יוטיוב מחברת בין יוצרים למותגים

יוזמה חדשה תאפשר למותגים לגייס יוצרי וידאו מצליחים וליצור יחד איתם סרטוני מותג קריאטיביים ומושקעים במיוחד

פורסם בתאריך: 17/01/2017, גיליון 1857

בלוגרים ויוצרי רשת הפכו בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי בתמהיל התוכן של המשווקים, עם כניסת מספר לא מבוטל של סוכנויות שמציעות את החיבור בין וולוגרים ("בלוגרים של וידאו") למותגים. כעת נכנסת גם יוטיוב עצמה לתחום, ומשיקה מיזם בשם YouTube Labs, שנועד לחבר בין מותגים ליוצרי רשת להפקת תכנים מקוריים. 

וולוגרים. הטרנד החם בעולם השיווק
וולוגרים. הטרנד החם בעולם השיווק
בשלב הפיילוט של המיזם חברה יוטיוב לרשת המשפיעים AwesomenessTV וחברת מוצרי הקוסמטיקה לוריאל, במטרה להפיק סדרה של סרטונים למותגים Maybelline, Essie ו-Dark & Lovely.
בשנה שעברה לוריאל הייתה החברה היחידה שהורשתה להשתמש בפלטפורמה בבלעדיות בארצות הברית, אך באירופה חברות נוספות כגון BMW, ג'ונסון אנד ג'ונסון ו- Mondelezכבר ערכו מספר ניסויים להפקת תכנים מקוריים בעזרת הפלטפורמה החדשה. השנה מתכננת יוטיוב לפתוח את המיזם למשווקים נוספים.
המהלך הופך למעשה את יוטיוב לסוג של סוכנות טאלנטים, אבל במקרה של לוריאל מדובר בשירות אחר - יוטיוב יוצרת קשר ליוצרים פופולריים מתחומים אחרים שיכולים ליצור תכנים רלוונטיים עבור מותגי הקוסמטיקה.
"היוזמה נוצרה בעקבות מפגש סיעור מוחות בנושא שיווק באמצעות תוכן", אמרה מארי גולין-מרל, מנהלת השיווק הראשית של לוריאל ארצות הברית.
האוורד קולינג, מנהל הקריאיטיב בסוכנות הפרסום Code and Theory שעבדה על הסרטונים למותגים Maybelline ו-Essie, אמר כי מדובר בשיתוף פעולה פורה שמשאיר מקום נרחב לחופש יצירתי עבור היוצרים. לדבריו, הבריף שניתן ליוצרים היה להיות יצירתיים ולהשתמש בידע שלהם ביוטיוב על מנת למשוך את תשומת הלב של הצרכנים.

כתבות נוספות