טמבור: מעל 80 שנה של שדרוג מתמיד לסביבה

מאז הקמתה הלכה טמבור והתפתחה במגוון השירותים שהיא מציעה לצרכנים – מההתחלה כמפעל לייצור צבעים ועד היום, כשהיא מספקת מעטפת הוליסטית של מוצרים לכל צורכי הבנייה וגמר הבנייה

פורסם בתאריך: 20/02/2018, גיליון 1910

טמבור המשיכה השנה לבסס את האסטרטגיה השיווקית החדשה שלה תחת הסלוגן "בבית שלי רק טמבור", שמייצגת את המסר המרכזי של המותג - כל מה שאתם צריכים לשיפוץ וצביעת הבית נמצא במקום אחד.

 

חברת טמבור הוקמה בשנת 1936 כמפעל לייצור צבעים. כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת הפכה למותג מוביל בתחום חנויות "עשה זאת בעצמך" בישראל, הידועות מאז ועד היום כ"טמבוריות". בשנת 2014 נרכשה טמבור על ידי קבוצת קוסטו גרופ מסינגפור, הפעילה גם בדרום-מזרח אסיה, בצפון אמריקה ובמזרח אירופה. הקבוצה בעלת מפעלים יצרניים בתחום הכרייה והמלט, ופועלת בקטגוריות סינרגטיות לטמבור.

 

במהלך השנים התרחב המותג למגוון רחב של מוצרים המספקים מענה לכל צרכי הבנייה וגמר הבנייה. כיום מספקת החברה מעטפת הוליסטית של מוצרים, הכוללת בין היתר לוחות גבס, מוצרי טיח וגבס ומוצרי צבע, תחת הקונספט "One Stop Shop" - כל הפתרונות תחת קורת גג אחת.

 

במסגרת הליך ההנגשה וייחוד המותג, הוחלט בחברה לייצר נראות אחידה למוצריו. במסגרת המהלך, כל אריזות החברה - אלפי מוצרים בקטגוריית הצבע, התעשייה, הבנייה והגבס - עברו התחדשות במטרה לייצר נראות ברורה ואחידה של מוביל שוק.

 

בנוסף, כל מכסי המוצרים ואריזות המוצר נצבעו באדום. הצבע האדום הפך לדומיננטי יותר בכל הפלטפורמות, וגם לוגו החברה מתבסס כעת בעיקרו על הצבע האדום, כשלצדו פיקסלים עם מניפת הצבעים האחרים. כמו כן, הצבע האדום מזוהה, באופן מסורתי עם טמבור, בשל צבע אריזת הסופרקריל - המוצר הפופולרי ביותר בקטגוריה.

 

האתגר השיווקי

תחום מוצרי גמר הבנייה מתאפיין בחוסר בידול בעיני הצרכן, אשר נוטה לסמוך במרבית המקרים על אנשי המקצוע והמכירות בבחירת חומרי הגלם שילוו אותו במהלך השיפוץ. לכן האתגר המרכזי שעמד בפני טמבור הוא להגביר את מידת מעורבותם של צרכני הקטגוריה, ולגרום להם לקחת חלק משמעותי ופעיל יותר בקבלת ההחלטות הנוגעות לעיצוב ביתם.

 

אתגר נוסף שעמד בפני החברה היה הדגשת מסר שיווקי לפיו היא אינה רק יצרנית צבעים, אלא חברה המספקת פתרונות הוליסטיים בתחום גמר הבנייה.

 



הפתרונות היצירתיים

קידום האסטרטגיה השיווקית החדשה. השנה המשיכה החברה לקדם את האסטרטגיה השיווקית שלה תחת המסר "בבית שלי רק טמבור". האסטרטגיה נבנתה על בסיס התובנה כי הצרכן הישראלי צמא יותר מאי פעם לשדרוג מתמיד של סביבת החיים שלו - בשאיפה לשיפוץ מהיר יותר, יעיל יותר, חכם ואיכותי יותר. אולם, בשל חוסר המעורבות המובנית שלו עם עולם הצבע והבנייה, הוא למעשה לא יודע אילו אפשרויות קיימות עבורו. האסטרטגיה השיווקית של טמבור מזכירה לצרכנים כי יש מקור אמין אחד המספק פתרונות לכל צרכיהם, תוך מתן תמורה גבוהה לכספם.

 

במסגרת זו, המשיכה החברה להשתמש גם השנה בשפה השיווקית אותה מובילה הילדה-השיפוצניקית מאי. השנה השיקה טמבור שני סרטוני פרסומת חדשים אותם מובילה מאי, ילדה בת 10, שמצד אחד חיה חיים רגילים של ילדה - ומצד שני מתגלה כמומחית לשיפוצים עם ניסיון בתחום הצבע וגמר הבנייה.

