ההשפעה של המדיה החברתית על קניות האופנה נחשפת

לביקורות של צרכנים אחרים יש השפעה גדולה מאוד על החלטות הקנייה של הצרכנים בתחום האופנה, במיוחד אם הם צעירים


פורסם בתאריך: 05/11/2019, גיליון 1990

כמחצית מהצרכנים שרוכשים אופנה באינטרנט אמרו כי הקנייה האחרונה שלהם הושפעה מהמדיה החברתית. כך עולה מדוח חדש של חברת הטכנולוגיה הישראלית יוטפו.

 

בפילוח לקבוצות גילאים: 55.2% מבני דור ה-Z אמרו כי המדיה החברתית השפיעה על רכישת האופנה האחרונה שלהם, לעומת 50.6% מקרב בני דור המילניאלס. מקרב בני דור הבייבי בומרס, רק 27.5% הושפעו מהמדיה החברתית במהלך רכישת האופנה האחרונה שלהם.


ביקורות צרכנים. דעתם של אחרים חשובה מתמיד
ביקורות צרכנים. דעתם של אחרים חשובה מתמיד

בעוד שמרבית המשווקים אומרים שהשיווק באמצעות משפיענים עובד בעיקר באינסטגרם, מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת PwC חשף כי מרבית הצרכנים מושפעים דווקא מביקורות של צרכנים אחרים ברשתות החברתיות.

 

מהדוח של יוטפו עולה, כי קרוב ל-99% מהצרכנים בני דור ה-Z והמילניאלס (שעושים כחמצית מרכישות האופנה שלהם באינטרנט), חושבים שביקורות צרכנים הן "חשובות" או "חשובות מאוד" להחלטות הרכישה שלהם בתחום.

 

בשנה שעברה דיווחה חברת Bazaarvoice על גידול שנתי של 51% במספר הצרכנים שמשאירים ביקורות עם תמונות. הנתון הזה חשוב, משום שהמשתתפים בסקר אמרו כי לתוספת של תמונות וקטעי וידאו לביקורות הצרכנים יכולה להיות השפעה ממשית על החלטות רכישת האופנה שלהם.

 

המשתתפים בסקר הדגישו גם את החשיבות הגדולה לתמונות ולווידאו שמסופקים על ידי החנות המקוונת בהשפעה על החלטת הרכישה שלהם.

כתבות נוספות