אישי, טכנולוגי וחדשני: מהפכת השירות של איילון

איילון חברה לביטוח שמה בלב האסטרטגיה השיווקית את נושא החדשנות, בדגש על פיתוח כלים דיגיטליים ושדרוג מתמיד של השירות. החברה דורגה כבולטת ביותר בשיפור השירות למבוטחים

פורסם בתאריך: 11/02/2020, גיליון 2000

איילון היא אחת משש קבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל (במונחי היקף מכירות), והיא מציגה בשנים האחרונות תנופת צמיחה והישגים בכל תחומי הפעילות. ערוץ ההפצה העיקרי והמרכזי של החברה הוא סוכני הביטוח.

 

הסביבה התחרותית

שנת 2019 התאפיינה בשינויים בסביבה התחרותית בענף חברות הביטוח, שמקורם בשינויים רגולטוריים, שיפורים טכנולוגיים וכניסת חברות ביטוח דיגיטליות חדשות לתחום.

 

בסביבה תחרותית זו, איילון ממשיכה להציג צמיחה מואצת ורווחית ולממש את האסטרטגיה להשקעה ומיקוד בטכנולוגיה, בדיגיטל ובחדשנות המוצרית, לשירות מבוטחי החברה וסוכניה.

 

האתגר השיווקי

התחרות הגוברת בענף, מחייבת את איילון להמשיך ולהשקיע ביצירת בידול וערך מוסף ללקוחותיה. בהתאם, ממשיכה החברה בהשקעה רבה בתחום החדשנות המוצרית-שיווקית, בדגש על פתרונות ביטוחיים בהתאמה אישית, בשילוב שיפור מתמיד של השירות והמשך השקעה בכלים דיגיטליים ובטכנולוגיות.



הפתרונות היצירתיים

דיגיטל וטכנולוגיה. תחום זה נמצא בלב האסטרטגיה של איילון. מטרתה העיקרית של החברה היא פיתוח כלים ושירותים שונים שיספקו מענה רחב ללקוחותיה ולסוכניה. כחלק מאסטרטגיה זו, השיקה לאחרונה איילון מוצר דיגיטלי חדש לרכישת ביטוח דירה בהתאמה אישית, Living, כולל שירות אישי של סוכן ביטוח. בנוסף, השיקה צ'ט בוט דיגיטלי חדשני באתר החברה, המאפשר למבוטחים מגוון שירותים, לרבות הגשת תביעות ביטוח רכב 24/7. סוכנים מובילים בחברה עברו קורסים בשיווק דיגיטלי לטובת הרחבת הידע בתחום. יישום אסטרטגיית הדיגיטל והחדשנות של החברה משתקפת גם באפיקי ההשקעה שלה, דוגמת השקעה בקרן מובילה בתחום ה-INSURTECH (חדשנות טכנולוגית בעולם הביטוח).

 

מהפכת השירות: תחום השירות הוא יעד אסטרטגי ארוך טווח של החברה. בהתאם, ביצעה איילון מספר מהלכים בתחום זה שכללו מיקוד ניהולי, שינוי תהליכי עבודה, הרחבה של מרכזי השירות, העמדת שירותי גרר פרטיים למבוטחי החברה, קו שירות ייעודי לסוכנים שמאפשר לספק שירות מהיר ללקוחותיהם, תוכניות הכשרה, סדנאות שירות לעובדים ועוד.

 

מהלכים אלו הניבו תוצאות מרשימות: במדד שירות חברות הביטוח ל-2019 של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר דורגה איילון כחברה הבולטת ביותר בשיפור השירות למבוטחים. בנוסף, מציגה איילון מצוינות בסקרי השירות של לשכת סוכני הביטוח בישראל - איילון דורגה במקום הראשון בסקר ביטוחי חיים ופנסיוני (מרץ 2018), וכן דורגה במקום הראשון בסקר ביטוחי בריאות (יולי 2019).

