H&M ואיקאה מחסלות את הקטלוגים – באמזון חושבים אחרת

יותר ויותר מותגים מצטרפים לטרנד השמירה על הסביבה, מצמצים את הוצאת הקטלוגים המודפסים ועוברים לאינטרנט. באמזון דווקא החליטו להפיק קטלוג צעצועים מודפס

פורסם בתאריך: 28/05/2019, גיליון 1970

רשת האופנה M&H הודיעה כי היא מפסיקה להוציא קטלוגים מודפסים ללקוחות שלה. המותג נכנס לעסקי הקטלוגים בשנת 1980 עם רכישת חברה למכירות באמצעות הדואר. נכון להיום, הקטלוג מופץ ב-6 מתוך 72 מדינות בהן פועל המותג.

 

"אנחנו מחויבים לקיימות ולשמירה על איכות הסביבה", נאמר בהודעת החברה. "מדובר בעבודה הדרגתית ועכשיו הגיע הזמן להפסיק את עסקי הקטלוגים באופן מיידי. זאת, כשהרגלי הצריכה משתנים והלקוחות כיום מעדיפים לרכוש בעולם המקוון".

 

כחלק מהמהלכים לשמירה על איכות הסביבה, הודיעה השנה ענקית האופנה המהירה כי היא מפסיקה בהדרגה את השימוש בקשמיר קונבנציונלי. זאת, בעקבות אתגרי הקיימות שמציבה יצירתו של הבד ורצון המותג לשמור על זכויות בעלי החיים הקשורים בהכנתו של הקשמיר.

 

H&M. פחות קטלוגים יותר איכות הסביבה
H&M. פחות קטלוגים יותר איכות הסביבה

מהצד השני, ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון השיקה בשנה שעברה, לקראת עונת החגים, קטלוג צעצועים שכלל 60 עמודים." כשאתה בעסקי הקטלוגים אתה רוצה למשוך לקוחות לתוך המגוון שלך. לנייר בוהק יש את היכולת לעשות את זה בדרך שדואר אלקטרוני אחד מבין מאות הודעות שהלקוחות מקבלים אינו יכול לעשות", אמר גרג פורטל, שותף בכיר בחברת היעוץ הקמעונאי הבינלאומית A.T. Kearney בראיון שנתן למגזין Retail Dive בסוף השנה שעברה.

 

למרות הכניסה של אמזון לתחום, M&H מצטרפת למספר הולך וגדול של מותגים קמעונאיים שמפחיתים את ההשקעה בקטלוגים, בהם ויקטוריה'ס סיקרט שיצאו מהתחום בשנת 2016, ואיקאה שהודיעה באוגוסט שעבר על הפחתת ההשקעה בקטלוגים, על מנת לעמוד ביעדי הקיימות שלה.

כתבות נוספות