פותחים חנות חדשה? כך תשכרו "מעריצים" שייצרו תורי ענק ובאזז ברשת

סטארט-אפ אמריקני מאפשר לקמעונאים לשכור משפיעני רשת שיגיעו להשקות וייצרו שיח סביב אירועי הפתיחה

פורסם בתאריך: 19/09/2017, גיליון 1889

זוכרים את התורים הארוכים המשתרכים לעיתים בפתחן של רשתות האופנה שנפתחות בישראל? עכשיו, חברת הזנק מארצות הברית פיתחה מערכת המאפשרת לכל קמעונאי שפותח חנות לארגן לעצמו תורים דומים באמצעות "אוהדים" שנשכרו לצורך העניין.

 

באמצעות אפליקציית מובייל ואלגוריתם משוכלל, המערכת, שעונה לשם Surkus, מאתרת צרכנים שיש להם את הסיכוי הגדול ביותר לעורר באזז לחנות חדשה או לכל אירוע שיווקי אחר. "המערכת מאפשרת ללקוחות שלה למקד את המאמצים בלקוחות האידיאלים", אמר סטפן ג'ורג', מנכ"ל חברת ההזנק ששימש בעברו כמנהל בכיר באתר הקופונים גרופון. לדבריו, הכוח של המערכת הוא באיתור הלקוחות הנכונים והתאמתם לאירועים המתאימים לפרופיל שלהם. "המטרה שלנו היא לייצר חוויה בלתי נשכחת לכל אחד שמעורב, בכל מקום ובכל זמן", הוסיף.


Surkus. באזז מבוסס תשלום
Surkus. באזז מבוסס תשלום

ה"לקוחות" של המערכת צרכים לעשות יותר מרק להגיע לאירוע על מנת שהם יוזמנו על ידי האפליקציה גם לאירועים נוספים. באמצעות מערכת מבוססת מיקום, האפליקציה בודקת את משך הזמן בו הם נכחו באירוע ועד כמה הזכירו אותו ברשת החברתית שלהם.

 

עבור כל אירוע בו הם משתתפים מקבלים החברים בין חמישה דולרים ל-200 דולר, כאשר במרבית המקרים עומד הסכום על כ-40 דולר. בשנתיים שחלפו מאז הקמתו, גייס הסטארט אפ יותר מ-150 אלף חברים, ובמערכת נעשה שימוש ביותר מ-4,000 אירועים שונים.

 

אך לצד היתרונות הרבים עבור הקמעונאים, האפליקציה מעלה גם שאלות קשות של אתיות ושקיפות. "סבבה. יש לכם הרבה פנים יפות בהשקה, אבל מה זה עושה בדיוק?", עקצה קארי אוגרדי, פרופסורית ללמודי יחסי ציבור מאוניברסיטת ניו יורק.

כתבות נוספות