סקר חושף: מי קונה יותר אונליין – נשים או גברים?

מממצאי סקר חדש עולה כי נשים ממוקדות יותר בהשוואת מחירים ומשקיעות זמן רב יותר במחקר המקדים לפני הקנייה, בעוד הגברים נותנים חשיבות גדולה יותר לבחינה פיזית של המוצר בחנויות

פורסם בתאריך: 17/04/2018, גיליון 1917

גברים אינם עוברים לקניות מקוונות בקצב של נשים והם נמצאים בסבירות גדולה יותר לרכוש בחנויות הפיזיות במחיר מלא. כך עולה מדוח חדש של חברת First Insight שפיתחה פלטפורמת חיזוי מתקדמת להשקת מוצרים חדשים. מהסקר שערכה החברה, שכלל יותר מאלף צרכנים, עלה כי רק 22% מהגברים עושים שימוש נרחב בקניות במובייל, לעומת 40% מהנשים שקונות במובייל באופן תדיר.

 

עוד עלה מהסקר, כי 46% מהגברים בארצות הברית קונים באופן קבוע באמזון, לעומת 60% בקרב הנשים; 44% מהגברים טענו כי הסיבה המרכזית להגעתם לחנויות הפיזיות, היא היכולת לגעת במוצרים ולבדוק אותם. זאת, לעומת רק 33% מהמשיבות שציינו את הסיבה הזו כמרכזית בהקשר זה.

 

מממצאי הסקר עלה בנוסף, כי נשים ממוקדות יותר בהשוואת מחירים. רק 21% מהגברים משתמשים במכשירי המובייל שלהם כדי להשוות מחירים כשהם נמצאים במסע קניות בחנויות הפיזיות, לעומת 31% בקרב הנשים. 54% מהגברים בודקים את המוצר ומחירו באמזון לפני שהם ניגשים לחנות הפיזית, לעומת 67% בקרב הנשים. נשים גם נמצאות בסבירות גבוהה יותר לקנות בחנויות ה-off price כגון TJ Maxx ומרשל, זאת למרות שגברים ונשים מגיעים באופן שווה לחנויות מקוונות המציעות מוצרים במחירים מוזלים.

 

אמזון. נשים אוהבות יותר להשוות מחירים
אמזון. נשים אוהבות יותר להשוות מחירים

גרגר פטרו, מנכ"ל First Insight, אמר כי המובייל והיכולת להשוות מחירים בזמן אמת משנים את הרגלי הקנייה והופכים את הצרכנים ליותר מוטי מחיר. לדבריו, החנויות צריכות להבין את ההבדלים בין המגדרים ולתת לתובנות הללו ביטוי בתצוגה בחנות.

 

כך לדוגמה, בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC אמר פטרו כי עבור הגברים צריכים הקמעונאים להציג יותר מוצרים בחנויות הפיזיות, משום שהם מבצעים פחות בדיקות מקדימות באינטרנט. לעומת זאת, עבור הנשים ניתן להציג מגוון קטן יותר הכולל את המוצרים הנמכרים ביותר, משום שהן מגיעות לחנות לאחר מחקר מעמיק.

 

מחקרים קודמים שנערכו בנושא הראו כי הרגלי הקנייה של נשים וגברים נעשים דומים יותר ויותר, בהתאם להיטשטשות ההבדלים החברתיים בין המגדרים.


כתבות נוספות