 

הסרט הראשון מקדם את הצבע סופרקריל מט+, כבחירה של אנשי המקצוע. זאת, בעקבות סקר שערכה החברה בקרב אנשי מקצוע שהראה כי 74% מבעלי המקצוע מעדיפים את סופרקריל מט+, ומעביר את המסר המרכזי של המותג - בבית שלי רק טמבור. בפרסומת מאי מדברת עם השיפוצניקים שעובדים בדירת השכנים, נותנת להם הנחיות לשיפוץ, ומגלה כי גם הם, כמוה, מעדיפים את סופרקריל מט+.

 

הסרט השני מקדם את סדרת פוליאור לצביעת עץ. החברה זיהתה טרנד של חידוש וצביעת רהיטים שהולך וצובר תאוצה. צביעת רהיטים מאפשרת לצרכנים מצד אחד לחסוך בעלויות הכרוכות ברכישת רהיטים חדשים, ומצד שני גם לחדש ולשמור על רהיטים עם ערך סנטימנטלי שעברו בירושה או התיישנו. פן נוסף קשור במודעות סביבתית - במקום לזרוק רהיט ישן ולקנות חדש, ניתן למחזר ולשדרג את הקיים, וכך לשמור על הסביבה.

 

בפרסומת, אביה של מאי צובע את המיטה של אחותה הפעוטה. גם כאן מתגלה ההבנה העמוקה של מאי בשיפוץ ובצביעה, והיא "מאשרת" לאביה להשתמש בפוליאור על בסיס מים של טמבור, כיוון שהוא מתייבש מהר, אינו רעיל ולכן בטוח לשימוש ברהיטים הנמצאים בחדרי ילדים.

 

הנגשת השירותים הדיגיטליים. מסקר שערכה טמבור במהלך 2017 עלה כי 26% מהצרכנים מחפשים ברשת מידע ורעיונות לפני שהם ניגשים לשיפוץ ביתם. על מנת לספק מענה לקהל משמעותי זה, פעלה השנה החברה להנגיש ולקדם את השירותים הדיגיטליים השונים אותם היא מספקת ללקוחותיה.

 

לקוחות טמבור יכולים היום לקבל ייעוץ הנוגע לשיפוץ ביתם - מבלי לצאת מהבית. כך, אפליקציית עיצוב החדרים שמציעה החברה מאפשרת לכל אחד לבדוק כיצד ייראו החדרים בביתו לאחר שייצבעו באחד מגווני מניפת הצבעים של טמבור.

 


בנוסף, מאפשרת החברה ללקוחותיה לקבל בתוך 24 שעות ייעוץ גוונים חינם באמצעות המייל. הלקוח יכול לשלוח לטמבור תמונות של רהיטים וקירות אותם הוא מעוניין לצבוע, ולקבל ייעוץ מקצועי לבחירה והתאמה של גוונים לחלל החדר.

 

בנוסף לאלו, טמבור שדרגה השנה משמעותית את אתר החברה ועמוד הפייסבוק שלה, וכעת הם מציעים תוכן רחב הכולל כתבות, טיפים וסרטוני הדרכה שמאפשרים ללקוחות לקבל מידע רלוונטי והשראה טרם השיפוץ.

 

דברים שלא ידעת על טמבור

  • על פי מחקר של החברה, 80% מאנשי המקצוע בישראל מצהירים כי את הבית שלהם יצבעו בטמבור.
  • טמבור תורמת צבעים וחומרי גמר בנייה לפרויקטים בקהילה. גם מנהלי החברה ועובדיה מגויסים למאמץ ועוזרים בשיפוצים.
  • בכל חודש פוקדים את הפלטפורמות הדיגיטליות של טמבור מעל 200 אלף צרכנים.
  • מוצרי טמבור השונים משתלבים בעשרות מהפרויקטים הגדולים בישראל, כגון כביש 6, הרכבת הקלה, בתי חולים, מלונות ועוד.
  • טמבור מבססת את פעילותה בשוק הגלובלי באמצעות הקמת מפעלים בווייטנאם, ברוסיה ובמדינות נוספות באסיה המתפתחת.

 

אבני דרך בחיי טמבור

1936 - משפחת בלומברג מקימה את טמבור.

1985 - הג‘ינגל "תראו מה שצבע יכול לעשות" מתנגן לראשונה.

2008 - טמבור נכנסת לתחום הגבס והבנייה היבשה.

2013 - טמבור משיקה מערך גוונים חדש.

2014 - חברת קוסטו גרופ רוכשת את טמבור.

2015 - השקת מיתוג גלובלי מחדש ואסטרטגיה שיווקית חדשה.

2016 - טמבור חוגגת 80 שנות איכות ומצוינות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות