חברה אחרת: AIG היא כבר הרבה מעבר לביטוח

AIG ציינה השנה 20 שנות פעילות בישראל, המשיכה את הקמפיין לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, העמיקה את שיתוף הפעולה עם עמותת אור ירוק וממשיכה לעמוד בראש דירוג חברות הביטוח של משרד האוצר

פורסם בתאריך: 04/09/2018, גיליון 1937

חברת AIG העולמית הוקמה בשנת 1919 בסין, ופועלת כיום בכ-140 מדינות ברחבי העולם. AIG ישראל, העוסקת בעיקר בביטוח ללקוחות פרטיים, הוקמה בשנת 1997 ונמצאת כיום בבעלות בלעדית של AIG העולמית.

 

AIG ישראל פועלת בתחום ביטוחי הרכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל, חיים ובריאות, ופועלת בנוסף בענפי ביטוח מסחרי (רכוש וחבויות, קבלנים וביטוחים פיננסיים - הכוללים ביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית, ביטוח סייבר ועוד).

 

הסביבה התחרותית

שוק הביטוח הישיר בארץ הינו שוק משוכלל ומוטה מחיר. חברות הביטוח הישירות מתמקדות בקידום הצעות מחיר במטרה לייצר משא ומתן, וכתוצאה מכך לא נוצר בידול ממשי היוצר העדפה לאחת מהחברות. מחקרים אף מצביעים על כך שחלק ניכר מהציבור כלל לא מבדיל בין החברות השונות.

 

AIG היא חברת ביטוח אחרת. היושרה וההוגנות הם מערכי היסוד של החברה. השנה זו השנה הרביעית בה AIG דורגה במקום הראשון בשביעות רצון לקוחותיה בכל ענפי הביטוח, ובמהירות תשלום תביעות במוצרים המרכזיים. זכייה זו במדד השירות של משרד האוצר בפעם הרביעית ברציפות, היא המחשה למחויבות של עובדי החברה כלפי לקוחותיה.

 


שיפור תרבות הנהיגה בישראל

השנה המשיכה החברה בפעילות לשינוי תרבות הנהיגה בישראל מתוך הבנה כי מותג מוביל חייב לספר סיפור רלוונטי ולקדם ערך אמיתי, ולא להסתפק בהצעות מכר. במרכז הפעילות ישנו הקמפיין הפרסומי המעודד את שינוי תרבות הנהיגה בישראל בהובלת השחקן מריאנו אידלמן. הוא מקדם מסר חיובי לשיפור תרבות הנהיגה, בניגוד לנטייה המקובלת של פרסום מסרים שליליים בנוגע לתאונות דרכים ולאכיפה בכבישים, ומזכיר את התמריץ הכספי המוצע לנהגים - הפחתת פרמיית ביטוח הרכב.

 

AIG משווקת בבלעדיות את מערכת ה-SAFE DRIVE, המודדת את מאפייני הנהיגה בפועל באמצעות הטכנולוגיה של חברת איתוראן, ומאפשרת לקבל חיווי על הנהיגה של המשתמש בזמן אמת ובכך משפרת את נהיגתו לאורך תקופת הביטוח ומאפשרת לקבל הנחה בעת החידוש במידה ונהג כראוי ועל פי חוק.

 

מוצר זה זכה במוצר השנה לחדשנות בתחום הביטוח שכן יש לו ערך מוסף ברור לכל הנהגים ובפרט לנהגים צעירים שרק עלו על הכביש והוריהם רוצים לדעת שהם נוהגים באחריות. במסגרת החזון של החברה להיות "חברת ביטוח אחרת", AIG מקדמת שיתופי פעולה עם גופים בעלי אג'נדה דומה של שיפור תרבות נהיגה כגון חברת מובילאיי וגם עם סטרטאפים שונים על מנת לתת למבוטחיה את השירות הטוב והמקדם ביותר שניתן באמצעות טכנולוגיות ויוזמות חדשות.

 

שיתוף פעולה עם עמותת אור ירוק

במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת אור ירוק, עובדי החברה ואנשי העמותה ערכו פעילויות שונות במוסדות החינוך, במטרה לעודד מודעות לחוקי הזהירות בדרכים.

 

כמו כן, הוקם גוף מחקרי משותף עם חברת הביטוח והעמותה בשם "יש דרך אחרת", בראשו עומדת החוקרת הראשית של אור ירוק, ד"ר ציפי לוטן. גוף זה עורך מחקרים רלוונטיים לתרבות הנהיגה, בהם ניטור נהיגה, היסח דעת וכו', ומפרסם ניירות עמדה המסייעים להבין כיצד ניתן לנהוג טוב יותר.

 


מצוינות בשירות

צרכנים מודדים חברת ביטוח על פי מידת עמידתה לצדם ברגע האמת, ורגע זה הוא מועד הגשת התביעה. מדד השירות של משרד האוצר מתייחס לשש קטגוריות ביטוח עיקריות - ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב מקיף (רכב רכוש), ביטוח דירה, ביטוחי בריאות וסיעוד, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו"ל. מדד השירות לשנת 2016 הציב את AIG בראש הדירוג של כלל חברות הביטוח, כמו גם בפרמטר תשלום תביעות ללקוחות AIG נבחרה למקום הראשון במהירות תשלום תביעות זו שנה רביעית ברציפות. מתוך שש קטגוריות בהן היא נמדדה, קיבלה AIG את הדירוג הגבוה ביותר בארבע קטגוריות - בביטוח רכב מקיף, בביטוח דירה, בביטוח נסיעות לחו"ל ובביטוח חיים.

 

דברים שלא ידעת על AIG

  • סופו של הג'ינגל של החברה המציג את מספר הטלפון של מוקד השירות והמכירות נשמע בדיוק כמו מנגינת התפילה היהודית "א-מ-ן".
  • כיום עובדים ב-AIG ישראל כ-900 עובדים, 100 מהם בעלי ותק של יותר מ-10 שנים. 88% מהמינויים לתפקידים בכירים בחברה מתבססים על קידום עובדים.

 

אבני דרך בחיי AIG

1919 - חברת AIG מוקמת בסין.

1997 - החברה מקימה את AIG ישראל.

2008 - החברה העולמית חווה משבר פיננסי. AIG ישראל כמעט ולא מושפעת בזכות חוזק המותג ואמון הצרכנים.

2014 - השקת AIG SAFE DRIVE המשפיע על עלות הפרמיה לפי אופי הנהיגה. AIG נבחרה לחברת הביטוח המהירה בישראל בתשלום תביעות  על פי מדד השירות של משרד האוצר..

2015 - בפעם השנייה ברציפות, AIG במקום הראשון בתשלום תביעות. קמפיין אפי עלה לאוויר.

2017 - החברה מציינת 20 שנה לפעילותה בישראל ומדורגת במקום הראשון, זו השנה הרביעית ברציפות, בתשלום תביעות בישראל.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות