ללמוד מהגדולים: מהפך המכירה הישירה של וולמארט

בדיוק כמו כל השחקנים האחרים בשוק הקמעונאות, גם וולמארט נמצאת כל הזמן במצב של חיפוש אחר מודלים חדשים

פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976

אנדי דון, סגן נשיא לענייני דיגיטל ומותגים הפונים ישירות לצרכן בענקית הקמעונאות וולמארט, ומי שהקים את מותג ההלבשה לגברים Bonobos (שנרכש על ידי וולמארט), אמר לאחרונה בכנסIRCE  כי הקווים המיטשטשים בין העולם הפיזי לעולם המקוון משנים את עולם הקמעונאות.

 

דון אמר לבאי הכנס, כי מודל המבוסס רק על מכירות באינטרנט לא ממש יכול לעבוד ללא חנויות פיזיות. לדבריו, לא הרבה קמעונאיות מקוונות הגיעו לשווי שוק משמעותי, בעיקר בגלל הסיבה הזו.


Allswel. כוחה של הרב-ערוציות
Allswel. כוחה של הרב-ערוציות

בראיון שנתן למגזין המקוון RetailWire, התייחס דון לאתגר עימו התמודדה וולמארט בניסיון להכניס לרשת מותגים מתוחכמים שפונים ישירות לצרכן, בעוד שהקהל המסורתי של הרשת הוא לרוב בסיסי יותר. דון ציין כי היתרון המרכזי של וולמארט טמון בהיותה הקמעונאי עם הפריסה הגדולה בארה"ב, מה שמאפשר לה להגיע למגוון גדול במיוחד של קהלים.

 

דון ציין את מותג המזרנים Allswel כדוגמה למהפך שעוברת וומלארט בעקבות השילוב עם מותגים שמוכרים ישירות לצרכן. המותג מכר בתחילה באתר משלו וגם באתר וולמארט, וזכה להצלחה מועטה יחסית. לאחר שבחברה הורידו את טווח המחיר שלו מ-500-700 דולר ל-300 דולר, הוא זכה מיידית להצלחה עצומה. "ברגע הזה הבנו שאנחנו לא צריכים לחשוב על הלקוחות שנמצאים במותגים שמוכרים ישירות לצרכן, אלא על איך מתאימים מותגים כאלה ללקוחות של וולמארט", אמר דון.

 

בסיכום דבריו אמר דון, כי השילוב בין מותג חזק בעולם המקוון עם אלפי סניפים פיזיים, יכול לעבוד בצורה חזקה מאוד.


כתבות נוספות