מחקר מגלה: המשווקים אובססיביים למדיה החברתית אבל לא בטוחים בהשקעה

רק 12% ממשווקי הסושיאל העידו כי הם מספקים תובנות צרכניות חשובות לארגון באופן שוטף. השינויים באלגוריתמים של הרשתות מדאיג אחוז ניכר מהמשווקים


פורסם בתאריך: 02/07/2019, גיליון 1975

שבעה מתוך עשרה משווקים במדיה החברתית אמרו כי המטרה שלהם היא להעלות את המודעות למותג שעבורו הם עובדים. על מנת להגיע לחשיפה הדרושה, המשווקים בודקים את פוטנציאל ההגעה של הרשתות החברתיות השונות לצרכנים. כך עולה מדוח חדש של חברת Sprout Social, המספקת כלי ניהול לחשבונות עסקיים ברשתות החברתיות. הדוח כלל שיחות וסקרים בקרב יותר מאלף משווקי סושיאל וכאלף צרכנים.

 

מדוח נוסף של חברת המדיה זניט לשנים 2017-2020 עלה, כי ההשקעה בפרסום ברשתות החברתיות עשויה לצמוח עד 2020 ב-28 מיליארד דולר. צמיחה המהווה נתח משמעותי מהצמיחה הכוללת בעולם הפרסום.

 

למרות הצמיחה המואצת ומעבר התקציבים, נושא עלות הפרסום הוא שמטריד יותר מכל את המשווקים ברשתות החברתיות. 47% מהמשתתפים בסקר אמרו כי עלות המודעות היא מרכיב מרכזי בהחלטה האם ובאילו רשתות חברתיות לפרסם.

 

שיווק בסושיאל. רב הנסתר על הגלוי
שיווק בסושיאל. רב הנסתר על הגלוי

על מנת לעמוד במטרות שלהם לאיסוף לידים (59%) או להגדלת התנועה לאתר (45%), יותר משליש מהמשווקים בודקים מהו פוטנציאל ההגעה למטרות האלו באמצעות הפרסום במדיה החברתית.


אחד מתוך שלושה משווקים גם לוקח בחשבון את השינויים באלגוריתמים של הרשתות החברתיות ואת ההשלכות שלהם על המפרסמים. מחקרים אחרים הראו כי הסיכון של שינוי באלגוריתם מעסיק משווקים רבים שרואים בו אתגר משמעותי.

 

47% מהמשווקים אמרו כי הם מתקשים למצוא אסטרטגיה למדיות החברתיות שיתמכו באסטרטגיה הכוללת של העסק; 59% מהמשווקים אמרו כי הם אינם מוצאים מספיק זמן על מנת ללטש את האסטרטגיה שלהם ברשתות החברתיות.

 

בעוד 71% ממשווקי הסושיאל מאמינים כי הם יכולים לספק תובנות צרכנים חשובות לארגון בו הם עובדים, רק 12% אמרו כי הם אכן מספקים מידע כזה לארגון באופן שוטף.

כתבות נוספות