חוששים ממיתון: כך נערכים להאטה כלכלית

הפרשנים מאמינים כי כניסה למיתון היא עניין של זמן וחלק לא מבוטל מהצרכנים בארה"ב מאמינים שהקמעונאות הפיזית בדרך להיעלם

פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976

למרות שלכאורה הכלכלה האמריקנית נמצאת במצב טוב, פרשנים רבים מעריכים כי המיתון הבא הוא בלתי נמנע והוא צפוי להגיע ממש בקרוב. דוח עדכני של חברת הייעוץ הבינלאומית BDO מצביע על כמה סיבות לדאגה, כולל הירידה בקניות הצרכנים בארצות הברית בחודשים האחרונים, דאגת הצרכנים שצופים התמוטטות בתחום הקמעונאות הפיזית והעובדה כי מסים חדשים מעלים את מכירות המוצרים אונליין.

 

מהמחקר עלה, כי מרבית הצרכנים מאמינים שהחנויות הפיזיות וחוויית הקנייה בהן נמצאות בירידה. 38% העידו כי הייתה להם לאחרונה חוויית קניות גרועה בביקור בחנויות פיזיות; 29% הבחינו במדפים ריקים; 28% אמרו כי המגוון היה מוגבל; 24% אמרו כי החנויות נמצאות במצב מזעזע, ו-18% הבחינו בהנחות ענק.

 

רשתות השיווק. נערכות למשבר הבא
רשתות השיווק. נערכות למשבר הבא

המילניאלס מביעים את החשש הרב ביותר מפני מיתון. מרביתם מאמינים שהוא יגיע כבר בשנה הקרובה. כתוצאה מכך, הם כבר החלו להוריד בהוצאות. באופן כללי, 59% מהצרכנים בארצות הברית מאמינים כי המיתון קרב. 31% מבני דור ה-X ו-21% מקרב הבייבי בומרס, כבר החלו להיערך אליו באופן פעיל.

 

בראיון למגזין תעשיית הקמעונאות RetailWire אמרה נטלי קוטלייר, מובילת תחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה בפירמת הייעוץ, כי הרשתות הפיזיות משכללות את יכולות הדיגיטל שלהן וסוגרות חנויות פיזיות, על מנת להיערך לשנים הבאות. מהצד השני, הקמעונאים המקוונים צריכים לעבוד על חיזוק הקשר שלהם עם הלקוחות, על מנת לתת מענה לחיסרון היחסי שלהם.

 


כתבות נוספות