כך תורמת הולנדיה לבריאות ושיפור איכות החיים

הולנדיה פועלת לקידום המודעות לתרומת השינה הטובה לבריאות ולאיכות החיים. על מנת לבדל את עצמה ממתחרותיה, משקיעה הרשת במחקר ופיתוח, מכירה בחשיבות הסביבה הנכונה לשינה טובה ומיישמת פעילות דיגיטלית של תוכן וטיפים לצרכנים

פורסם בתאריך: 30/01/2018, גיליון 1907

הולנדיה פעלה והשיקה בשנה האחרונה יוזמות רבות במטרה להמשיך ולשמור על מעמדה כמובילה בקטגוריית מערכות השינה המתקדמות ומיטות הפרימיום.

 

בין המהלכים האחרונים, פיתחה הרשת ושיווקה מיטה מתכווננת המתאימה את עצמה למצבי השינה המועדפים של הלקוח. במקביל, במסגרת אסטרטגיה מבדלת, קידם המותג את חזון השינה האיכותית כפקטור המשפר את איכות החיים והתפקוד לאורך היום ("Reborn every day - להתעורר לחיים חדשים, בכל יום") - במדיה וברשתות החברתיות.

 

חברת הולנדיה הוקמה בשנת 1981 על ידי יצחק ברססט, חקלאי ממושב אורות. ברססט, שסבל מכאבי גב תדירים, חיפש מיטה מיוחדת שתקל על סבלו - ומצא את מבוקשו בהולנד. המיטה שרכש שיפרה את איכות חייו, ותוך זמן קצר החל לייבא מיטות דומות לכל בני משפחתו. בעידודם, החליט ברססט לפתוח בישראל חנות שתתמחה בעולם השינה. השם "הולנדיה" נולד במקרה, כאשר נדרש לכתוב שם לחברה ברישיון הייבוא שמילא בשגרירות הולנד.

 

בתחילת דרכה הייתה הולנדיה חנות קטנה בתוך חנות מטבחים בדיזנגוף סנטר. אך בתוך זמן קצר ההצלחה הובילה לפתיחת חנות עצמאית ראשונה. בהובלת הבן, אבי ברססט שהצטרף לעסק ב-1986, התרחבה החנות לרשת בת שבעה סניפים וברססט הצעיר מונה למנכ"ל הולנדיה. מלבד הסניפים, לחברה יש מפעל ומרכז פיתוח בשדרות והיא מייצאת את מוצריה ל-24 מדינות בעולם.

 

אם בתחילת הדרך ייבאה הולנדיה מיטות ומזרנים, כיום מציב המותג בחזית התקשורת השיווקית שלו חזון שלם של שיפור איכות החיים באמצעות חוויית השינה. בהתאם, החברה משווקת מוצרים הקשורים לעולם השינה - החל במיטות וכורסאות מתכווננות, מזרנים ומיטות נוער, ועד כריות, שמיכות, פתרונות לאירוח, מערכות ישיבה ועוד.

 

הסביבה התחרותית

בישראל פועלות חמש רשתות קמעונאיות מרכזיות בתחום השינה והמזרנים. לצדן, פועלים מספר רשתות קטנות, יבואני מותגים מחו"ל, יבוא אישי ומאות חנויות פרטיות שמשווקות מגוון מותגי מזרנים, לצד ריהוט משלים וריהוט כללי. בתחום הפרימיום של עולם השינה פועלת הולנדיה לצד מספר שחקנים מצומצם יחסית.

 

האתגר השיווקי

הולנדיה הייתה הראשונה לייבא לישראל מיטות מתכווננות, ומשיכה להיות שחקן מרכזי בתחום זה ועמו היא עדיין מזוהה עד היום. בהתאם לחזונה, האתגר המרכזי של הולנדיה הוא שימור מעמדה ובידולה מול המתחרים, תוך קידום המודעות לתרומת השינה הטובה לבריאות ולשיפור איכות החיים.



הפתרונות היצירתיים

משקיעים בחדשנות. לאורך השנים משקיעה הולנדיה במחקר ופיתוח, במטרה להצמיח חדשנות מוצרית. כך למשל השיקה החברה את מיטת HOLLANDIA PERFECT: מיטה מתכווננת שהמנגנון שלה מאפשר ירידה לזווית של מתחת ל-180 מעלות - דבר המספק תמיכה מתאימה לאנשים שרגילים לישון על הבטן.

 

בנוסף, במקום ארבע רגליים נשענת המיטה על נקודת מרכז אחת. מדובר בפטנט של הולנדיה בעל מנגנון מתוחכם, שזיכה אותה בשנה החולפת בפרס חדשנות בגרמניה בתחום הבריאות והשינה.

 

פיתוח היגיינת השינה. בהולנדיה פיתחו תורה משלימה של היגיינת שינה, כחלק מקידום המודעות לשינה טובה ותרומתה לאורח חיים בריא. היגיינת השינה כוללת הכרה בחשיבות הסביבה הנכונה שדרושה לשינה איכותית יותר: דרגת החושך, הטמפרטורה, השקט, האיוורור, הניקיון ואפילו הריח, ועד למיטה עצמה - מזרן שמתאים את עצמו לגוף ולתנוחת השינה, כריות תומכות ואפילו שמיכות ומצעים.

 

לקוח שמגיע לחנות הולנדיה יקבל ייעוץ שלם ומותאם אישית לסביבת השינה שלו. חלק מהמוצרים המשלימים שפיתחו ברשת מוצעים ללקוח וכוללים  שמיכות ומצעים וגם נרות ריחניים בניחוח מרגיע.

 

פעילות במדיה ובדיגיטל. מחסור בשינה ונדודי לילה הם תופעות שנמצאות במגמת עלייה בקרב שכבות גיל שונות בכל העולם, ובמיוחד בקרב צעירים. בהמשך לחזון השינה האיכותית ולהסתכלות הכוללת על עולם השינה, כתב מנכ"ל הולנדיה אבי ברססט ספר בשם "לילה במתנה", המרכז את הידע והמומחיות שצבר לאורך השנים, ובו עצות לשיפור איכות השינה.

 

הולנדיה מקדמת תוכן וטיפים מתוך הספר בפלטפורמות דיגיטליות שונות ובסרטונים, וכן פעילה ברשתות החברתיות בנושא זה. בנוסף, ברססט מתארח בפינה קבועה בתוכניתו של דליק ווליניץ ברדיו תל אביב, שם הוא עונה על שאלות מאזינים.

 

שיווק מותגי שינה מהעולם. הולנדיה מייצגת בישראל את מיטות ומזרני Tempur, שמוצר הדגל שלה פותח במקור במעבדות נאס"א. במסגרת זו היא מייבאת את מוצרי החברה ומייצרת את חלקם במפעל בשדרות. במקביל, הולנדיה מייבאת את מותגי השינה AUPING, VISPRING, Stearns & Foster ועוד.

 

משקיעים בעיצוב. בהמשך לשיתוף הפעולה של הולנדיה עם מעצב העל הבינלאומי, קארים ראשיד שעיצב עבורה מיטות, מרחיבה הולנדיה את שיתוף הפעולה עם אדריכלים ומעצבי פנים מובילים, כך שבנוסף לליין המיטות המעוצבות, הרשת מאפשרת ללקוחות להזמין מיטה בהתאמה אישית.

 

מיטות משולבות מולטימדיה. הולנדיה פיתחה מיטות מולטימדיה כחלק מהתפישה לפיה המיטה היא המקום הנוח לבלות בו גם את שעות הפנאי בבית. המיטות בסדרה זו כוללות מסך טלוויזיה נשלף בגודל 55 אינץ' שמתחבר למחשב ולמערכות מולטימדיה נוספות, עמדות עגינה לסמארטפונים וטאבלטים, מערכת סאונד, חיבור USB והכנה לממירים חכמים. המיטות מאפשרות לכל אחד מבני הזוג להתחבר למערכת הסאונד יחד או בנפרד, ולהפעיל תאורת Led אישית וממוקדת שמאפשרת לכל אחד לקרוא בלי להפריע לבן הזוג.

 

פעילות למען הקהילה. לאורך שנותיה, הולנדיה הייתה מעורבת בפעילות למען הקהילה. במסגרת זו מאמצת הרשת בשנים האחרונות את עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, ומשלבת עובדים פגועי נפש במפעלה בשדרות. בנוסף, מטפחת הרשת יחד עם עובדים אלה ומתנדבים גינה אקולוגית משותפת.

 

דברים שלא ידעת על הולנדיה

  • הולנדיה הפיקה את "קונצרט השינה" הגדול בעולם, שבו השתתפו 70 נגנים ואורחים ששכבו על 147 מיטות זוגיות באולם אחד.
  • הולנדיה היא עסק משפחתי שהוקם על ידי יצחק ברססט, הבן אבי הוא המנכ"ל, וכיום נכנס לרשת הדור השלישי במשפחה.
  • הולנדיה מתמחה בהתאמה של מיטות ומזרנים ליאכטות ומטוסים פרטיים.
  • הולנדיה פיתחה את מושבי המחלקה הראשונה ושמיכות מחלקת העסקים במטוס הדרימליינר החדש של אל על.
  • הולנדיה מכרה למעלה מ-1,000 מזרנים בעלות של 100 אלף שקל לאחד.

 

אבני דרך בחיי הולנדיה

1981 - הולנדיה החלה את דרכה לאחר שהוקמה ע"י יצחק ברססט.

1986 - בנו של הנשיא יצחק, אבי ברססט, הצטרף לחברה כמרכיב מיטות בבית הלקוחות.

1992 - הולנדיה החלה בתהליך התרחבות שבסיומו פתחה שבעה סניפים.

1995 - קמפיין פרסומי ראשון בטלוויזיה תחת הסלוגן "עוד שקל אחד ליום ואתה ישן כמו עשיר".

2017 - הולנדיה מקבלת זיכיון ייצוג בלעדי בישראל של המותג האנגלי Vispring.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.
כתבות נוספות