פרוקטר אנד גמבל נוטשת את הפרסום הפרוגרמטי וחוזרת למנועי החיפוש

מנהל המותגים הראשי בחברה: "פרסום הבאנרים באתרי נישה במחירי רצפה לא הוכיח את עצמו לאורך זמן"

פורסם בתאריך: 20/02/2018, גיליון 1910

משווקת מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל הייתה אחת החברות הראשונות שעשו שימוש בפרסום פרוגרמטי כבר לפני כשמונה שנים, עוד לפני הבאזז הגדול שהתפתח מסביב לפרסום הזה. היא אפילו פיתחה לעצמה מערכת עצמאית לניהול הפרסום הפרוגרמטי. אבל עכשיו, פרוקטר אנד גמבל מתרחקת מהפרסום הפרוגרמטי ומגדילה את ההשקעה בערוצי המכירות המקוונים, כגון אמזון ו-Walmart.com.

 

דוח של חברת הייעוץ L2 מראה כי שינוי האסטרטגיה הפרסומית של החברה משתלם. בדרוג של חברת הייעוץ זוכה פרוקטר בתג "גאון" בניהול אסטרטגיית הדיגיטל שלה.

 

פרוקטר אנד גמבל. פחות באנרים – יותר חיפוש
פרוקטר אנד גמבל. פחות באנרים – יותר חיפוש

בשנים האחרונות, בניסיון להראות את הרלוונטיות שלהם, העבירו חלק גדול מהמפרסמים הגדולים תקציבים רבים לדיגיטל. אבל, מהדוח של L2 עולה, כי נכון להיום החברות רוצות לברוח מעולם הבאנרים והונאות ההקלקות, ולחזור חזרה לעולם מנועי החיפוש, המאפשר להם להתמקד בבעיות הצרכנים ולהציע להם פתרונות בזמן המתאים.

 

כך למשל, עבור קידום המותג טייד משקיעה פרוקטר אנד גמבל בפרסום במילות חיפוש הנמצאות במעלה המשפך השיווקי, כמו למשל "איך עושים כביסה". אבל, החברה אינה משקיע במילים גנריות יותר בתחום מוצרי הכביסה, בהן קיימת תחרות גדולה יותר. חיפוש מהיר שנערך לאחרונה הראה כי פרוקטר פרסמה בחיפוש מילת המפתח "איך עושים כביסה", אך לא פרסמה תחת שם המותג שלה, שם היא בתחרות עם הקמעונאים הגדולים כגון אמזון.

 

"הפרסום הפרוגרמטי הוא עדיין כלי חשוב במטרה להגיע לקהלים ממוקדים בצורה אפקטיבית", אמר דובר מטעם פרוקטר אנד גמבל. אבל, מארק פריצ'ארד, מנהל המותגים הראשי בחברה אמר, כי "פרסום הבאנרים באתרי נישה במחירי רצפה לא הוכיח את עצמו לאורך השנים".

כתבות נוספות