המגמות שישנו את עולם הפרסום בשנים הבאות

החל ממציאות רבודה ועד מודעות תמונה המאפשרות רכישה מיידית - תחום הפרסום עומד לעבור מהפכה גדולה במהלך התקופה הקרובה

פורסם בתאריך: 02/04/2019, גיליון 1963

הקניות יראו אחרת לגמרי בשנת 2019, כאשר כבר יותר מ-70% מהצרכנים מעידים כי הם מוכנים לרכוש ממודעות מותאמות אישית בסבירות גבוהה, ו-50% טוענים כי ירכשו ישירות מתמונת המוצר. אלו הן חלק מהתובנות שעלו בכנס הקמעונאות הגדול, Shoptalk, שנערך בחודש שעבר.

 

במהלך הכנס הציגו חברות מרכזיות כמו אמזון, סנאפצ'ט, גוגל ואחרות את החזון שלהן לעולם הפרסום ואת הפורמטים הפרסומיים שעשויים להשפיע על התחום כבר בשנים הקרובות.

 

את תחום המציאות הרבודה בפרסום מובילה כיום חברת סנאפצ'ט, המאפשרת כבר כיום למפרסמים להציג מוצרים על פני תמונות מהעולם האמיתי. את הדוגמה הטובה ביותר לכיוון הזה ניתן לראות במהלך של יצרנית הנעלת הספורט אדידס, המציגה פרסומת מציאות רבודה הכוללת את הדאנק האגדי של שחקן העבר לברון ג'יימס.


מודעות במציאות רבודה. אחוזי ההצלחה גבוהים
מודעות במציאות רבודה. אחוזי ההצלחה גבוהים

בכנס השתתף גם דיויד איזביטסקי, נציג אמזון אלקסה, שדיבר על השפעת הסייענים הקוליים על הרגלי הקנייה של הצרכנים. לדבריו, המותגים השונים הטמיעו עד היום באלקסה יותר מ-80 אלף מיומנויות שונות, שמאפשרות לה למעשה לדעת הכל על הצרכנים.

 

וכך, במקום שהצרכנים יצטרכו ללכת לחנות על מנת לערוך קניות, המטרה היא כי אלקסה תעשה את העבודה עבורם. לדברי איזביטסקי, טכנולוגית הסייענים הקוליים תשתפר משמעותית בשנים הקרובות ותהפוך את הקניות ברשת לקלות יותר בצורה משמעותית.

 

סורוג'יט צ'טרג, סגן נשיא לניהול מוצר בגוגל, אמר בכנס כי המודעות המאפשרות רכישה ישירה ממנועי חיפוש התמונות עומדות לעבור בקרוב שינוי משמעותי. לדבריו, הקמעונאים יוכלו לשלב במודעות מסוג זה מידע רב על המוצר, במטרה לאפשר ללקוחות לקבל את החלטת הרכישה שלהם ישירות מעמודי החיפוש, ללא צורך להגיע לאתר ולחפש בו מידע נוסף. לדבריו, על ידי הוספת המידע לחיפוש התמונות של גוגל, המותגים יוכלו להשפיע על הצרכן כבר בשלב החיפוש הראשוני.


כתבות נוספות