אחרי השיא? הבעיה הגדולה של קטגוריית היוגורט

למה הקטגוריה שהייתה בין הפופולריות בענף המזון נמצאת במגמת ירידה ומדוע אין חדש תחת השמש?

פורסם בתאריך: 04/06/2019, גיליון 1971

בתחילת אפריל פרסם וול סטריט ג'ורנל מאמר שקבע כי קטגוריית היוגורט בארצות הברית עברה את ימי השיא שלה והיא נמצאת במגמת ירידה. מה שבאמת מעניין בסיפור הזה זו העובדה שהסימפטומים שמאפיינים את הירידה בצריכה של היוגורטים מאפיינים גם קטגוריות רבות אחרות שנמצאות במגמת ירידה.

 

אז מדוע המכירות בירידה? בשלוש השנים האחרונות צנחו המכירות בקטגוריית היגורטים בארצות הברית מ-7.7 מיליארד דולר בשנה ל-7.1 מיליארד דולר בשנה. בכתבה נטען, כי המותגים מאשימים את הקמעונאים בחיתוך מחירים ובצמצום שטחי המדף המוקצים לקטגוריה.

 

Chobani. העיקר הבריאות
Chobani. העיקר הבריאות

וורנר טייר, עורך המגזין המקווןFrozen & Refrigerated Buyer , חושב שאלו שטויות. לדבריו, כמו בכל קטגוריה תחרותית המותגים מוכנים להורדות מחירים, והקמעונאים תמיד שמחים לשתף איתם פעולה. האם יש ירידה בדרישה? לטענת טייר, סביר להניח שמדובר במגוון לא מדויק של מוצרים בקטגוריה.

 

למה שטחי המדף מצטמצמים? טייר טוען, כי ברגע שהביקוש יורד הקמעונאים חותכים את שטחי המדף. אחרי הכול, הם בעניין הזה כדי לעשות כסף. לדבריו, עבור התמורה הכספית, שטחי המדף שהוקצו לקטגוריה היו נרחבים מדי כבר כמה שנים. יש קמעונאים שהשכילו להבין את השינוי בקטגוריה, ויש כאלו שעדיין לא.

 

האם הסגמנט הצומח ביותר בקטגורית המזון מקבל התייחסות ראויה בקטגורית היוגורט, שואל טייר ועונה כי לא מדובר במדע טילים, אבל שינוי שטחי מדף עשוי להיות איטי למדי. לדבריו, ברור שהכוכב החדש בעולם המזון הוא נושא הבריאות. מי שמגיע לקטגורית היוגורט ברשתות המזון מוצא מבחר מבלבל של מאות מוצרים. לכן, נדרש מגוון קטן יותר שנותן מענה על הצרכים והדרישות של הצרכנים: פחות סוכר ויותר רכיבים בריאים.

כתבות נוספות