סקר: המשווקים לא מאמינים בסנאפצ'ט

למרות ההנפקה המוצלחת והמתוקשרת של אפליקציית המסרים המידיים, המשווקים עדיין לא רואים החזר להשקעה בפרסום בפלטפורמה

פורסם בתאריך: 28/03/2017, גיליון 1867

למרות ההד התקשורתי של הפלטפורמה - המשווקים זוכים להחזר מפוקפק ביותר למאמצי ההשקעה השיווקית בסנאפצ'ט, כך עולה מסדרה של מחקרים שפורסמו על ידי בנק ההשקעות הבינלאומי RBC Capital Markets בשיתוף מגזין תעשיית הפרסום Ad Age.

סנאפצ'ט. השמחה הייתה מוקדמת מדי?
סנאפצ'ט. השמחה הייתה מוקדמת מדי?
המחקרים כללו סקר שנערך בקרב יותר מ-1,600 משווקים, במטרה לזהות את פלטפורמות השיווק הדיגיטליות המספקות החזר השווה להשקעה הפרסומית. מהמחקר עולה כי נכון להיום התוצאות שמקבלים המפרסמים בסנאפצ'ט רחוקות מאוד מהתוצאות שהם מקבלים בפייסבוק וגוגל.
למעשה, בין פייסבוק, גוגל, לינקדאין, יאהו ו-AOL, סנאפצ'ט עברה בדירוג האפקטיביות של המפרסמים רק את AOL - עם תוצאה של 3.8 מתוך 8 נקודות אפשריות. גוגל זכתה לניקוד של 6.98 ופייסבוק זכתה לדירוג של 6.72 נקודות.
לקראת הנפקת המיליארדים שנערכה לפלטפורמה בחודש שעבר, אמרה החברה-האם של סנאפצ'ט, סנאפ, כי קצב הגידול שלה הואט בחודשים האחרונים - בעיקר בעקבות הכנסת יישומים דומים לפייסבוק ולחברה הבת שלה, אינסטגרם.
מנתונים של חברת המחקר eMarketer עולה כי 70 מיליון אמריקאים ישתמשו בסנאפצ'ט במהלך שנת 2017.
עוד עולה מהמחקר של RCB כי 64% מהמשווקים אמרו כי הם מעוניינים לפרסם באינסטגרם, ו-43% העידו על רצונם לפרסם באמזון. זאת, לעומת רק 35% מהמשווקים שמעוניינים לפרסם בסנאפצ'ט.
המחקר של RCB כלל מגוון רחב של משווקים, החל באלו המשקיעים יותר מ-500 מיליון דולר בשנה בפרסום, ועד לאלו המשקיעים מאות אלפי דולרים בודדים בשנה.

כתבות נוספות