות שלא מגשימות את התחזית העסקית שלהן נוטות לפטר ראשית את מנהלי השיווק שלהן, כך עולה ממחקר חדש של חברת הייעוץ Accenture Strategy.
מהמחקר עולה כי מנכ"לי החברות רואים בסמנכ"לי השיווק כאחראים למנועי הצמיחה החדשים בחברה. לכן אם החברה אינה רושמת את הצמיחה המצופה, סמנכ"ל השיווק נמצא בסבירות הגבוהה ביותר ללכת הביתה - ואחריו ברשימה נמצאים סמנכ"ל המכירות וסמנכ"ל האסטרטגיה.
במסגרת המחקר תושאלו 535 מנכ"לים ו-847 סמנכ"לי שיווק מחברות מובילות בעולם. מהסקר עלה כי 37% מסמנכ"לי השיווק חושבים כי "הצמיחה המשבשת" (צמיחה מבוססת חדשנות) שנמצאת תחת אחריותם היא בעלת משמעות אדירה לחברה; 58% אמרו כי מדובר בגורם חשוב "במידת מה" לצמיחת החברה.

סמנכ``לי השיווק. חיים על זמן שאול?
סמנכ"לי השיווק. חיים על זמן שאול?
על אף שגם מרבית המנכ"לים מאמינים כי מדובר בגורם קריטי לחברה, סמנכ"לי השיווק משקיעים בחדשנות רק 37% מזמנם, בעוד ששארית הזמן שלהם מושקעת בערוצי השיווק המסורתיים. כתוצאה מכך, 54% מסמנכ"לי השיווק מאמינים כי חלק לא מבוטל מתקציב השיווק שלהם מבוזבז ואינו מביא את התוצאות הרצויות.
לדברי רוברט וולן, מנהל בכיר בחברת הייעוץ, הבעיה המרכזית נובעת מכך שהמנכ"לים וסמנכ"לי השיווק אינם מתאמים ציפיות ריאליות ביניהם. בראיון אמר וולן כי סמנכ"לי השיווק חייבים ללמוד היטב את הציפיות של המנכ"לים ולהגדיר בדיוק את המדדים לפיהם יבחנו.

כתבות נוספות