טרנד במכירות: הצרכנים מחפשים מותגים אמינים

2019 מסתמנת כשנה בה יצירת אמון היא כלי מרכזי  למשיכת צרכנים לבצע את הרכישה הראשונה שלהם מהמותגים

פורסם בתאריך: 13/02/2019, גיליון 1957

שקיפות הייתה הערך משנה המשחק המרכזי עבור מותגים וקמעונאים בשנים האחרונות, כאשר המובייל מחזיק במקום השני בהשפעתו על הצרכנים. השנה, כך נראה, הצרכנים ישימו את כספם על מותגים שידעו לרכוש את אמונם.

 

המגמה הזו נתמכת במספר כיוונים, כמו למשל הדרישה של הצרכנים לאחריות תאגידית גדולה יותר של המותגים והרצון של המותגים לבנות לעצמם אישיות ברשתות החברתיות.

 

באופן מסורתי, הקמעונאים השתמשו בהנחות כדי למשוך אליהם את הצרכנים, ולאחר מכן הם השתדלו לספק להם חוויית קנייה טובה מספיק על מנת שהם יחזרו לעשות איתם עסקים. השנה, אמון הצרכנים מסתמן כנקודה מרכזית להבאה הראשונית של הצרכנים. והאמון הזה, שמור כמעט בבלעדיות לערוצים הדיגיטליים של המותגים והקמעונאים.

 

Casper. ישירות לפני הכל
Casper. ישירות לפני הכל

הרשתות החברתיות נועדו על מנת לאפשר למותגים ולקמעונאים שיח דו-כיווני עם הצרכנים, ולא על מנת למכור להם מוצרים או שירותים. צרכנים עוקבים אחר מותגים משום שהם מספקים להם עזרה ולפעמים אפילו יודעים לרגש או להצחיק. כאשר אותם מותגים מספקים לצד השיח והצד הבידורי גם טיפים והמלצות על מוצרים, בטווח הארוך הם גם ירכשו את אמונם ויגרמו להם לרכוש מוצרים.

 

בניגוד למותגים הגדולים הפועלים במטרה להגן על המותג שלהם בכל מחיר, מותגים הפונים ישירות לצרכנים, כגון Dollar Shave ClubCasperMoosejaw ואחרים, מוכנים לעיתים לאכזב מספר צרכנים על מנת לעמוד על העקרונות שלהם ושל הלקוחות הנאמנים.

 

כתוצאה מהמגמה הזו, מותגים שלא ישכילו ליצור אמון אמיתי בקרב הצרכנים צפויים להיפגע קשות במשבר הכלכלי הבא, שכרגע נראה קרוב מתמיד.


כתבות נוספות