"כמו בטלוויזיה": פייסבוק תספק למפרסמים נתוני רייטינג

הרשת החברתית משקיעה במערכות צד-שלישי שיאפשרו למפרסמים לקבל נתונים שקופים ומדויקים יותר. המטרה: לגרום למפרסמים להעביר תקציבים מהמדיה המסורתית לפרסום ברשת

פורסם בתאריך: 14/02/2017, גיליון 1861

פייסבוק משיקה סט חדש של כלי מדידה, שיאפשרו למפרסמים לקבל מידע מדויק יותר על תוצאות השקעתם בפרסום ברשת החברתית. 

פרסום בפייסבוק. ממש כמו בטלוויזיה
פרסום בפייסבוק. ממש כמו בטלוויזיה
בשבוע שעבר הודיעה הרשת החברתית על מספר שיתופי פעולה עם חברות צד-שלישי, במטרה לספק למפרסמים מידע על תוצאות מהלכי פרסום תוך השוואה לערוצי פרסום מסורתיים אחרים כגון טלוויזיה.
ההתמקדות במדדים מצידה של פייסבוק תפסה תאוצה בחודשים האחרונים, לאחר שבשוק הפרסום עלו טענות רבות לגבי הנתונים השגויים והמוגזמים שסופקו על ידי הרשת למפרסמים. תעשיית הפרסום דורשת כבר תקופה ארוכה מפייסבוק, יוטיוב, פינטרסט וטוויטר לספק לה גישה לנתוני צד-שלישי שיוכלו לאמת את נתוני החשיפה, אשר כיום מסופקים רק על ידי החברות עצמן.
"אחד הדברים שאנו מנסים לספק הוא שקיפות גדולה יותר לגבי המהלכים שהמפרסמים עורכים בפייסבוק", אמר פרד לץ', מנהל מדע הפרסום בפייסבוק. לדברי לץ', הכלי החדש יאפשר למפרסמים להשוות את המהלכים שלהם ברשת החברתית למהלכים הפרסומיים שלהם בטלוויזיה, וההשוואה תאפשר לאותם המפרסמים לשקול להסיט תקציבי פרסום לרשת החברתית.
במקביל הודיעה פייסבוק כי היא מחזקת את שיתוף הפעולה שלה עם חברת המחקר נילסן, המנתחת נתונים טלוויזיוניים, וכן עם חברת המחקר ComScore העוסקת בנתוני חשיפה בתחום הפרסום במובייל.

כתבות נוספות