האם כפתור תשלום אוניברסלי יציל את העגלות הננטשות?

תוסף חדש לכרום יאפשר לצרכנים לשלם עבור כל הקניות המקוונות שלהם במקום אחד

פורסם בתאריך: 28/02/2017, גיליון 1863

הצרכנים הקבועים של אמזון רגילים לבחור פריטים מספקים שונים, ולשלם עליהם יחד בעמוד התשלום. אבל צרכנים שקונים באתרי המותגים עצמם נדרשים לעבור את תהליך התשלום בכל פעם מחדש - והחוויה הזו, מתברר, מייאשת רבים, שנוטים לוותר על עמוד התשלום. 

Shop.co. הפתרון לעגלות הנטושות?
Shop.co. הפתרון לעגלות הנטושות?
מדובר באתגר שיווקי שלקחה על עצמה חברת Shop.co, אשר השיקה לאחרונה תוסף לדפדפן כרום שיאפשר לצרכנים לקנות מכלל החנויות המקוונות באמצעות עגלת קניות אוניברסלית אחת. כיום נמצא התוסף בגרסת בטא אצל 2,000 צרכנים, ועל פי החברה נרשם חיסכון ממוצע של 12 דקות וחמישה דולר בכל הזמנה באינטרנט. 
התוסף יושק בקרוב, ולפי הודעת החברה יותר מ-20,000 איש כבר נרשמו לרשימת ההמתנה שלו. גרסת מובייל צפויה גם היא לצאת לשוק במהלך השנה.
התוסף כולל גם מאפיינים נוספים, בהם היכולת לשמור על קניות עבר ומנוע חיפוש לקופונים ברשת. המותגים לא נדרשים להירשם כדי לבצע רכישות באמצעות התוסף.
נטישת עגלות היא אחד הבעיות המרכזיות של המשווקים במסחר המקוון. מדו"ח עדכני של חברת Baymar עולה כי בעוד שכ-60% מהצרכנים נוטשים את עגלת הקניות בשל עלויות בלתי צפויות, כגון משלוח או מסים - קיימות סיבות רבות נוספות לנטישת עגלות.
כך למשל, 35% מהמשתתפים במחקר של Baymar אמרו כי הם נוהגים לנטוש עגלות קניות משום שהקמעונאי מבקש מהם למלא פרטי רישום. 27% אמרו כי הם נוטשים עגלות משום שתהליך התשלום הוא מסובך מדי.
התוסף של Shop.co הוא לא הפתרון היחידי בשוק. גם חברת הפתרונות המקוונים Zoho השיקה לאחרונה פתרון הנקרא Zoho Checkout, המאפשר לבעלי עסקים לנהל בעצמם את עמדת הסליקה ללא צורך באינטגרציה מסובכת.
מהדו"ח של Baymar עולה כי נושא התשלומים במובייל הוא בעייתי אפילו יותר עבור הצרכנים. 30% מהצרכנים העידו כי הם נוטשים את עגלות הקניות שלהם בשל הליך תשלום מסובך, ו-20% אמרו כי הם נוטשים בגלל הליך תשלום ארוך מדי. 

כתבות נוספות