 

ביטוח בריאות. איילון נבחרה לחברת ביטוחי הבריאות לשנת 2018, על פי דירוג נבחרי השנה של "עדיף" ועיתונאי הביטוח והפיננסיים בישראל. החברה הכפילה את נתח השוק שלה בענף ביטוחי הבריאות בשנתיים האחרונות ומציעה כיום ביטוח בריאות רחב במיוחד, הכולל כיסויים ויתרונות בלעדיים. בין היתר, מציעה איילון כיסוי אמבולטורי משודרג ורחב, הכולל בדיקת דם בלעדית החוזה את הסיכון להימצאות סרטן המעי הגס וחוסכת מהמבוטח את בדיקת הקולונוסקופיה הפולשנית. עוד כולל הביטוח שירותי מחקר אישי ממוקד לחולים במחלות מורכבות; כיסוי למחלות קשות, כולל כיסוי לצנתור כלילי טיפולי; סל תרופות מוגדל המתמלא כל שנתיים; ויתרון מהותי - בחירה חופשית של הרופא המנתח (לעומת בחירת רופא מתוך רשימה מוגדרת). בפברואר 2019 רכשה החברה 40% מבית הרופאים מדיקל TLV, כחלק ממיקוד אסטרטגי להמשך צמיחה והענקת ערך מוסף למבוטחיה בתחום ביטוחי הבריאות.



ביטוח דירות. במטרה לספק לכל לקוח את המענה המתאים לו גם בתחום ביטוחי הדירות, השיקה השנה החברה ביטוח דירה חדשני בהתאמה אישית - Living. הביטוח מאפשר רכישת כיסויים בהתאמה לשלבים שונים בחיים ומבטא ערכים של שקיפות והגינות.

 

ביטוח סייבר לעסקים. ביטוח הסייבר של החברה, המעניק הגנה לעסקים במקרה של מתקפת סייבר, זכה בפרס מוצר השנה בענף הביטוח בשנת 2017. לביטוח מספר יתרונות ייחודיים: כיסוי ופיצוי לצד ג' בגין עוגמת נפש, מוגדר בו כי אירוע סייבר אינו נחשב כאירוע טרור גם אם בוצע בפועל על ידי ארגון טרור והוא מציע שירותי מוקד תמיכה 24/7.

 

אחריות מקצועית. איילון מתמחה בתחום ביטוחי האחריות המקצועית ומספקת מענה למגוון רחב של מקצועות, בהם עורכי דין, אדריכלים, רופאים, מהנדסים, סוכני ביטוח, רואי חשבון ומטפלים.

 

ביטוח רכב. איילון מציעה ביטוחי רכב לקהלים מגוונים. כך למשל, נהגים זהירים נהנים מפוליסה ייעודית ומשתלמת. ביטוח הנהגים הזהירים הוא חלק מפעילותה הכוללת של החברה, שמטרתה עידוד נהיגה זהירה בקרב נהגים בישראל.

 

תרומה לקהילה. תחום האחריות החברתית הינו מערכיה הבולטים של איילון, החברה משקיעה רבות בהגברת הנוכחות של עובדיה בקהילה ומקיימת לאורך השנה מגוון רחב של פעילויות התנדבותיות, זאת לצד פעילות התרומות. בין תחומי הפעילות המרכזיים של איילון לשנת 2019: החברה תרמה להקמתו של מאגר מח עצם בשיתוף עמותת "עזר מציון"; איילון יצאה בקמפיין לעידוד נהיגה זהירה ומניעת היסח דעת בקרב הנהגים בישראל עם עמותת "אור ירוק", אשר כלל גם פעילות התנדבותית של עובדי החברה; איילון פועלת לקידום נושא שילוב בעלי מוגבלויות בחברה בשיתוף עמותת "נגישות ישראל"; שיתוף פעולה עם מגוון עמותות הפועלות לקידום נוער בסיכון מהפריפריה החברתית והכלכלית, פעילות עם ניצולי שואה ועוד.

 

דברים שלא ידעת על איילון חברה לביטוח

  • שיעור הנשים בקרב חברי ההנהלה של איילון הוא הגבוה ביותר בתעשיית הביטוח ועומד על 40%. שיעור הנשים בחברה כולה עומד על 73%.
  • איילון נבחרה כחברת ביטוח הבריאות לשנת 2018.
  • איילון הציגה את השיפור המשוקלל הגבוה ביותר במדד שירות חברות הביטוח ל-2018 של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
  • איילון היא מהחברות הצומחות ביותר בישראל - הציגה דוחות שיא בחציון הראשון של 2019.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות