מאיפה מגיעים הנתונים שאוספים הקמעונאים על הלקוחות

מרבית הקמעונאים משתמשים עדיין בהיסטוריית הרכישות של הלקוח, במטרה לתקשר לו מוצרים נוספים

פורסם בתאריך: 16/04/2019, גיליון 1965

רכישות עבר, פתיחת דואר אלקטרוני והתנהגות באתר המותג הם שלושה מקורות המידע המרכזיים בהם  משתמשים הקמעונאים על מנת ליצור שיווק אישי ללקוחות. כך עולה מדוח הפרסונליזציה של חברת Monetate. הדוח כלל מעל ל-600 מנהלי שיווק בכירים בארצות הברית ובאירופה בכל תחומי הקמעונאות, כולל תיירות ונופש, ביטוח ואחרים, במטרה להבין כיצד הם מנהלים את מאמצי הפרסונליזציה שלהם.

 

כאשר הם נשאלו באילו נתונים הם משתמשים למאמצי השיווק הפרסונלי, 91.8% הצביעו על הרגלי הרכישה של הצרכנים. נתון דומה לזה שהתקבל בסקר של השנה שעברה. לאחר מכן מגיעים מעורבות הלקוחות במאמצי השיווק באמצעות הדואר האלקטרוני (88.1%) והתנועה של הצרכנים באתר המותג (72.4%).


פרסונליזציה. העתיד של עולם השיווק?
פרסונליזציה. העתיד של עולם השיווק?

עוד עלה מהדוח, כי 41.5% מהקמעונאים משתמשים בנתונים שנאספים בקופות על מנת לטייב את מאמצי הפרסונליזציה שלהם; 36.5% אמרו כי הם משתמשים גם בנתונים שנאספים על ידי המוכרנים בחנות. בנוסף, 37.7% אמרו כי הם משתמשים בנתונים שנאספים על ידי צדדים שלישיים, במטרה לשפר את יכולות ההתאמה האישית שהם מציעים ללקוחות. שילוב הנתונים מצדדים שלישיים זוכה לביקורת וחששות רבים, בעיקר בגלל נושא אבטחת המידע והפרטיות.

 

מהדוח עלה, כי נושא הפרסונליזציה בקרב הקמעונאים נמצא במגמת עלייה משמעותית, וכי בנייה של מערך נתונים מתקדם הוא הכרחי להצלחה בתחום. עוד עלה, כי מרבית הקמעונאים שכבר משקיעים בפרסונליזציה טוענים כי הם רואים החזר טוב על ההשקעה שלהם בתחום.

כתבות נוספות